{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

Det nyeste familiemedlem <3 {{forumTopicSubject}}

Nu opretter jeg altså bare tråden, selvom jeg havde bestemt at jeg ville vente, til jeg vidste hvornår hun kommer hjem, men nu kan jeg altså ikke vente mere smiley
hun kommer dog hjem i løbet af den næste uge, så glæder mig rigtig meget.

Efter min tråd, gik der kun et par dage før kæresten sagde at jeg godt måtte, HVIS jeg kunne klare det kursus jeg skulle på (jeg begyndte i denne uge) planen var så at jeg, hvis det gik godt, måtte få 2 marsvin til oktober. Jeg havde allerede fundet flere opdrættere med marsvin jeg kunne lide, og havde kontakt til en jeg gerne ville have fra.

Det hele gik så ikke helt efter planen, da en lille skøn 2 årig hun blev sat til salg i går, og jeg var solgt. Hun er desværre lidt forsømt fordi det er et par børn der har haft hende, som nu ikke har interessen mere. Hun har gået alene i 1 år, så nu skal hun bare hjem og falde til, og så har jeg en aftale med en opdrætter om at vi ser om der ikke skulle komme en sød lille hununge i et af hendes kuld, som kunne blive den perfekte ven til min nye skønne pige.

Hun er ikke glathåret, men udover det, er hun ca alt det jeg sagde jeg ikke skulle have, men hendes spøjse pels og den kæmpe hvirvel gjorde altså at jeg bare måtte eje det skønne lille væsen smiley
Hun er forresten en blanding af Teddy og Hvirvel.

Jeg ved ikke hvad hun bliver kaldt i hendes nuværende hjem, men hos mig har hun ikke et navn endnu, så kom gerne med gode søde bud på navne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det nyeste familiemedlem <3
  • #4   20. aug 2016 Tak begge to smiley
    Jeg kunne altså heller ikke stå for hende. Og jeg er helt vild med den kæmpe hvirvel hun har lige ovenpå hovedet, den ser så komisk ud smiley

    Isabelle, jeg har ikke været så heldig at møde hende endnu, så hvordan hendes pels er ved jeg ikke helt, men jeg er ret sikker på hun bare er meget meget pjusket og ikke en langhårs gris (langhårs grise er helt langhårede og skal klippes engang imellem) så umiddelbart tror jeg ikke der er så meget pelspleje i det smiley Måske man lige skal have en børste igennem engang imellem, men ellers tror jeg ikke hun kræver en masse.


    profilbillede
  • #6   20. aug 2016 smiley

    profilbillede
  • #12   20. aug 2016 langhårede gulerødder er altså lidt sjovt smiley Men jeg kan bedre lide rigtige navne. Har overvejet Cleo lidt, men jeg ved ikke helt om jeg synes hun er en Cleo hehe.

    Haha Isabelle nu lyder du ligesom mig smiley Jeg bor på 35 kvm med 2 hunde og kæresten, og måtte altså også lige fortælle ham hvordan jeg ville få plads til et bur. Og så måtte jeg være kreativ med løbegård, så det bliver køkkenet, vupti så havde jeg pludselig plads.
    Jeg var så heldig at hun selv har bur osv med og det lige var det bur jeg selv ville have, så jeg slap for at skulle ud at købe et.
    Billedet er af alle hendes ting, men sådan et hjørnebur er altså lidt smart, for de er faktisk ret store, men jeg synes ikke det fylder så meget som et af de store firkantede man kan få.


    profilbillede
  • #13   20. aug 2016 Åh Tillykke med det smukke marsvin smiley smiley


  • #15   20. aug 2016 Hun skal da hedde Bella ??

  • #16   20. aug 2016 Orh hun er smuk!! Jeg syntes hun skal hedde Amber smiley

  • #17   20. aug 2016 Tak smiley Anine ja det kunne hun måske godt, selvom Cleopatra vidst var mørkhåret smiley

    bella hedder min fasters hund.


  • #18   20. aug 2016 Pjuske smiley og tillykke med hende, hun ser sød ud smiley

  • #20   20. aug 2016 Amber var faktisk en god ide smiley men gik på efterskole med en der hed Amber (på hollandsk, så lidt anden udtale) men det er bestemt med på listen.

    Ida hehe ja Pjuske er da også et godt bud, for det kan hun vidst ikke løbe fra at være smiley


  • #21   20. aug 2016 Jeg stemmer for Dixie smiley smiley

  • #23   20. aug 2016 Haha vark, de to "racer" (hvirvel er ikke en race) er i hvert fald skønne hver for sig, så mon ikke de også er det sammen smiley
    Og mange tak, de er nemlig super skønne smiley Måtte aflive min sidste for et par år siden fordi hun fik en kræftknude på foden, men hun var også omkring 8 år gammel, så hun havde levet et godt langt liv.


  • #24   20. aug 2016 Dixie er også et bud, ved dog ikke helt om jeg kan lide det til hende, synes måske D'et giver navnet en lidt for hård lyd til et krammedyr smiley

  • #26   20. aug 2016 Hun kunne også være en Ruby smiley
    Nuttet ser hun i hvert fald ud - tillykke med hende, selvom hun ikke er hjemme endnu smiley

    Må man spørge hvilken opdrætter du skal have fra?


  • #27   20. aug 2016 Isabelle jeg hælder også lidt til Cleo må jeg indrømme smiley Det er en af drømme navnene til en hund, men nu får jeg jo ikke lige en hund, så kan jo ligeså godt få det brugt smiley

    Tak Erika, Ruby bliver skrevet på listen. Vælger ikke navn før hun kommer hjem, for så kan jeg rigtig se hvad hun ligner.
    Hende her er en omplacering, men skal have hendes burven fra Lindemoses smiley





  • #30   20. aug 2016 Hehe Anine, jeg får så svært ved at vælge en unge når de kommer. Hun bliver jo desværre nød til lige at klare sig alene lidt længere, da ungerne ikke er født endnu, men hun har jo allerede klaret 1 år, så mon ikke det går.
    Hun får sådan nogle lækre hvirvel kuld fra sep-nov. Og hun er rigtig sød, har skrevet meget med hende. Desværre fik hun solgt den ene hun unge hun havde, lige inden jeg købte hende her.


  • #33   20. aug 2016 Ja altså et par måneder fra eller til, når hun har gået alene gør nok ikke den store forskel. Men hun kommer jo til at være i rum med mig 24/7, for vi bor i en 1 vær. og hundene vil helt sikkert gerne mysse marsvin smiley Hun får dog selvfølgelig al den ro hun har brug for, så hun kan falde godt til.

    Anine, jeg er virkelig heller ikke god til at sige stop. Der er så mange slags jeg gerne vil have, at jeg var meget meget bestemt med at jeg skulle vælge dem jeg allerhelst ville have, f.eks. chokolade og creme/hvid, langhårede eller hvirvler, måske en teddy. og så kommer hende her bare vadede ind i mit hjerte smiley
    Jeg må jo kun få 2, så jeg kan ikke bare lige komme til at få en tredje.

    hun har et par kuld hvor der kan komme semilanghårede hvirvler, årh smiley
    Marwins forældre (en af hendes hanner, som er lilla langhåret, såååååå lækker) skal have et kuld smiley


  • #34   20. aug 2016 Jeg stemmer for Ruby. Har selv en Ruby (navn fundet pga rubinrøde øjne og så skulle det ende på y).
    Ej Cleo er et virkelig fint navn synes jeg smiley


  • #36   20. aug 2016 Anine, jeg er ret sikker på at det kaldes lilla? de er lidt fine smiley jeg bryder mig ikke om røde øjne, meeeeeeeen.... smiley

    KJ Ruby er også sødt. smiley Jeg må se hvad der passer til hende når hun kommer hjem.

    Det føles stadig helt mærkeligt at sige at hun kommer hjem smiley


  • #38   20. aug 2016 Det irriterende ved marsvin er at det er sååå svært at begrænse sig:)
    Jeg har et bur der kun kan være 2 i, og har ikke plads til et større (med mindre det er et etagebur), og det er fint for ellers havde jeg efter jeg flyttede for mig selv nok fået nr 3 igen.


  • #40   20. aug 2016 Jeg har altid bedst kunne lide de langhårede eller glat korthårede.
    Endte alligevel med at falde for hvirvlerne hihi.
    Min drøm er en sheltie smiley


  • #41   20. aug 2016 Anine er der da forskel på lilla og lilac? det er da bare lilla på forskellige sprog. Du kan jo bare gå ind og kigge på hjemmesiden, der står lilla, men de er ikke ren lilla smiley

    KJ jeg har også kun plads til 2, og har kun lov til 2, ellers kom jeg nok til at blive opdrætter, det kunne være hyggeligt.


  • #44   20. aug 2016 når på den måde smiley de er under parringsplaner, men de hedder Chantelle & Jalte. Jalte skal også have et kuld med Grapolina som kunne være lidt spændende, men jeg ved ikke om der er chance for lilla smiley

  • #46   20. aug 2016 Jeg har altid synes 3 er en god kombination. Mister man er så går den sidste ikke alene.
    Men nu hvor jeg kun har 2 kan jeg godt se at de nok har et stærkere bånd end når man har flere sammen.
    For 6 år siden havde jeg på et tidspunkt 8. Købte 2 der var drægtige.
    Havde 4 med min ex på et tidspunkt og det var også et rigtig godt antal. Men man skal have et mega bur og det har jeg bare ikke pladsen til længere.


  • #47   20. aug 2016 Nurh.. Hvor er hun kær!<3
    Har selv lige hentet tre marsvin sidste uge, jeg gav dem navne efter mærkevarer, så de hedder Calvin (Klein), Hugo (Boss) og Louis (Vuitton) smiley


  • #48   20. aug 2016 Hvor er hun fin smiley synes hun har lidt Donald Trump frisure, men det er nok ikke et særlig godt navn smiley
    Jeg ville gerne opkalde vores grise efter naturen, mens min kæreste gerne ville efter Assassin's Creed, så det blev til Birk og Hassel, og Arno og Dorian.


  • #49   20. aug 2016 Taaaaak smiley Hehe det var da også sjovt, jeg kan godt lide Calvin, det er et sødt navn smiley

    Anine det er han bestemt. Jeg håber dog lidt på en lille chokoladeknap, men så er det jo ikke lige fra de kuld smiley

    KJ det må også være vildt hyggeligt, jeg har selv kun prøvet med 2 af gangen, det kunne jeg godt lide. Men ja man skal være lidt mere obs i forhold til den dag en af dem går bort, især hvis de ikke er lige gamle, eller den ene dør tidligt. Nu kommer der jo til at være omkring 2 år imellem mine.


  • #50   20. aug 2016 Amalie, det sagde du ikke lige smiley min lille skønhed er da alt for smuk til at ligne Donald Trump!!!!! haha
    Min kæreste vil intet have med dem at gøre, udover lige at fodre og sådan hvis jeg er afsted en weekend, så jeg kan helt selv bestemme smiley


  • #51   20. aug 2016 Haha, bare rolig hun er meget smukkere og meget mere charmerende end han er! smiley
    De tre vi har tilbage nu er også 100% mine, men er jeg ikke hjemme, får jeg ofte billeder hvor han har dem oppe, eller videoer nede fra deres bur. Det er ret hyggeligt smiley


  • #53   20. aug 2016 Godt så Amalie smiley Det må være hyggeligt, men min kæreste gider dem ikke, og jeg kender ham godt nok til at vide, at han mener det. Hundene hygger han dog med når han skal passe dem smiley

    Anine, der er chance for chokoladeknapper.


  • #55   20. aug 2016 2 sekunder så skal jeg fortælle dig det smiley men det står altså under de forskellige parringer på hjemmesiden smiley hehe..



  • #56   20. aug 2016 http://lindemoses.dk/Parring.aspx

    Lindemoses Amy & DKCHjrjp Niffer's Peanut

    jeg ved ikke om der også er i denne, men begge skal være bære ikke? det ved jeg ikke og hunnen er. Marvellous Liena & Jail Buster Von Holt


  • #57   20. aug 2016 Det er jo også helt fair, så længe han er ærlig om det fra starten af smiley min kæreste har heller ikke noget at gøre med dem til hverdag, andet end at han lige siger hej til dem nogle gange, når han går forbi buret smiley

  • #59   20. aug 2016 Anine så er det nok kun den ene parring, men igen jeg er ikke 100% sikker. Hun laver jo generelt nogle lidt sjove farver smiley

    Amalie helt sikkert, så har vi ligesom styr på at det er mit/mine marsvin og det er også helt fint med mig smiley


  • #60   20. aug 2016 Hun er sød!

    Ellie - fordi det hedder mamutten i Ice age som har den samme mega søde hvirvel smiley


  • #61   20. aug 2016 Tak Maria smiley
    Ellie er også et rigtig sødt navn, men synes måske det lægger lidt for tæt på min mors navn som er Ellen. Men det kommer lige på listen.


  • #62   20. aug 2016 hvad med curley eller Rosetta...havde et roset marsvin som ung .....Rosetta, det var i min barndoms 60, ere

  • #63   20. aug 2016 Familien rødtop, Rosetta lægger for tæt op af Rosa. smiley
    Curley kommer på listen, men ville nok stave det Curlie.


  • #64   20. aug 2016 Hold kæft hun er sød smiley smiley

  • #65   20. aug 2016 Tak smiley

  • #67   21. aug 2016 Lenschow, hun skal overhovedet heller ikke være i nærheden af at blive sammenlignet med Trump! smiley hehe

    Jeg ved godt det er farligt, hun er sikkert en dræber blanding og alt muligt, men jeg tager chancen smiley
    Hendes burven, hvis alt går efter planen, kommer dog til at have stamtavle smiley
    Og tak smiley Kan slet ikke vente til hun kommer hjem!


    Jeg har desværre ikke været så heldig at finde transport, men de har tilbudt selv at levere hende, dog var grunden til jeg søgte efter transport, at de kun kan levere hende tidligt morgen (kl 7) og det ville jo også være fint nok, hvis det ikke var fordi jeg skal på kursus, så det bliver så stressende både for hende og mig, for jeg får hende lige ind af døren, skal så skynde mig at ordne hendes bur, sætte hende ind i det, lave noget midlertidig så hundene ikke stresser hende når jeg ikke er der, og så gøre mig selv klar og afsted på kursus smiley Men altså det bliver da så selvfølgelig hyggeligt at komme hjem den dag, hehe..


  • #68   21. aug 2016 Jubii, lille smukke pigen flytter ind i morgen tidlig smiley
    kan slet ikke vente, selvom jeg har lang dag på kursus, så kommer først hjem til hende igen omkring kl 14-15 stykker smiley Men kæresten er hjemme det meste af tiden, så han lige kan holde hundene fra hende.


  • #69   21. aug 2016 Ååårh, så får du en lille muttefis! Hvor er hun lækker! smiley
    Bare vent, hun skal nok smelte kærestens hjerte også, når først han lærer hende at kende! smiley


  • #70   21. aug 2016 Fedt at du får smuksakken hjem i morgen smiley

    Jeg synes at hun ligner en Kastanje smiley


  • #71   21. aug 2016 Tak smiley
    Nej ved min kæreste mener det når han siger han ikke gider hende, men det er helt okay, det er jo for min skyld jeg gerne vil have dem smiley


  • #72   22. aug 2016 Ann-Marie jeg havde slet ikke set din besked smiley
    Kastanje er lidt sødt, men hun ligner ikke en kastanje i virkeligheden hehe.

    Jeg tror måske jeg har besluttet mig for et navn og det er ikke et der er nævnt smiley

    Jeg har lige fået hende ind af døren, eller hun kom for en time siden, men er først blevet færdig med at samle og ordne bur.
    Hun er den mest nuttede gris i hele universet smiley og så er hun blevet klippet kan jeg se, så er spændt på om hun bare er enormt pjusket eller langhåret smiley

    Hun røg det som man kan forvente, skyndte sig ind i sit hus hvor hun sidder og smug kigger lidt ud og siger dæmpede lyde.
    Lucky tog det også som forventet, blev helt vild og stod og pev ved buret fordi han ikke måtte komme ind til hende og render derhen ved det mindste tegn på liv smiley

    Rosa derimod mener at det er sikrest på afstand og lige advare om at den der alien altså godt kunne være farlig! smiley men hun har heller aldrig mødt et marsvin, og hun så hende jo kun kort da grisen bare skal have fred og ro til lige at falde til.

    Min kæreste er pænt meget gnaven, for han bliver vækket hele tiden af bur der skal samles og så hunde piver og gør og fræser rundt hehe.


  • #73   22. aug 2016 Lucky står og holder øje med hans nyeste allerbedste ven smiley og driver hans ejere til vanvid med piven.

    Rosa er gået i seng igen, det var nok for farligt.


    profilbillede
  • #74   22. aug 2016 Ud fra lille pigens klipning, vil jeg skyde på semi langhåret hvirvel kryds, da det ikke er overalt hun er klippet. smiley
    Jeg skal have hende vejet, synes ikke hun virker så stor, men hun virker i fin stand, men det er jo altid rart at vide hvad vægten siger. Jeg venter dog lige lidt, for hun har det selvfølgelig stadig bedst i buret, jeg havde hende dog lige ude, så hundene kunne se hende. Lucky blev så ivrig at han hoppede rundt og legede med Rosa, og nu har han stjålet det håndklæde hun sad på, og lagt sig godt til rette, der var heldigvis hverken tis eller andet på, så det får han så lov til smiley
    Rosa syntes hun var så interessant, og ville meget gerne snuse, men "slog" hende med en pote, fordi hun jo gerne ville have hendes opmærksomhed, det stoppede jeg hende selvfølgelig i, men det er også sådan hun gør ved os andre og Lucky, så hun gør det jo ikke for at gøre hende ondt. Og så slikkede hun hende på øret, hun er så sød hende Rosa smiley
    Lille pigen tog det rigtig rigtig fint, men det var selvfølgelig kun 5 minutter, hvor jeg også lige tjekkede negle osv. og så kom hun tilbage i sit bur så hun kan få lov til lige at få lidt ro, der er jo sket meget for det lille pus i dag.


  • #75   22. aug 2016 Og så kan jeg afsløre at hun har fået nyt navn. Hun hed i det gamle hjem nugga chokoladebar, men det navn klinger altså ikke lige i mit hoved, og synes ikke det passer til den lille smukke prinsesse overhovedet.
    Så nu hedder hun Lilo smiley


    profilbillede
  • #76   22. aug 2016 Lilo er osse et sødt navn smiley
    Nu mangler du bare en Stitch smiley smiley


  • #77   22. aug 2016 Ja, men jeg tror måske ikke de fåes i blå smiley Men kan da være jeg får en lilla, det må være close enough smiley Stitch er bare lidt et drengenavn, men pyyyyt.

    Jeg har jo en tatovering på håndledet fra Lilo og Stitch, der står Ohana smiley


  • #78   22. aug 2016 Jeg kan jo generelt godt lide disney navne. Både Lucky og Rosa er også opkaldt efter Disney

    profilbillede
  • #79   22. aug 2016 Du kan vel altid bare malet marsvinet blåt smiley


  • #81   24. aug 2016 Tillykke med den fine Lilo, hun ser skøn ud smiley

    PS. Creutzbergs her på Lolland opdrætter blå marsvin smiley Ved hun har solgt blå marsvin til opdrættere rundt i landet. Bl.a har en skinnyopdrætter på Falster brugt dem til at lave blå skinny smiley


Kommentér på:
Det nyeste familiemedlem <3

Annonce