{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Dominans {{forumTopicSubject}}

Hej

Vores hanhund Tessio leger hver søndag med en anden han-hund der hedder Zack. De leger i et godt stykke tid ved at løbe rundt, og hygge sig.

Zack har det så med at dominere, ved at springe op og parre sig på Tessio. En gang imellem knurrer Tessio ham af, men ellers agerer han blot ved at "ignorere" ham.

Zack begynder så at gø af ham, i håbet om at de kan lege noget mere.

To spørgsmål:

* Hvordan kan vi få Zack til at stoppe med at parre sig på Tessio. Er det "blot" et spørgsmål om at de finder ud af hvem der bestemmer ?

* Hvordan kan man få en hund til at stoppe med at gø. Den er ikke negativ, men søger bare opmærksomhed.

Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominans
  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #2   14. feb 2010 Det er ikke sikkert at det er et dominans problem, det er højst sandsynligt bare Zack er stresset og oppe at køre pga legen. Der behøver ikke at ligge mere i det end det.

    Hvis du lærer din hund at gø på en kommande, f.eks. halse, så er det nemt at lære den at stoppe. Så lær den at gå og brug derfor kommandoen "STOP" for at få den til at stoppe.


  • #3   14. feb 2010 Hvem siger det er dominans? Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er, men ofte hænger adfærden sammen med hormoner, stress o.l.

    Pil hunden ned HVER gang den gør det, og kender den kommandoen NEJ, kan denne bruges sammen med.


  • #4   14. feb 2010 Ja jeg ville jo stoppe det, som Connie også skriver..

  • #6   14. feb 2010 Daisie -så vidt jeg kan læse mig til her, så fatter hunden jo åbenbart ikke hentydningen. Der bliver sagt fra, men den gør det alligevel.

    Min hund skal ikke blive en hysterisk kælling, bare fordi nogen mener de selv skal finde ud af det...

    Og vil ejer ikke selv fjerne sin hun, så gør jeg det...


  • #8   14. feb 2010 Dasie -er at knurre ikke at sige fra? Det er det i mine øjne. Og når det så ikke fiser ind ved modparten, ja så hjælper jeg til...

    Jeg mener det er forfejlet at mene at hundene skal klare alt ting selv. Self skal man ikke blande sig altid og hele tiden, men der er visse ting jeg ikke vil have, og det er bl.a. at min hund humper andre (eller bliver humpet).
    Havde modparten respekteret når der blev sagt fra, jame så var den jo ikke længere, men når det ikke er tilfældet, ja så griber jeg ind


  • #10   14. feb 2010 Daisie -og hvis Zack så faktisk stoppede humperiet når der blev knurret, ville jeg heller ikke gøre mere. Men det gør han jo åbenbart ikke, og derfor ville jeg blande mig.




  • #12   14. feb 2010 Daisie -men så vidt jeg kan læse mig til her, har det jo netop ikke virket. Den anden stopper ikke sit humperi. Hvis det var hunde der boede sammen, så ville jeg osse trække den lidt længere inden jeg blandede mig. Men når det er hunde der ikke skal bo sammen, kan jeg ikke se hvorfor samværet skal bruges på "skænderier" fordi den ene ikke fatter at humperi ikke er velset, på trods af at den anden jo gør opmærksom på det



  • #14   14. feb 2010 hvis han ikke hopper af når der bliver sagt "brum" - så ville jeg helt sikkert fjerne ham... han er godt igang med at udvikle en rigtig træls legeadfærd (uden tvivl fordi han er opkørt af legen) - som han en dag kan få et ordentligt hak i tuden for hvis han møder en hund som min fx der absolut IKKE tolerer den slags opførsel...

    Jeg synes det er dybt misforstået at hundene skal "klare det selv" såfremt der er tale om hunde der ikke bor i flok sammen... hvis signaler tydeligt bliver overset, så skal der gribes ind...

    Skal hundene eksisterer i en flok sammen dag ud og dag ind er der lidt løsere rammer for hvor langt jeg ville lade noget gå - men i denne situation, hvor hvalpen er opkørt og derfor humper og ikke "hører" efter hvad den anden siger til ham - der ville jeg fjerne ham HVER gang han gjorde det...


  • #16   14. feb 2010 jeg "læste" det som en hvalp smiley det står ingen steder ... my bad!

  • #17   22. feb 2010 Hej Alle

    Har været væk i en uge - beklager mit sene svar :-).
    Det hører med til historien at Zack er en "rescue dog" som der er mange af her på Cypern.
    Han har således 12 måneder som ejeren ikke kender til, hvor han har levet på gaden. Der har han formodentlig været alene, og muligvis ikke lært 100 % hundesprog (hvad ved jeg :-)).

    Jeg tror vi giver det et par søndage mere og ser. Men når han bliver for slem (hvilket typisk sker ved slutningen af play-daten) så piller vi ham af.

    Jeg prøver det med at lære ham at gø på kommando.

    Tusind tak alle sammen.

    Venlig hilsen

    Jacob


  • #18   22. feb 2010 Tessio er 2,5 år, Zack er cirka 2 år forøvrigt.

Kommentér på:
Dominans

Annonce