{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Valg af opdrætter {{forumTopicSubject}}

Nå folkens, kom med det. Jeg er interesseret i at høre hvordan i valgte opdrætter ud af de mange mulige (for nogle racers vedkommende).
Blev i anbefalet at kigge der, var det nogen i kendte, havde i selv researchet dem eller var det nærmest tilfældigt?

Min opdrætter er ret tilfældig. Jeg var oprindelig skrevet op hos en anden, som jeg VED har rigtig godt styr på det m øjne. Det var også hende der vejledte mig mht øjenproblemer hos Sheltien, fordi jeg kun havde læst lidt overfladisk omkring det.
Men men men, en af hvalpene i kuldet døde to dage inden jeg skulle ned og kigge, så *min* gik til en familie som stod højere i køen (hvilket ER fair nok i mine øjne, når de nu havde lagt depositum og jeg ung, enlig bybo ikke engang havde været ude og kigge på dem endnu).
SÅ, jeg var fluks på sheltieklubbens hvalpeliste for at lede efter den tricolor tæve jeg ønskede mig, men der var kun en zobel han tilbage. Jeg ringede nu alligevel fordi der stod at der var to tri tæver i kuldet, og det viste sig også at den ene kun *måske* skulle sælges (køber til denne var en anden opdrætter).
Så.. ja.. op og kigge på hvalpe.. Og jeg faldt alligevel nok for Watson (dengang Cæsar) og opdrætterens mening omkring forskellen på han/tæve (der er næsten ingen for min race, udover at hannerne fælder meget mindre) til at han kunne komme på tale...

Jeg synes at hun (opdrætteren) var enormt rar og hjælpsom, og så synes jeg at hundene virkede friske og glade, og så boede de inden i huset (7 voksne + hvalpekuldet)... En rigtig positiv oplevelse.. Ingen tvivl herfra..
Derefter har jeg jo så fået at vide af folk at hendes hunde er kendt for at have gode temperament.. Så det var jo dejligt at gå og glæde sig med den nyhed i baghovedet..

smiley

Kom så med jeres historier!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af opdrætter
  • #1   22. feb 2007 Oskar var meget tilfældigt.. faktisk havde jeg aldrig hørt om racen Sealyham terrier ém dag før jeg så ham første gang ;o)
    Jeg havde fået aflivet min gamle Westie på 16 pga. kræft om fredagen.. Sammen dag fortalte min lillesøsters veninde at hendes moster havde en hvalp tilbage fra et kuld i sommers som hun ikke var kommet af med... Uden vi vidste det havde min far været oppe at se Oskar (der på det tidspunkt blev kaldt Copa) og selvfølgelig faldt han for ham.. ;o) Søndag var vi alle 4 oppe at se ham og sådan startede vores lille eventyr ;o)


  • #2   22. feb 2007 Vi fik tilsendt dkk's hvalpeliste og ringede til nogle stykker i jylland. Det ene sted fravalgte vi, da vi syntes hun pressede os mod at købe. Og da vi følte vores valgte opdrættere lød ganske fornuftige i telefonen og fortalte godt om racen ect, ja så kørte vi på besøg - og kom hjem samme aften med et styk hvalp smiley

  • #3   22. feb 2007 Da jeg skulle have Diva gik det hele ret hurtigt med hensyn til opdrætter, da jeg lige havde mistet min gamle hund. Hun blev aflivet 9 år gammel pga dårligt hjerte. Men vidste at jeg ville have en gravhund igen, denne gang skulle det bare være en dværg. Et år tidligere havde vi kontakt til en opdrætter, og hende kontaktede vi igen, og heldigt nok havde hun hvalpe. Og to dage efter min gamle hund var død, var vi ude at se kuldet. Jeg var bestemt på at ville have en tæve igen, men der var bare det problem, at der kun var en tæve i kuldet. Men vi tog derud alligevel, selvom opdrætter ikke var helt sikker på om hun ville sælge tæven, da den muligvis skulle bruges i avl.
    Men derud kom vi, og ja hvalpene var jo ikke til at stå for, de boede inde i huset, havde hele bryggerset med gulvvarme. På det tidspunkt var de kun 4 uger.
    Efter at have snakket en del frem og tilbage beslutter opdrætteren at jeg gerne må få lov at købe tæven. Jeg ved ikke hvad der gjorde, at jeg fik lov, men overlykkelig var jeg. Nu skulle jeg bare vente 6 uger til hun skulle hjem til mig at bo...
    Med det samme vi kom ind derude, havde vi en god fornemmelse af at det var et super godt sted, alle hunde var inde og var med i familiens hverdag. Og efterfølgende har hun været behjælpelig med alt. Altid kan man ringe hvis man er i tvivl om noget, det er dejligt at vide.


  • #4   22. feb 2007 Jeg havde i mange år forsøgt at finde en tæve da jeg i forvejen havde en han. Jeg havde haft kontakt med en opdrætter i Danmark - der var kun den ene, men da jeg stod og skulle købe hund havde hun drejet nøglen om. Jeg søgte på nettet og fandt en i Tyskland som jeg kontaktede pr email, men hørte ikke noget fra hende så jeg ledte videre på nettet og faldt over en opdrætter, hvor kærligheden til racen lyste ud af hjemmesiden så hende skrev jeg til og fik umiddelbart efter svar. Hun havde ingen hvalpe men skulle til Polen i august og se på potientielle hanner til sit eget opdræt og efter mange og lange korrespondancer tilbød hun at hun ville tage en hvalp med til mig fra Polen som jeg så kunne hente i Holland så jeg slog til, hvilket jeg aldrig har fortrudt. Vi har holdt kontakt i alle de efterfølgende år og har et meget tæt forhold til hinanden. jeg skulle således have en hvalp fra hendes sidste kuld, men han overlevede blot et døgn så nu venter jeg endnu et år for jeg vil have en hund fra hendes opdræt da hun "laver" nogle fantastiske hunde, men dejlige temperamenter.

    Ps Den hund hun havde udvalgt til mig er også en fantastisk hund som bare passer perfekt til mig - og jeg til min hund...


    / Trine


  • #5   22. feb 2007 Sikke nogle gode historier!
    Det varmer på sådan en kold kold nat (og jeg skal på arbejde om lidt...)


  • #6   22. feb 2007 opdrætteren af den første hvalp jeg købte fandt jeg i en annonce i Jyllandsposten, da jeg så ville have en mere og interressen for udstilling var vagt valgte jeg så en opdrætter hvor jeg havde lavet lidt mere hjemmearbejde og det lykkedes da også at få en Champion ud af det.
    I dag ville jeg ikke vælge nogen opdrætter men udelukkende se på hvad det var for en hund jeg skal have og lade det styre hvor jeg skal købe en, jeg tror at mange køber hund efter om de har sympati for opdrætterne og glemmer at det er hvalpen der er vigtist.
    Jeg har skrevet en lille artikel om hvordan jeg mener man skal vælge hvalp og opdrætter det er så skrevet om min egen race Bearded Collien, hvis i skulle have lyst til at læse den kan jeg sende den privat, bare giv mig en mailadr. evt her.


  • #8   22. feb 2007 Hans Erik: du må meget gerne sende den til mig - for den kunne jeg godt tænke mig at læse... rikkeoa@gmail.com

  • #10   22. feb 2007 Rikke
    Er på vej


  • #11   22. feb 2007 Ja altså, jeg har jo ikke købt hund ved en opdrætter endnu, men jeg er ret sikker på hvem min næste opdrætter skal være.

    Den opdrætter jeg har valgt, har jeg valgt ud fra flere kriterier. Dels så skyldes det at jeg vil have en ridgeback efter arbejdslinier og ikke udelukkende udstillingslinier. Min (kommende) opdrætter går op i at hendes avlsdyr skal have vist deres værd ikke kun i udstillingsringen men i diverse brugsprøver, hun unghundementaltester sine dyr samt at hvalpene testes inden familierne vælger hvalp. Sidst men absolut ikke mindst så avler opdrætter udelukkende på sinus-fri hunde (noget alle ikke kan prale af desværre).

    Ud over de ting så har jeg fået denne opdrætter anbefalet personligt. Dels kender jeg en hvalp fra seneste kuld hos opdrætter, som også er på den tæve jeg skal have hvalp efter. Dels har den person der har anbefalet mig opdrætter hanhunden fra opdrætters seneste kuld og jeg ved hvor kræsen hun er og hvor få tæver der får kvalitetsstemplet.

    Så alt i alt er jeg meget tryg ved mit fremtidige køb og mener ikke at jeg kan sikre mig bedre end jeg gør her.

    (Behøver jeg sige at jeg glæder mig som et lille barn!?)


  • #12   22. feb 2007 Jeg fandt min første opdrætter på nettet. Fik afvide at vi skulle vælge hund. Senere fik jeg afvide at den hund jeg havde vagt kunne jeg ikke få alligevel. Så der blev jeg skuffet for hvorfor vælge en hund når opdrætter alligevel bestemmer noget andet.
    Jeg fik mit depositum igen og fandt faktisk en tilfældig opdrætter.....
    Faldt for min hund i en annonce. Efter mange lange telefonsamtaler.Var jeg så nede og se ham da han var 9 uger. Hentede ham helt nede i Flensborg. Fik lov til at tage ham med hjem.. Dejligt for jeg har ikke fortrudt....


  • #13   22. feb 2007 Solva - snart med guldklump .

    Fuldstændig enig. Linierne kan være perfekte, men jeg ville stadig ikke købe hvis jeg ikke brød mig om personens væremåde

    (ikke fordi jeg tror at i andre gør... jeg synes bare at det var en god pointe)


  • #14   23. feb 2007 Den opdrætter jeg købte Dinky af , var helt og holdent tilfældig.Jeg havde rigtig længe ( 2 år) været skrevet op til en acd hos racerepresentanten, og da han ringede til mig og gav mig telefonnummeret til Dinkys opdrætter, så nærmest kastede jeg mig over telefonen og SKREG at jeg ville ha en tæve- om jeg ikke godt måtte købe en tæve, o.s.v. Mit eneste krav var at hun ikke måtte ha nogle umiddelbare fejl, fordi jeg gerne ville udstille.
    At hun så blev super sund , superkøn, og med super mentalitet er så skideheldigt oveni.


  • #15   23. feb 2007 Min opdrætter var også vældig sød.....
    Både ham og kæresten var rigtig flinke. Jeg var da alligevl på besøg et godt stykke tid.............


  • #16   25. feb 2007 Jeg har 2 forskellige racer men ens for begge opdrættere var at de var søde og de kunne svare på alle mine spørgsmål omkring racen...
    Før vi så på hvalpe har vi talt med dem i tlf og efter har vi taget ud og besøge dem -for min aussie før hvalpene var født- Begge opdrætter fandt vi på nettet... men vi havde talt med forskellige for at få et indtryk af deres liv med deres hunde...
    Synes også selv at vi (min mand og jeg) har fundet nogle rigtige gode opdrættere -deres hunde lever sammen med dem i huset og er sammen med hvalpene hele tiden og sørger for optimal prægning før afsked!!
    De er altid til tjeneste hvis man skulle have spørgsmål eller problemer... de har begge enda været hundesittere da vi rejste sidste år:)
    Vores hunde er bestemt også alt hvad vi håbede på og mere til!!


Kommentér på:
Valg af opdrætter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce