{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.939 visninger | Oprettet:

Dig og din svigermor? {{forumTopicSubject}}

Total OT-emne, men det slog mig bare lige hvor priviligeret jeg egentlig føler mig m.h.t. min svigermor, når jeg ved hvordan andre kan have det med deres.

I morges skrev jeg til svigermor, om hun kom til kaffe én af dagene og hun svarede prompte om jeg havde tid her til formiddag, da hun havde en fridag.

Nu er hun så lige gået efter lidt over halvanden times kaffeslabberas og nus på dyrene.

Vi har altid været gode til at ses, bare hende og jeg.
Vi kan lave ting sammen uden mændene og jeg taler vist mere med hende end min mand. smiley

Hvordan har I det med jeres svigermødre?
Er hun et svigermonster eller kan I også hygge ligesom mig og min?

smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dig og din svigermor?
  • #4   24. okt 2016 Jeg har en skøn, skøn svigermor har alle dage været rigtig glad for både hende og min nu, desværre, afdøde svigerfar.

    Jeg har været rigtig heldig med hele min svigerfamilie - vi er spredt ud over både DK og verden, så desværre er vi sjældent samlet.


  • #5   24. okt 2016 Jeg har ikke lyst til at beskrive mit og min svigermors forhold på forum smiley
    Men synes det er dejligt for dig louise,at i har et kærligt forhold smiley
    Sådan et forhold har jeg til min svigerfar smiley


  • #6   24. okt 2016 Jeg er rigtig glad for min svigermor. Vi deler interesse for dyr. Hun er rigtig god til at strikke og jeg er den eneste af børn, svigerbørn og børnebørn, der elsker Islandske Sweatre og uldne strømper smiley

  • #8   24. okt 2016 Begge mine svigermødre er desværre døde smiley

    Min første svigermor er mine børns farmor, hun døde kun 58 år gammel, hun var en sød og kærlig dame, mine børn har desværre aldrig mødt hende, hun døde før de blev født.
    Da jeg mødte min nye mand i 2003 fik jeg en ny svigermor, der også var rigtig sød, hun døde så for 6 år siden, så nu har hverken min mand elelr jeg vores forældre mere, det er rigtig sørgeligt smiley


  • #9   24. okt 2016 Jeg er rigtigt glad for min svigermor smiley hun er altid så hjertevarm og giver gerne kaffe,knus og en masse god snak smiley Giver gerne en hjælpende hånd hvis hun kan om det er børne/hundepasning eller en hånd med rengøring eller bage til en fest hun er klar med det samme.


    Jeg kunne ikke ønske mig en bedre svigermor


  • #15   24. okt 2016 Både min svigermor og -far er døde. Min svigerfar nåede jeg kun at møde kort én enkelt gang, før han døde. Min svigermor kendte jeg derfor kun i perioden efter hans død.

    Min svigermor var selvfølgelig meget mærket af sin mands død, og det var som om hun gik fuldstændig i stå. Hun havde i forvejen en depression, og den blev da ikke bedre af, at hun blev enke og dermed alene. Det var, som om hun slap ethvert ansvar for sig selv og sit eget liv og forventede, at hendes to sønner løftede enhver opgave for hende. En rigtig skam, for det gav et helt forkert indtryk af hende.

    Som sagt - min svigermor var depressiv. Samtidig var hun et enormt grænseoverskridende menneske, der hverken forstod fine hentydninger eller direkte konfrontationer. På en dårlig dag kunne hun flippe fuldstændig ud og stå og råbe, skrige og skabe sig, hvis man ikke lige sagde/gjorde/mente, som hun vil have. Det var rigtig ubehageligt.

    Egentlig var hun et sødt og rart menneske med nogle issues. I bund og grund ønskede hun ikke at såre andre eller skubbe dem væk fra sig, men det var præcis det, hun gjorde. Men hun forstod heller aldrig, hvis man forsøgte at forklare hende, hvorfor andre (både hendes egne børn og hendes svigerbørn) reagerede på hende, som de gjorde. Hun kunne ikke rigtig tage det ind.

    Jeg forsøgte. Jeg accepterede hendes særheder. Jeg sagde fra, når det var nødvendigt.
    Men den dag hun sagde til mig, at hun sådan ønskede, at min mand fandt sammen med moren til sin ældste søn igen, men at jeg jo stod i vejen for det, var det slut. Det var dråben.


  • #16   24. okt 2016 Min første svigermor var en rigtig heks, fandt altid en anledning til at komme med spydige kommentarer. Da jeg blev skilt fra min eksmand var hun dog pludselig rigtig ked af at vi ikke var sammen længere, og jeg skulle endelig bare komme forbi hvis det var!

    Min anden svigermor er det sødeste menneske - selvom jeg ikke er sammen med hendes søn længere, så snakker vi stadig sammen ind imellem, hun hjalp mig endda få det arbejde jeg har nu smiley


  • #18   24. okt 2016 hun bor i Odense og er maniodepressiv, så hun har hendes dårlige perioder.

    hun er hverken monster eller hygge.


  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 94
    #19   24. okt 2016 Jeg har en fantastisk svigerfamilie. Jeg fik en kongelig modtagelse da jeg begyndte at kæreste med min mand. Det bedste er når alle brødre med kærester og børn er samlede, vi har det hysterisk morsomt. Det er en gave, for jeg har ikke så meget familie selv smiley

  • #20   24. okt 2016 Jeg er rigtig glad for min kærestes mor - og ja faktisk hele hans familie for den sags skyld. Jeg er blevet taget rigtigt godt imod og bliver set som en del af familien, føler jeg smiley Hun er sød til at komme med gaver, lige at spørge ind til hvordan det nu er gået med xx og er generelt en rigtig dejlig omsorgsfuld person.

  • #21   24. okt 2016 Jeg har verdens bedste svigermor, ja faktisk svigerfamilie generelt. De er ligeså meget min familie, som den familie jeg er født i er. smiley
    Vi ser dem desværre ikke så ofte som jeg gerne ville, men det er kun fordi vi ikke altid har "tid og overskud" til at få gjort noget ved det.
    Jeg har ikke været så meget sammen med dem uden min kæreste, men jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne. Det er egentligt mest hans moster jeg har brugt tid alene med smiley
    Men mig og hans mor hjælper da sommetider hinanden med at farve hår og den slags.

    Når ja, de skriver faktisk mere til mig end til min kæreste smiley både for at spørge hvordan det går, men også gør at aftale at hvornår vi skal ses igen, det har de nemlig åbenbart bestemt sig for at jeg går mere styr på.. haha


  • #23   24. okt 2016 Jeg elsker min svigermor og -far De er nogle fantastiske mennesker og så er jeg så heldig at min svigermor også er totalt hundesportsnørd, så der er altid emner at tale om smiley

  • #24   24. okt 2016 Min svigermord "tåler ikke" dyrene, er små-dement, hys og lidt hypokonder.

    Så hende ser vi af gode grunde ikke, når vi har katte og hund i huset.

    Da børnene var små, var hun også "allergisk" overfor dem, så der har aldrig været den store kontakt med min svigermord.

    Det er vist også godt det samme, når hun til de få familiesammenkomster, vi er med til, højlydt sidder og rakker mine børn ned for at være uopdragne osv., alt imens mine to unge mennesker sidder stille og roligt på deres pladser uden at sige en lyd.


  • #25   24. okt 2016 Jeg elsker min svigermor smiley Hende er jeg godt nok heldig med. Desværre er jeg ikke altid god til hverken at ringe eller aflægge et besøg smiley

    Vi skriver dog en del sammen over FB smiley Hun er 79 år smiley


  • #26   24. okt 2016 Jeg er så glad for mine 'sviger'forældre (vi er ikke gift endnu smiley ) smiley Og min kæreste er meget glad for hans 'sviger'mor smiley

    Vi ses jævnlig og alle stiller gladeligt op til hjælp af den ene eller anden art smiley Faktisk kommer de alle på onsdag, hvor vi skal fælde en stor hassel De hjælper og vi giver mad til alle smiley

    Min far derimod...det er begrænset med deltagelse i vores liv fra den front...så er det vist også sagt pænt smiley


  • #27   24. okt 2016 I kan godt glemme det- JEG har verdens bedste svigermor. smiley
    Hun er det sødeste menneske i verden, mega rummelig, reflekteret og omsorgsfuld.
    Det er skønt at vide, at vores børn får en fantastisk farmor, som bor lige i nærheden, når nu mormor og morfar bor langt væk.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #28   24. okt 2016 Jeg har et fint forhold til mine.
    De første par år, havde svigermor og jeg et hårdt forhold.
    Der har aldrig været noget negativt fra svigerfaren. (De bor ikke sammen)

    Idag har jeg et godt forhold med svigermor os. Jeg ser min kærestes familie mere end min egen.


  • #29   24. okt 2016 Det må være rart! smiley
    Min forhenværende svigermor var også rigtig sød smiley
    - Jeg kan desværre ikke sige det samme om den svigermor jeg har nu smiley - på trods af at hun faktisk godt kan li mig.
    Så svaret er KLART: svigerMONSTER. Min mand snakker af samme årsag ikke længere med hende. - Kontakten blev droppet for flere år siden.
    Mine forældre og min mand har til gengæld et tæt forhold.. Ja faktisk har hele min familie bare "taget ham til sig" smiley


  • #30   24. okt 2016 - Det er så også umuligt IKKE at elske den mand smiley

    profilbillede
  • #31   24. okt 2016 Jeg forstår fanme godt, at der laves vitser om den slags, Svigermødres imødekommenhed er oftest omvendt proportional med deres døtres.
    Jeg har erfaring med et antal, der næsten forhindrer statistisk usikkerhed. SUK!
    -Jamen altså Søren, måske er det dig, der er noget galt med.
    Det ved du jo inderst inde, at det ikke er så realistisk igen smiley


  • #32   24. okt 2016 Er overbevist om jeg har verdens bedste svigermor smiley hun er så skøn en dame, frisk og giver bare så meget kærlighed, vi kan snakke i flere timer og det behøver bestemt ikke være med mændende smiley smiley
    Min svigerfar er også en dejlig dejilg mand, vores første fødte dreng skal også opkaldes efter ham, når han en dag kommer til verdenen smiley
    så vores familie forhold er bare så skønt når det kommer til hans familie, de er dejlige festlige søde og varme mennesker smiley

    Det er skønt at have så godt et forhold til sin sviger familie, snakker lidt med min egen men min kæreste har bestemt ikke samme forhold til min familie som jeg har til hans! men hans familie er også bare åben og lige til, mens man nærmest skal arbejde hård og gøre sig MEGET fortjent til pæne ord i min familie, det havde måske også været lettere hvis det ikke var fordi mine bedsteforældre hele tiden glemmer hvem han er smiley efter tre år tror de stadigvæk når de ser os at jeg har fået mig en ny kæreste, og må så pænt forklare dem det altså er den samme som de sidste 3 år.. smiley


  • #33   24. okt 2016 Altså min seneste svigermor mødte jeg ikke, trods et on and off forhold på 1,5 år smiley

    Men noget der er sjovt er at jeg er helt vild med min søsters svigermor smiley


  • #34   24. okt 2016 Jeg har altid været ret uheldig med svigermødre.. En var psykisk syg, den anden en mega kælling og den tredje var faktisk ganske sød, men meget formel. Var trods alt kærester med hendes søn i 1,5 år, men fik stadig pænt og høfligt hånden, når vi var på besøg.
    Men de var alle sammen ret reserverede, så det var vist ikke mig personligt - det var bare ret underligt, når man selv kommer fra en familie, hvor det er et selvfølge at kramme smiley

    NU er det dog lykkes at få en super sød svigermor - som gav mig et stort varmt kram allerede fra dag 1! De bor ikke så langt fra os, så vi ser dem faktisk nogle gange flere gange om ugen smiley


  • #35   24. okt 2016 Jeg har et super fint forhold til min svigermor, ja også til min "svigerfar" ( min mands biologiske far er død) . Jeg kan med 100 procent ærlighed sige jeg elsker min svigermor, hun er virkelig GULD værd og hjælper hvor hun kan og hvor der er behov for det, og så hjælper vi selvfølgelig retur smiley

    Min svigermor og jeg tager også på tøseture ind imellem , og tager f.eks i plantecenter som vi elsker, men som vores mænd ikke gider smiley

    Vi er både meget ens og meget forskellige. Vi er begge to ret "bestemte kvinder" , men så er vi til gengæld ret forskellige på andre punkter. Det har da et par gange givet nogle gnidninger, men kun en enkelt gang har det resulteret i at vi blev decideret uvenner, og det var op til vores bryllup hvor svigermor blev total bridezilla, og slet ikke kunne forstå mine ideer om en afslappet dag og nede på jorden, og kaldte vores bryllup for en børnefødselsdag pga drinksdispencere ( Hvor hun så selv endte med at købe den ene efter brylluppet, selvom hun havde svinet den til og sagt den var åndsvagt og total spild af penge smiley )

    Så ja jeg vil ikke bytte min svigermor ud for noget som helst, og glæder mig til vi tager på ferie sammen om en måned ( altså vores mænd skal også med ) smiley


  • #36   24. okt 2016 Nu er der flere der har nævnt det med psykisk sygdom, og bliver altså bare lige nødt til at pippe at derfor kan man jo altså sagtens være et godt menneske alligevel smiley

  • #37   24. okt 2016 Tusinde tak fordi I gider dele både godt og skidt.
    smiley smiley


  • #38   24. okt 2016 Rikke, ja bestemt. Jeg har selv psykiske lidelser.. Anser absolut ikke mig selv som et dårligt menneske smiley

  • #39   24. okt 2016 Familien Nielsen: Det har jeg også, og jeg ville da blive ked af hvis folks mening om mig, var pga. min psykiske tilstand, Altså " hold kæft hun er en idiot men hun er også psykisk syg", eller " hun er sgu meget sød selvom hun er psykisk syg". Man er jo ikke sin sygdom, så er man et dårligt menneske var man det nok også selvom man ikke fejlede noget smiley

  • #40   24. okt 2016 Præcis smiley

  • #41   24. okt 2016 Det at min svigermor fejler det hun gør, gør at jeg personligt holder lidt afstand til hende i hendes gode perioder og holder mig helt væk i hendes dårlige.

    det sidste fordi hun bare sidder og skumler til mig. og i hendes gode perioder er hun bare svær at læse for mig.


  • #42   24. okt 2016 havde den dejligste, varme og hjælpsomme svigermor, hun blev 90 og har været død nogle år .. hun var meget mere hjælpsom end min mor ....

    får af vide af min svigersøn at han synes han har været heldig .. smiley


  • #43   24. okt 2016 Nu mener jeg faktisk også, at min svigermor var et godt menneske smiley Hvilket jeg også synes, at jeg forsøger at få forklaret smiley
    Men hun var altså også rigtig ulidelig at være sammen med qua sin sygdom. Beklager - men sådan var det desværre smiley


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #46   24. okt 2016 "Min svigermord "tåler ikke" dyrene, er små-dement, hys og lidt hypokonder. "

    Husk, at det er ulovligt at begå mord - også svigermord. Selv om man nogle gange kunne have lyst.. Ha ha..


  • #47   24. okt 2016 Jeg elsker min svigermor lige så meget som jeg elsker min egen mor.

    Vi er så priviligeret, at vores datter er i dagpleje hjemme hos Farmor sammen med hendes fætter og kusine - som er søskende - så snakker med hende næsten hver eneste dag.


  • #49   24. okt 2016 Gnekko, man kan jo have lov til at ønske ikke? smiley

  • #51   25. okt 2016 Selvfølgelig kan man være et godt og velfungerende menneske, selvom man er psykisk syg! Det er jo et vidt begreb, så det kan være mange forskellige ting - og i forskellige grader.
    Jeg har intet i mod at tage ekstra hensyn til mennesker, der har brug for det - men jeg gider altså ikke at lade mig blive uretfærdigt behandlet af et andet menneske, psykisk syg eller ej smiley


  • #52   25. okt 2016 Jeg forstår bare ikke at det så er vigtigt at nævne personen er psykisk syg , det var da bedre at skrive HVORFOR man ikke fungerede sammen . Det svare til at jeg skrev jeg ikke kunne lide en nabo , for hun hedder Marianne smiley

    Og nej har ingen nabo med det navn , haha .


  • #53   25. okt 2016 Min morfar led af bipolar affektiv sindslidelse og jeg må sige, at når der bliver skrevet at man har valgt en fra blandt andet af den grund, så giver det mig et billede af hvorfor. Og på den måde også en forståelse.

    For mig gav det faktisk meget god mening, må jeg indrømme.

    Når sygdommen "gør ting" ved personligheden, så kan jeg godt se relevansen.


  • #54   25. okt 2016 Rikke - jeg fungerede ikke med min svigermor pga. hendes depression smiley Hendes depression fyldte så meget og udgjorde så stor en del af hendes personlighed, at jeg ikke kunne holde det ud til sidst. Hun VAR depressionen. Jeg ved ikke, om det giver mening smiley
    Jeg tænker da tit, at hvis hun ikke havde haft den psykiske sygdom, så ville hun og jeg måske være kommet langt bedre ud af det sammen. Jeg er faktisk sikker på, at vi ville være kommet bedre ud af det sammen smiley


  • #56   26. okt 2016 har et godt forhold til min svigermor også selvom jeg var ved at få spat med spat på 3 uger inden jeg skulle føde. hun fik et dødfødt barn første gang og ringede hverdag for at høre om jeg havde mærket liv. og vidste jo godt det var fordi hun mistede hendes første hun turde ikk håbe på at blive bedstemor før Elvin var født næsten pga det.

    når min svigerfar og mand og svigerinde er ude og spille golf kan vi finde på at tage i byen og spise brunch kikke lidt i butikker og rigtig hygge os på vores måde.

    vi spiser hos svigermekanikken hver torsdag så der er dømt hygge og så har de tid med Elvin så han ser sine bedsteforældre rigtig meget.
    dog kan jeg godt være uenig med min svigermor og det der plads til men vil til enhver tid støtte hende og er der noget hun skal have hjælp til af min mand
    og han så taler lige hårdt nok så hakker jeg os på ham og siger husk nu hvem der har lært dig at spise med en sølle ske.
    hun har et stort hjerte og gør alt for at alle har det godt.


  • #59   26. okt 2016 der er jeg ikke enig.. hvis mun datter slæber en med hjem der virker helt ude i hampen og ikke er ordenlig overfor hende vil jeg på ingen måde acceptere den person

  • #60   26. okt 2016 Det er ikke personen, der skal accepteres, det er valget.

    Det kan man ikke som forældre blande sig i.


  • #61   26. okt 2016 Accepterer man ikke sine børns dømmekraft, så man ikke bestået "testen" som forælder. Du skal gennem opdragelse, læring og (ud)dannelse klæde dit yngel på til at træffe gennemtænke valg. Du behøver da ikke være enige i valgene, men tolerere dem i bevidstheden om, at de er truffet på et kalkuleret grundlag.

  • #64   28. okt 2016 Som et lille kuriosum kan jeg fortælle, at min mor nok heller ikke var den perfekte svigermor. Ingen af de første mange, jeg slæbte med hjem, kunne hun lide. Min mormor gav mig det råd, at lede efter en kæreste, der mere var samme type som min mor. På den igen. Endelig fandt jeg een, der var et typemæssigt match, og min mor og hende var bare som kop & kande smiley smiley . Nu kunne det da ikke gå galt.
    Æh jo, min far hadede det kære pigebarn. smiley


Kommentér på:
Dig og din svigermor?

Annonce