{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Efter en blodprop? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske har læst, så har mine hunde en rigtig god legekammerat. Han hedder Cicero (:
Ciceros ejer Tove har her den seneste tid døjet med højre ben og fod.
Tove er sådan en type, der IKKE tager til læge! I onsdags begyndte hun at få problemer med at tale - det blev værre og værre og i starten af denne uge kunne man næste ikke forstå hvad hun prøvede at sige!
Jeg har virkelig tænkt på hende, men jeg har ikke kunnet overtale hende til nogen form for hjælp!

Igår kom hun så over til mig, for at spørge om jeg ville hjælpe hende med at handle - selvfølgelig ville jeg det!
Jeg kunne ikke lade være med at tænke på hende bagefter!
Hun var helt skæv i højre side at ansigtet og kunne slet ikke styre højre side af munden.
Om aftenen tog jeg ned til hende og ringede efter Falck, nu var jeg helt ligeglad - hun SKULLE ses på!
De kom og vurderede at hun havde en blodprop i hjernen.
Hendes blodtryk lå på 280 !!!
Hun blev akut indlagt - en nat mere så havde hun været død, sagde de!

Tove har ingen familie og er en dame på 62, hun har kun mig som en nær ven.

Nu er det jo sådan at hun har Cicero.
Ham har jeg taget med hjem. Men han har jo altid været hendes lille barn, så han er meget speciel.
Det her er første gang i hans 4 leveår, at de er skilt. Så det et faktisk hårdt at have ham. Men selvfølgelig skal han være her.
Udover ham har hun 4 katte, de bliver hjemme men jeg sørger jo selvfølgelig for dem osse.

Puhaa - jeg håber godt nok hun bliver frisk.

Er der nogle som kender en der har haft en blodprop i hjernen, og hvordan er det gået den person efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter en blodprop?
  • #1   16. feb 2012 Puha en grim oplevelse du har haft der... men dejligt du var handlestærk og valgte at tage dig af at ringe til falck

    Jeg tror der er meget stor forskel på hvordan folk kommer sig efter en blodprop i hjernen.. nogen bliver helt som før, andre for mén af en eller anden art i en eller anden grad...

    jeg har selv haft to blodpropper i hjernen, og har ikke nogen særlige mén efter dem...

    godt du tager dig af kvindens dyr,,, når hun kommer hjem vil der også en tid efter være brug for din hjælp med dem, er jeg sikker på...

    håber hun kommer sig helt... varme tanker herfra


  • #2   16. feb 2012 Det var godt at du endelig fik ringet!!!
    Problemet med blodpropper især i hjernen, er at jo længere der går før behandling, jo ringere er vilkårene for bedring. smiley
    Men nu venter der et langt genoptrænings forløb for Tove... Og så må tiden vise hvordan hun kommer sig.


  • #3   16. feb 2012 Jeg er glad for at høre, at der er nogle som rent faktisk kommer sig helt! (:

    Det håber jeg virkelig for hende at hun gør! - Hun er lige kommet sig over bryst kræft, så det er osse bare så uheldigt og synd for hende!
    De skulle i dag undersøge om det er en blodprop eller om det er kræft i hjernen, men de regnede med at det var en blodprop.

    Jeg skal nok hjælpe hende - jeg har selv lige været igennem en svær tid efter et trafik uheld, hvor jeg har haft brug for folks hjælp.
    Så selvfølgelig hjælper jeg hende!


  • #4   16. feb 2012 Jeg ved godt at, du kan tillade dig at skrive endelig!
    Men det er sørme osse svært at tvinge en dame i den alder til at blive set på, det var først da jeg virkelig kunne se at den var gal at jeg kunne tvinge hende!


  • #5   16. feb 2012 Puha, sikke en oplevelse.
    Det var vel nok godt at du tog affære og ringede, og dermed reddede hendes liv.

    Jeg fik selv 2 blodpropper i hjernen som 31-årig ifm en motorcykelulykke.

    Nogle af mine skader er lidt svære at sige om de udelukkende skyldes blodpropperne eller om mine øvrige skader også spiller ind.

    Jeg bliver meget hurtigt træt, har svært ved at overskue ting, svært ved at koncentrere mig i længere tid, kordinationsproblemer i højre hånd/arm, ret følelsesladet ifm visse emner, føleforstyrelser i højre side af kroppen, kan kun være sammen med andre i ret korte intervaller og med dages mellemrum, da det udmatter mig med snak - både tale og lytte, lettere balanceproblemer osv osv....


  • #6   16. feb 2012 Camilla:
    Dine skader kan jeg forholde mig, de fleste af dem.
    Jeg lider nemlig selv at træthed, koncentrationsbesvær og den slags - de ting efter min ulykke.

    Jeg tror godt at Tove ville kunne klare den slags men. Men hvis hun ender som en grønsag eller bare ikke kan ha' hendes dyr, så ved jeg sgu ikke hvad hun så vil gøre!


  • #7   16. feb 2012 Det er meget forskelligt hvordan folk kommer sig efter en blodprop, eller blødning i hjernen.

    Nogle kommer sig næsten helt, og andre bliver en grøntsag.

    Personen her har desværre alderen imod sig, jo ældre man er, jo større skade tager man. Det er min erfaring, jeg er uddannet social og sundheds-hjælper. Så jeg har set det flere gange.

    Det bedste du kan gøre er at være der, som jeg kan se du allerede er. Virkelig flot af dig.


  • #8   16. feb 2012 Det var ikke ment som en kritik af dig, at jeg skrev endelig... Det var mere ment som at hun burde have tilladt det 1 dag. Det er mere fordi jeg ved hvilke skader det kan skabe ved at vente. Men jeg ved bestemt også godt at det er svært at gøre noget mod deres vilje.
    Da min egen mormor fik en blodprop ville hun heller ikke have læge. Men jeg sagde at det fik hun ikke lov at bestemme, for jeg elskede hende og ville ikke se på det! Men det var godt nok også grænseoverskridende at gøre og sige det.


  • #9   16. feb 2012 Natascha:
    Så hun har alderen imod sig og så det at hun ikke har villet til læge i mange år.
    Og har gået og skrantet længe, om det var været blodproppen da eller hvad det har været.
    Det er ikke til at sige, men jeg håber ikke det er for sent for hende nu.

    Tusind tak! - Hun er selv sådan en der vil alle det bedste, så selvfølgelig skal hun osse ha' den hjælp hun har brug for! (:


  • #10   16. feb 2012 Puha, godt at du reagerede trods hendes indsigelser! Jeg håber at hun klare den..

    Min mormor blev indlagt tirsdag i sidste uge med to blodpropper i hjernen - der havde ikke umiddelbart været nogle tegn op til.. Hun har været helt enormt heldig; hun kom først på roskilde hospital, hvor hun fik noget kraftigt blodfortyndende, men røg så fluks på rigshospitalet, da hun fik det værre... Her blev hun opereret, og lægen spåede hende ikke de bedste udsigter - normalt kan man se bedring med det samme, men ikke hos min mormor..

    Idag blev hun udskrevet, til trods for at lægen i torsdags havde sagt at hun skulle være indlagt min. 14 dage... Så vi er alle rigtig glade og lettede :O)))


  • #11   16. feb 2012 Camilla:
    Okay - så mistolkede jeg dit indlæg.
    Men ja, det e meget grænseoverskridende! Jeg er bare glad for at hun nu er i trygge hænder!


  • #12   16. feb 2012 Michelle:
    Ja, din mormor har vel nok været heldig!
    Dejligt at høre - og så er der håb forude (:


  • #13   16. feb 2012 Monica vi må bare håbe hun kommer sig så meget, at hun kan komme hjem til sine dyr. Det vil være fantastisk.

  • #14   16. feb 2012 Natascha:
    Ja for pokker - det ville være det bedste! (:


  • #15   16. feb 2012 Ja det er smart at man kan give blodfortyndende. Men det er netop derfor det er så vigtigt at komme på sygehus hurtigt. For den metode kan man kun bruge efter få timer... Under et døgn. Derefter er der ikke noget at gøre...

  • #16   16. feb 2012 Ja det ville da =)

  • #17   16. feb 2012 Jeg ringede på sygehuset imorges.
    Og de sagde, at det døgn var for længst overskredet. Det var hvad jeg fik at vide om det.
    Hun er ikke blevet bedre tvært imod!


  • #18   16. feb 2012 Min mormor fik en blodprop i hjernen (mange år tilbage) og var lam hele højre side af ansigtet + højre arm og ben havde hun svært ved at bevæge.

  • #19   16. feb 2012 Maria:
    Er det bagefter at hun havde det?


  • #20   16. feb 2012 Min stedfar fik i løbet af 10 år 5-6 blodpropper i hjernen og alle gange slap han nådigt, men så fik han den sidste her i sommer - og den slap han ikke fra :o(
    Sådanne blodprop-forløb kan ændre sig så hurtigt, selvom de fik ham på hospitalet indenfor den gyldne time og påbegyndt trombolyse-behandling - tror jeg det hedder - så fik han krampeanfald og gik i coma - fik en blodprop mere i løbet af næste døgn og han vågnede aldrig igen...
    Det er ikke for at være negativ, men synes det er vigtigt at dele...
    Håber alt det bedste..... varme tanker


  • #21   16. feb 2012 min 59 årige bror fik i sommer... der gik 2 uger inden det gik bare lidt fremad, så du skal ikke alde dig slå ud af at der ikke sker forbedringer i starten...
    Men når det er sagt så er det faktum at jo hurtigere behandling (faktisk helst indenfor 3 timer) jo bedre prognose... har en datter der læser medicin (hun er færdig til sommer) hun har lige lavet forskningsopgave lige netop i dette, derfor ved jeg at det drejer sig om få timer..

    men man kan sagtens komme sig, og der er gode genoptrænings centre, men det tager lang tid, og koncentrationsevne bliver sjældent helt dette samme, og man er træt... er hendes tale ramt er det heller ikke sikkert den bliver helt normal, min bror har stadig problemer...

    men godt du fik hende afsted...


  • #23   16. feb 2012 ps min stedfar var/blev kun 59 år :o(

  • #24   17. feb 2012 Irene:
    Hvor er det en sød besked! Tusind tak (:

    Jeg snakkede med sygehuset tidligere i dag.
    Og de sagde at det går fremad med Tove, små fremskridt og det går langsomt.
    Men det vigtigste er at et går fremad. I dag kan hun sige få ord og få sat dem sammen til en lille sætning.



Kommentér på:
Efter en blodprop?

Annonce