{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Sjove lyde ved alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Halløj kloge mennesker smiley

Jeg er i gang med at træne alene hjemme på ny med min voksne hund på 3 år. Efter vi er flyttet for en måneds tid siden er hun ikke glad for at være alene hjemme, selvom det aldrig har været et problem før.

Så vi er startet helt forfra, til en start at jeg bare går ind og ud ad hoveddøren 1000 gange. Det går fint, men forleden lagde jeg mærke til noget spøjst, og tænkte om der var nogle kloge hoveder der kunne fortælle hvad det går ud på.

Jeg gav hende et tyggeben, som hun tog ind i stuen, og imens hun hyggede sig med det gik jeg ind og ud af hoveddøren i entreen. Da jeg var gået ud første gang hørte jeg et bjæf, og tænkte åh nej… gik ind igen, og så at hun stadig var dybt optaget af sit ben. Så gik jeg ud i entreen igen, åbnede hoveddøren og lod som om jeg gik ud. Med det samme begyndte hun at småbjæffe, knurre (på næsten en legesyg måde) og egentlig bare sige en masse lyde MENS hun gnavede videre på sit ben. Hver gang jeg gik ind til hende i stuen og hun så mig stoppede hun med lydene. Dette fortsatte hun med, så hver gang jeg lod som om jeg gik ud af hoveddøren begyndte lydende igen. Hun stoppede ikke med at gnave i benet på noget tidspunkt.

Det har jeg aldrig oplevet før. Hvad skyldes den opførsel mon??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove lyde ved alene hjemme træning
  • #1   28. feb At du skal øge tiden

    Nogle hunde stresser af at ejeren går ind og ud i pendulfart

    Gå i stedet fremad men ikke kronologisk da hunden ikke skal lære at tælle men at slappe af

    Film og hold øje

    Gå tilbage i tid hvis du oplever at hun reagerer

    Vedligehold det ved at forlade hunde hver dag det kommende år. Film ind imellem for at sikre at hun stadig kan være alene

    Jeg starter iøvrigt altid med at lære hunden at være alene bag et gitter imens jeg er i hjemmet

    Kan en hund ikke det tåler den iflg min erfaring heller ikke at man helt forsvinder


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #2   28. feb Hun har en dejlig leg med dig - der går ud og ind og ud og ind smiley

    Tro ikke, at du kan snyde en hund ved at LADE som om, du går ud af (hoved)døren. Såvel hundens formidable hørelse som lugtesans afslører dig på et splitsekund smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #3   28. feb Jeg kommer til at tænke på, da jeg (for mange år siden) skulle lære min gamle Lina at være alene i et nyt hjem. Jeg sagde "hej hej" og gik ud af hoveddøren. Herfra gik jeg rundt om huset og liiiiiistede så ind af havelågen og satte mig på en havestol - var så stille så stille.
    Efter et minut eller to følte jeg, at nogen gloede på mig - vendte hovedet - og så Lina stå med poterne i vindueskarmen i min mands arbejdsværelse og kigge interesseret ud på mig med et "hvad laver du?" blik smiley


  • #4   28. feb Var det ikke bare lyde ifm benet? Nogle hunde bjæffer, skraber og pjatter med kødben. Det er helt normalt.

Kommentér på:
Sjove lyde ved alene hjemme træning

Annonce