{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.191 visninger | Oprettet:

Min hund løber væk! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Jeg ville bare spørge om der er nogen der ved hvordan man får en lille stædig gravhund, til ikke at løbe væk?? Hun har det med at løbe over til naboen, så snart døren er åben. Naboen er meget træt af det, og det kan jeg selvfølgelig godt forstå, fordi at min hund går hen og tager det brød der ligger over i deres have der rigtigt er til fuglene. Hun er en rigtig lille bandit, der aldrig lytter efter hvad man siger.. Hehe.. jeg ved selfølgelig godt, at det er en god idé at tage hegn rundt om haven, men vi har en meget mærkelig have, så hvis det er at vi indhegner den, så løber hun bare ud på vejen, og hun har slet INGEN respekt for biler.. håber i kan hjælpe mig med hvordan jeg kan få hende trænet så hun ikke løber væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund løber væk!
  • #1   25. nov 2007 Ja, vi lufter den altid med snor, men det er bare lige når man åbner døren, så kan hun lige hurtigt nå at smutte ud..

  • #3   25. nov 2007 hmm..
    jeg tror kun er der en løsning:)
    hegh hele vejen rundt om...og ude ved vejen, så hun ikke kan løbe derud...
    og du skriver at hun er en rigtig bandit og ikke lytter til jer..??? måske i skulle gå til noget hundetræning..


  • #4   25. nov 2007 **hegn**

  • #5   25. nov 2007 Altså, vi lufter den ALTID med snor. det er ikke når vi skal ud at gå den løber væk, men det er bare hvis man åbner døren, så løber hun væk..

  • #6   25. nov 2007 Ja, vi har prøvet at gå til hundetræning med hende en månedstid sidste år, men vi stoppede igen fordi at det var alt for koldt at være derude om vinteren, men vi er aldrig begyndt igen.. det skal vi nok (håber jeg da!)heh

  • #7   25. nov 2007 ja..men hvorfor så ikke bare hegn rundt om hele huset...??? + noget hundetræning så hun lære at være opdragen..

  • #8   25. nov 2007 okay,...jeg synes da at kun en måndestid er at for lidt for en hund er kun er 2 år...den er jo først lige blevet en "voksen" og hvis den så ikke har fået lydigheden og opdragen på plads endnu, så skal den da klart gå til mere træning..
    træner i den derhjemme med f .eks en masse lydigheds øvelser og daglig hverdags træning..???


  • #9   25. nov 2007 For koldt til hundetræning?

    Det er da aldrig for koldt, man skal da bare have vamrt tøj på. Og hvad er forskellen på om man går en tur med hunden eller er til træning?
    For så kan i vel heller ikke gå ture med hende om vinteren?


  • #10   25. nov 2007 Jo vi har en mellemgang, men det er mest når der er gæster, så glemmer de at vi har en hund, og så er hun bare væk. Jeg har faktisk også et mere spørgsmål. Når vi går over og henter hende over ved naboen, og vi får fat på hende,skal vi så skælde hende ud, eller skal vi rose hende??

  • #11   25. nov 2007 Ja, det er min mor der er lidt mærkelig. hun har givet op! Jeg ville ønske at jeg kunne starte med molly istedet for at min mor gør det. men det må jeg ikke fordi at hun siger at vi har for travlt smiley Øv..

  • #12   25. nov 2007 Nej det er rigtigt. Tak for jeres super gode råd!! Problemet er bare at hun sover ude i mellemgangen, og det er der hun spiser og alt det der,,

  • #13   25. nov 2007 Altså hun gør rigtig meget når vi spiser og sådan, og så lukker vi hende derud, så hun tilbringer faktisk rimelig lang tid derude om dagen..

  • #14   25. nov 2007 Hmm.. Jeg ved det ikke.. Vi gir det rigtig rigtig rigtig meget opmærksomhed, og leger med den flere gange om dagen, så jeg tror ikke at det er derfor.. Men hun skal snart have hvalpe, og vi skal beholde en af dem, så der tror jeg da ikke at hun kommer til at føle sig alene..

  • #15   25. nov 2007 haii. jeg har måske et tip?.. min hund har osse løbet væk mange gange, men det har vi fået vændet hende af med :).. vi satte hegn op hele vejen rundt, men hun sprang bar over,. så vi satte hende i lænke, det har hun respekt overfor, og hun løber ikk væk mer .. ;)..
    pøj pøj me det xP ..


  • #16   25. nov 2007 Manja -nej det er da klart. Hvis hun er lænket kan hun ikke rende nogen steder;o)



  • #17   25. nov 2007 Til **Stor & Lille**havd er forskellen? .
    Ja vi træner den dagligt med sit, dæk og giv pote og sådan nogle ting..


  • #18   25. nov 2007 AnneMette -ja lige min tanke. Tror det skal prøves på Møffe, hun stikker osse hele tiden af fra haven, så på med lænken du...

    Hmm eller måske går vi bare en lang tur i stedet.


  • #19   25. nov 2007 Ja, men vi har prøvet at spænde hende fast ude i haven i en meeeget lang snor, og det gjorde vi hele sommeren, men jeg sys ikke rigtigt at det er hjulpet..

  • #20   25. nov 2007 Hunden lærer såmænd heller ikke andet end at den ikke kan gå når snoren er på. Så snart den ikke er der, render hunden hjemmefra igen (og måske endda endnu mere, fordi den ved det er med at gøre det inden man bliver bundet igen)


  • #21   25. nov 2007 Ja det er rigtigt!

  • #24   31. jan 2015 Vi har adopteret en lille 6 mdrs hvalp af rott/lab der har så megen lyst på livet at hun smutter ned til naboen så snart hun har været i haven to minutter

    Hun kan finde på at gøre det selvom jeg lige har været i hundeskoven med hende... Så snart hun kommer ud af bilen render hun til bagdøren, men hvis jeg ikke er hurtig nok (det er ovre bag på huset) kan hun finde på at smutte derned...

    Efter en god lang gåtur kan hun også finde på det,.. Vi har kun haft hende godt to uger... Så vi ved godt at tålmodighed er en dyd... Men dårlige vaner er der jo hurtigt...
    Hun kommer ved kald de fleste af gangene... smiley
    Vi bruger meget med at fodre på græsplænen og vi er i hundeskoven minimum tre gange om ugen, vi går med hende en gang om dagen (eftermiddag)
    Om morgenen kommer de ultrakort ud kl seks, og så får de morgenmad og så stimulerer jeg begge hundene i haven en god halv time, med lydighedstræning og leg... Og så får de lige en ultrakort tissetur kl ni inden jeg tager afsted (skal lige siges at hun ikke er renlig, og kommer fra kummerlige forhold, og virker en kende understimuleret) så er de alene indtil kl 13 hvor de kommer i haven kort, inden de får deres middagsfoder... Og kl 1530 kommer de på en lang tur, enten ren gåtur eller kombi af gåtur og hundeskov... Og så får de ro indtil ved 19 tiden hvor vi spiller spil... Og får aftensmad... Kl 22 kommer de ud i haven en sidste tissetur...
    Og alt herimellemkommer de også ud at tisse/lege hvis vi er i fyrrum/stald eller ude med skrald... Så det er ikke fordi hun ikke oplever noget, men hun kigger pludselig på os og vupti så render hun... Vi kan få kontakt med hende, øjenkontakt og alligevel vender hun om og render... Enkelte gange lykkes det at være mere interessant men desværre er det oftere det modsatte...
    Godbidder (som de begge elsker) og leg og stimulering er bare ikke nok...
    But What to do... Hegn om haven arbejder vi pt på, men kan ikke få det gjort lige med det samme...


  • #25   31. jan 2015 Hun er på de her to uger blevet så godt som renlig, så vi er jo kommet et rigtig langt stykke...

Kommentér på:
Min hund løber væk!

Annonce