{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom plads kommando?
  • #1   8. jul 2009 Takker :O)

    Han har skam lært den.. Men kun når jeg står med ryggen til. Gg


  • #2   8. jul 2009 Plads kommandoen skulle gerne gælde ligemeget hvordan, man står i forhold til hunden ;o)

    Faktisk tror jeg, det er noget sværere for hunden at adlyde en hvílken som helst kommando når man står med ryggen til den.

    Der er mange måder at lære dem det på - men hvis man hele tiden har fokus på, at det skal kunne betale sig for hunden, så er man nået det første stykke.

    Vi har brugt lokning. Først at sætte en guffer på næsen og så føre hunden med sig rundt, når man går. Når man stopper, fører man guffen lidt op, så hunden automatisk sætter sig, når man stopper.

    Pladskommandoen kommer først på, når hunden ved, hvor plads er.

    På samme måde kan man føre hunden ind på plads fra en position foran en. Enten bagom kroppen, eller ved at hunden smækker bagparten ind.

    Prøv at kig i min videoer - der er lidt med plads... Kan ikke lige huske, hvad den hedder, men kig dig omkring :o)


  • #3   8. jul 2009 I min verden er "kom" og "plads" 2 forskellige kommandoer.
    Hvis det er indkald du taler om så startede jeg med at sidde med ryggen til hunden og kalde dens navn og "kom" med en godbid klar i hånden. Man gør sig mere spændende hvis en anden holder hunden mens men løber et lille stykke fra den og siger "spændende" lyde først. Hunden skal se godbidden inden man løber. Det er sådan vi lærte det i hundestjernen til hvalpemotivation. Gradvist øger man så afstanden og vender front mod hunden og står oprejst. Til sidst kan man kalde hundens navn og plads, så skal hunden løbe hen og sidde på plads ved ens venstre ben, men det kræver at man har lært hunden hvad plads er inden.
    håber at det skrevne er til at forstå smiley


Kommentér på:
Kom plads kommando?

Annonce