{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

små børn til at lufte ens hund? {{forumTopicSubject}}

Ja, havde i dog tilladt det?
dengang jeg var lille, og ikke måtte have hund, var måden jeg omgik hunde, ved at gå ture med de hunde, der var i nabolaget... Ja, og man fik da en ti'er eller to :o)

Men jeg tænker lidt, jeg kendte jo slet ikke hundenes ejer, eller hundene... Det var bare nogle tilfældige - vi bankede på, "må vi gerne gå tur med din hund?" der stod så 2 eller 3, små børn, fuldstændig fremmede, og bedte om tilladelse.

Det er egentlig fuldstændig latterligt, men 3 - 4 af hundene, blev da rutine, som vi gik med hver dag.

den gang var det fedt. men nu forstår jeg virkelig ikke, hvordan de har turde overlade deres hunde til en flok børn på 7 - 8 år. tror jeg nok jeg var. endda nu hvor vi var fremmede?

Havde i nogensinde tilladt det?

det havde jeg sørme da godt nok ikke!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  små børn til at lufte ens hund?
  • #1   11. sep 2010 Nej det havde jeg ikke.. Jeg lader dårligt nok min kæreste gå med ham.. Men det er mest fordi j7eg har nogle regler og rutiner når vi går tur som jeg gerne vil have min hund overholder... Og det er der nok ikke mange fremmede der vil acceptere....

  • #2   11. sep 2010 Charlotte - ja såda tænker jeg også. det er jo en god gerning :-D, og vores ansigter må ha lyst, så klart some en stjerne når vi fik lov..

    men bare tanken, ej ha..


  • #3   11. sep 2010 Nu om dage?
    Bestemt nej!

    Af flere årsager. Men i bund og grund er børn idag anderledes end da jeg selv var barn... og jeg vil ikke udsætte min hund for et barn, der ikke har overblik over situationen - og jeg vil heller ikke udsætte et barn for 'ansvaret', hvis der opstår en forfærdelig situation.

    Jeg har flere gange stået i min dør og sagt nej til søde små piger der ville gå med pixel.


  • #5   11. sep 2010 Ville ikke lade nogen jeg ikke kender gå alene med Zacho, men der er da næsten 10 børn der kommer og besøger Zacho dagligt :). De må godt komme med ud at gå bare en af os er med. De må også godt lege med ham i haven (VI holder self. øje med dem)
    De synes simpelthen det er noget af det mest fantastiske, når Zacho kan lege,Det er da også hyggeligt når de kommer og banker på døren og spørger "Kan Zacho lege i dag?"


  • #6   11. sep 2010 Da jeg var ung :o) var det jo ikke kun hundene børn fik lov til at gå tur med, men også små børn i barnevogn.
    Mens dem jeg kendte kørte rundt med barnevogne - luftede jeg nabolagets hunde :o)

    Om jeg ville lade børn i den alder gå tur med en af mine hunde ? nej - så skulle jeg kende dem rigtig godt, så kunne det da godt være de kunne få lov til at tuller en tur op ad grusvejen :o)


  • #7   11. sep 2010 Nej
    Mine egne børn får ikke engang lov
    De er meget fornuftige og ansvarlige og elsker link og behandler ham godt
    Men jeg vil simpelthen ikke udsætte hverken børn eller hund for de ting der kan gå galt
    Fx hvis der kommer en løs hund eller han smutter fra dem.



  • #8   11. sep 2010 Ja jeg er kun 21 og da jeg gik i 4-5 klasse gik jeg også med en del hunde, gik bla med to rottweiler en schæfer en hønse hund og en pengeser, og nogle gravhunde, det var lige hvad jeg kunne finde af hunde hvor jeg boede inde på amager, og så fik jeg jo lidt lomme penge smiley

    Men kunne ALDRIG finde på at lade andre gå med min hund.

    Men jeg syntes også man kom hinanden ved på en helt anden måde da jeg var mindre end idag, trods det jo ikke er så mange år siden.


  • #9   11. sep 2010 Lea : haha, hvor skønt :-)!

    Mikala: puha da smiley hvor godt han overlevede!

    Ditte : Wow... hvor gamle er de?


  • #10   11. sep 2010 NEJ på ingen måde.

    - Jeg skal virkelig stole på folk før de får lov. Og jeg har som andre her, mange regler der skal overholdes. Jeg kender en små 4 stykker ud over kæresten og mig selv som jeg ville overlade mine hunde til. Jeg skal være helt sikker på at de vil handle rigtigt i en evt. øv situation, før jeg er tryk ved at overlade dem to hunde og to snore smiley


  • #11   11. sep 2010 Kristina, Hvor sjovt smiley - det er ogs på amager, jeg gik ture med hunde smiley

    Mikala - Puha, jeg kan lige forestille mig det :-(, havde sikker haft totalt skyldfølelse hvis det var mig. men det var jo ikke med vilje.. Sikke en oplevelse smiley

    Good luck chuk - ingen børn med hunde - hvad er det så du ser som børn?


  • #12   11. sep 2010 Altså nu er jeg selv 16. Og har faktisk en hund blandet af en sankt bernhard, Jeg har selv ansvaret for hende - jeg har selv opdraget hende, jeg har selv sørget for hun som hvalp blev socialiceret, og har selv sørget for, at det er blevet holdt ved lige. Jeg sørger selv for at stimulere hende, physisk og fysisk. Jeg har aldrig stået i en farlig situation, fordi jeg hver gang, selv har sørget for at stoppe inden mulige problemer kunne opstå... Og du siger, at fordi jeg er under 17 - 18 burde jeg ikke gå tur med min hund? Hmm.. Hun er min hund, og ikke mine forældres, så hvis ikke jeg går med hende, så kommer hun ikke ud....

    Selvom jeg ikke er ret gammel, er jeg altså i stand til at stå imod når un trækker fordi hun vil over til en hund. eller andet.

    Jeg har desuden gået med hunde, siden jeg var 7 - 8 år gammel, og aldrig befundet mig i en farlig situation..

    også mener jeg - barn eller voksen, vil du ikke være i stand til at handle anderledes, hvis der kommer en løs hund mod dig. det handler vel ikke om alder, men erfaring?!


  • #13   11. sep 2010 Jenny
    De er 8, 6 og 4 år
    Jeg er selv vokset op på landet og med kennel i hjemmet og har gået med hunde så længe jeg kan huske
    Men tager ikke chancen med egne børn eller hund så de går kun med ham når jeg går ved siden af og ikke nær vejen


  • #15   11. sep 2010 Good luck : Jeg siger bare - jeg har gået tur med hunde siden jeg var 7 - 8 og både hundene og jeg har klaret det fint.
    der har aldig været noget der - så må du jo selv komme og gå med hende, for jeg samler ikke lort op indenfor, fordi du ikke mener jeg kan gå tur med min hund smiley



  • #17   11. sep 2010 Nej, det havde jeg nu nok ikke.

    Men alle de børn som har lyst må skam gerne komme og lege med Freja i haven mens jeg er i nærheden. smiley

    (Skriver jeg med fare for at der står 100 HG-brugere udenfor min dør i morgen formiddag.) smiley


  • #18   11. sep 2010 Maj-britt - ja, syntes sgu også han er et fjols :o)
    Men ja - han er nok bare utrolig svag, siden han skulle være så gammel tur med hund :o)

    Det kan virkelig irritere mig sådan noget.. især fordi jeg som 16 årig, ved 10 gange mere, end min mor på 43 om hunde. men pga. min alder, så er jeg ikke ansvarlig nok :o)... Jaja.. Selvom jeg faktisk, allerede inden dyrlæge vidste Nala havde kennelhoste, før dyrlægen - og mor aner ikke engang hvad det er....

    Jeg vidste at det var reversing sneeze, og igen min mor anede ikke hvad det var...

    Irriterende at man skal tage mindre seriøstpga. sin alder!



  • #19   11. sep 2010 *Maria* det gør jeg bestemt heller ikke!

    Helena - Uhh , jeg vil gerne lege smiley


  • #20   11. sep 2010 Jeg er da ligeglad om jeg begynder at irritere dig, min fine ven smiley
    det må være dit problem...


  • #21   11. sep 2010 Og selvfølgelig kan man da gå tur med sin hund når man er 16. Jeg er selv 15 og jeg kan da ikke nævne en eneste person i min klasse som jeg ikke ville mene kunne gå tur med en hund, og sørge for at begge kom sikkert hjem igen.



  • #22   11. sep 2010 *maria* det gør jeg skam heller ikke, overhovedet smiley
    Det irritere mig bare ekstremt meget!


  • #23   11. sep 2010 Helena - er fuldstændig enig :o)

    *Maria* Når ja.. også derefter ikke tro, at jeg er fuldstændig ligeglad med at han bliver irriteret :-), jaja, så tror man nok også på gud..


  • #29   11. sep 2010 Good luck - Nu er det en hjemmeside, på internettet - du aner intet om mig, i virkeligheden :-). og du aner intet om min viden omkring hunde - du ved ikke om jeg læser på en hjemmeside, eller om jeg snakker med andre hundekyndige folk, dyrlæger, trænere, osv vel?

    Nej, mine forældre har IKKE ladet mig gå med en hund, af sankt bernhards bl. siden jeg var syv. min EGEN hund, er en blanding deraf.

    Ja - nej, jeg siger netop ikke det var forkert dengang jeg var lille.
    MEN at jeg aldrig havde ladet nogen, gå med min hund nu uden jeg er med!

    Og hvem, har dog nogensinde nævnt noget om en hund på 50 kg? Min hund - hvis det er hende du snakker om vejer 25 kg!
    Hvis ikke - hvad i alverden skulle jeg så lave med en 50 kg. hund?

    Samtidig kan jeg ikke helt forstå, hvordan du kan vide dig sikker, på om jeg ikke vejer 120 kg. eller noget der omkring?

    Desuden syntes jeg også det er lidt sjovt, at du mener at jeg som 16 årig, ikke aner en skid, men man skal være 17 for at gå tur med en hund, hvilket jeg er meget tæt på at være...

    Maj-britt - Jeg tænker fuldstændig det samme som dig :-), jeg gik på skole med en på min alder, som ejede en schæfer - han vandt DM i lydighed - men egentlig burde han jo slet ikke gå tur med sin hund, vel? :o)


  • #31   11. sep 2010 Good luck - og det giver dig grund til at generalisere?
    Hvad med dem der godt kan? Og hvorfor er man bedre til at håndtere hvis en løs hund kommer over til ens hund - eller går til angreb? hvis der opstår problemer pga. ens alder?

    Uanset alder er du jo magtesløs, hvis det går så gal, som det jo kan gøre. Kan du pga. at du er over 20, sige "GÅ VÆK HUND" hver den fremmede hund smutter med halen mellem benene, nej vel?

    Hvad med os der har en hund, der ikke gejler sig helt op, hvis den ser en hund på den anden side af vejen, og kun hilser hvis man giver lov?

    Hvis man godt forstår at det at have med hund at gøre kræver forståelse, og derved styrer sit temp. og ikke bliver hidsig når hunden ikke gør som man siger?

    Jeg har eksempel vis, faktisk set voksne overfuse sin hund på den måde.. så hvorfor er det alderen der gør så stor en forskel?





  • #32   11. sep 2010 Eller Hvordan kan det være at man som hestepige er i stand til at holde en hingst der lugter en hoppe i brunst, som fare helt op, stejler prøver og løbe, stejler, bukker, sparker bagud, og kæmper for at løbe, samtidig med du holder en vallak i panik, hvis man ikke engang kan holde en hund? Jeg tror nu en hest vejer en hel del mere, end en hund smiley

  • #33   11. sep 2010 Maria - no offense her..... men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du kan klare dine hunde.... ikke engang et splitsekund..... ;o) men alligevel ville jeg ikke række dig snoren til athos og sige "slå dig løs" ;o)

    Jenny - hvad i alverden giver dig ret til at kalde ham, for et fjols? bare fordi han har en holdning der støder dig?
    og så giver jeg ham for øvrigt ret (good luck chuck) selvf. ingen regler uden undtagelser.... men de er virkelig så få, at jeg aldrig ville tage chancen.....!

    (Maj-Britt- er ikke i tvivl om at din knægt har styr på Juice, den har vi vidst diskuteret før ;))


  • #34   11. sep 2010 MAria - ;o)

    Naaah Athos er ikke en "begynderhund".... og jeg vil til hver en tid påstå, at en pige på 16, ville blive rykket rundt på en gåtur med ham..... det kræver så meget mere end "råstyrke"... ;o)


  • #36   11. sep 2010 Maj-Britt - har nu set en del knapt så kønne scenarier med børn og hunde gennem tiden... nok også noget af det, der ligger til grund for min holdning... ;o)
    men opretter ikke tråde om det (spør ikke hvorfor)
    seneste fine eksempel, var i går oppe ved den lokale brugs, hvor to unge piger (måske 15) kommer med en schæfer....der bliver hevet og flået i den stakkels hund, og den ser meget beklemt ud.... den halter så på den ene pote, og det ene pigebarn, var ikke videre tilfreds med at den ikke syns det var fedt at blive trukket i den pote....
    jeg GRÆMMES over sådan noget :oS


  • #38   11. sep 2010 Maj-britt - 9 ud af 10 gange jeg har set børn med hunde, er der et eller andet.... og sådan er det gudskelov ikke med voksne....

  • #39   11. sep 2010 Hvad er det børn er i stand til at gøre, mod hunde eller dyr generalt. som voksne ikke er ?

  • #40   11. sep 2010 Jenny - har jeg sagt at børn er stand til noget som voksne ikke er? det tror jeg ikke....
    børn tænker måske ikke helt så langt.... tænker ikke så meget over konsekvenserne af deres handlinger...
    mange børn forventer ligefrem at hunden forstår hvad de siger, forstår at de er sure på den og hvorfor....
    børn har mange andre ting i hovedet end lige hunden, og er måske ikke lige opmærksomme i det øjeblik, hunden får øje på noget og sætter af..
    ja der er et hav af ting jeg kunne remse op, der begrunder min holdning


  • #41   11. sep 2010 Hysted : Ja helt sikkert - men hvad så med de børn der ikke indgår derunder?

  • #42   11. sep 2010 Jenny - som skrevet længere oppe er det dælme et fåtal der ikke ryger ind under bare EN af dem....

    Maria - ja helt sikkert du har fat i noget ;o) MEN ikke engang vores egne unger, der kender ham, får lov at lufte ham... heller ikke når de blir 15-16 år ;o)
    en 50 kg's egetkønsaggressiv hund, mener jeg ikke at uerfarne hundefolk bør "lege" med.... og ligegyldigt hvor ofte man hører "jeg har maaaaange års erfaring" fra en 16 årig, ændrer det jo ikke på, at det ikke er sandt ;o)


  • #44   11. sep 2010 Good Luck - Fordi jeg kun kan tale på mine egne vejne....
    og det gør mig da både ked af det, og dybt irriteret, at folk skal generalisere på den måde!

    Voksne omkring mig - dyrlæger, trænere, og andre hunde kyndige folk, roser mig for min måde at omgåes, træne og kommunikere med hunden på... Men at det bare bliver hakket ned, pga. mange andre, på min alder ikke er ansvarlige nok...

    Forestil dig, hvis det du kæmpede for, al din tid gik med, blev hakket ned pga. din alder? at du ikke kunne få et ben til jorden og blev hakket ned, fordi du ikke var gammel nok?


  • #46   11. sep 2010 Good luck - Nej det er ikke det jeg vil have.. Jeg vil vise, at der faktisk er børn der godt kan håndtere en hund.

    og at man ikke behøver være slidt ned, for at kunne dette..

    Maria - Jo- det kan jeg godt - og det er jeg jo i og for sig også.
    jeg stopper ikke med at gå tur, træne, og passe min hund, fordi Han ikke mener jeg er egnet til det, vel? men det er da stadig trist at høre på...


  • #47   11. sep 2010 maria - at kalde ham et fjols, er da bare fordi han er dum og høre på, og ikke fordi jeg ikke er ligeglad smiley

    nu kender du mig jo så heller ikke i virkeligheden, så hvis du syntes det er et udfald - skal du slet ikke ønske dig at se de i virkeligheden...


  • #48   11. sep 2010 Det er vel heller ikke direkte, nu hvor han melder ud, at han trækker sig ud af tråden :-)..

Kommentér på:
små børn til at lufte ens hund?

Annonce