{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.598 visninger | Oprettet:

Bider i bukseben og tæer {{forumTopicSubject}}

Så er jeg tilbage igen, igen med et nyt problem ;o)

Vores lille legesyge Balou har den uvane, at når vi går forbi, så "angriber" han vores bukseben og tæer med bid - og det kan faktisk godt gøre ondt.

Jeg har prøvet at ignorere ham og at sige puh med mørk stemme og så rose ham, det sekund han slipper. Sidstnævnte virker bedst, men hans hukommelse er ikke lang, så lidt efter starter han forfra. Måske vil han lege, men jeg synes, at når jeg lige har gået tur med ham, og vi har trænet og leget, så skulle han være "mæt"?

Nogen der har nogle ideer til, hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i bukseben og tæer
  • #1   12. maj 2010 Prøv evt at aflede ham med noget andet hver gang i går forbi... hav en godbid klar til ham og få ham til at kigge på jer i stedet for at gå efter bukser/tæer og så ros ham for det.... Eller hav noget legetøj i hånden og leg med ham når I går forbi.. Noget så han "glemmer" at bide i jer.... Ved ikke om det virker, men jeg tror jeg ville gøre sådan i et forsøg på at få ham til at lade være....

  • #2   12. maj 2010 Lytter lige med :O) Bubbi gør helt det samme...

  • #3   12. maj 2010 Tak Maria, det vil jeg prøve - og Nini, du er meget velkommen :o)

  • #4   12. maj 2010 Sig endelig om det virker.. hvad med hans "damp"? er det blevet bedre?

  • #5   12. maj 2010 En hvalp er nu en gang en hvalp, og de kræver tålmodighed.
    Fortsæt med det du gør, men sig ingenting når han bider - Stå stille og ignorer ham fuldstændig (Selv om det gør fandens ondt og koster måske et par bukser eller 3) og ros så snart han slipper.

    Det er bare mit forslag, men skal ikke kunne sige om det *Maria og Balto* skriver virker bedre :o)


  • #7   12. maj 2010 Maria - hans "damp" har vel egentlig flyttet sig til dette her bideri. I går aftes gik han kold kl. 22 efter en god gåtur, så der var ingenting med ham.....
    Og jeg skal nok lade høre fra mig.

    Tanja - jeg har prøvet at ignorere ham fuldstændig "uden lyd", men så slipper han altså ikke.... i hvert fald går der lææææææænge. Men måske er det bare min tålmodighed, der er noget i vejen med.

    I får en meldig om, hvad der virker bedst på den lille bøllefrans ;o)


  • #8   12. maj 2010 Hehe ja glæden ved hvalpe smiley
    Held og lykke med det....


  • #9   12. maj 2010 pia K - Balou har et tæppe, han kan bide i... men mener du, at han har behov for at lege trækkeleg eller hvordan?

  • #10   12. maj 2010 Ja, det kræver rigtig stor tålmodighed, og det kan være svært.
    Men jeg tør næsten love, at der går kortere og kortere tid før han slipper.
    Så længe han får opmærksomhed (uanset om det er positivt eller negativt) så vil han synes det er sjovt.
    Hvis han INTET får ud af det, vil han til sidst stoppe med det.
    Ros og beløn evt. med noget legetøj når han slipper, og leg med ham - Afhængig af hvad han er mest glad for (Godbidder eller legetøj).


  • #12   12. maj 2010 pia K - Ja, skidt med viskestykkerne hvis det kan hjælpe - så køber jeg gerne en palle af dem ;o)

    Tanja J - jeg tror, du har ret i det med tålmodigheden. Jeg var selv kørt op og godt træt af ham. Selv om jeg lod som om, jeg var rolig, så var jeg det ikke. Derfor satte jeg mig ned med ham i hans kurv (den er stor), og gav ham hans yndlingsben at gnave i. Nu er han helt rolig, og han er stoppet med at bide - i hvert fald for nu :o)))))

    Tak for alle jeres gode råd, som jeg vil bruge i flæng.

    I hører nærmere, når han forhåbentligt er hold op med denne uskik.


  • #13   12. maj 2010 Jeg havde ikke lige set hvad det var for en hund du havde, men kan nu se at det er en border collie...
    Som du jo nok allerede ved så er det en hund med MEGET energi, så det ville være rigtig godt at melde jer til hvalpe-motivation så hurtigt som muligt, så han kan få brændt noget energi af der, og få nogle gode træningsidéer til ham, så han bliver dejlig træt - Det vil også hjælpe på bideriet i buksebenene :o)


  • #14   12. maj 2010 Tanja J - Han skal helt sikkert meldes på hvalpehold, vi leder allerede.... og ja, han er svær at trætte, der skal tre af os til ;o) Og så skal vi huske at være rolige, selv om han driver os til vanvid, for ellers kører han med op. Det fik jeg set i dag.....

  • #16   12. maj 2010 pia K - Ja, vi ved det godt, men hvor meget kan vi forlange af ham, når han kun er 9 uger? Vi går lange (for lange tror jeg) ture med ham, og vi træner alle de gængse kommandoer og tricks. Endvidere løber han i haven, hvor vi har improviseret en agilitybane til ham. Han søger også selv efter både mad og godbidder på græsset eller her på stuegulvet.

    Hvad tænker du? Skal vi lave mere med ham, og har du ideer til noget? Og lidt hygge skal der også være tid til ;o)


  • #18   12. maj 2010 Malou gør fuldstændig det samme. Hun gjorde det både ved mig, og min kæreste. Jeg sagde med det samme nej, med hård stemme, hun slap med det samme, og så roste jeg hende, det gjorde jeg max 3 dage, hun har ikke gjort det ved mig siden. Men der i mod med min kæreste, hun er total ligeglad, hun svæver efter hans bukser hver time, hun er ligeglad med om han siger nej, hans bukser skal i den grad have en tur smiley

  • #19   12. maj 2010 Camilla - Nu bliver jeg bekymret..... Synes ikke det lyder godt, hvis det fortsætter, og jeg er målet ;o) Men lige nu er der ro og han lader mine bukser og tæer være!

  • #20   19. maj 2010 Hejsa igen allesammen.

    Jeg tror, jeg har fundet en løsning på problematikken uden alt for meget NEEEEEEJ og ignoreren. Vi har lært Balou at sitte og blive, og disse kommandoer får han så, når han går til "angreb". Han adlyder som regel, og så ender det hele med ros og kram i stedet :o)))))
    Jeg synes faktisk, at det virker fint.

    Så Nini - du kunne jo prøve det samme med Bubbi.......

    I skrivende stund ligger han nærmest oven på mine fødder, og de er ikke i farezonen, så en klar fremgang!


  • #21   19. maj 2010 Ej hvor godt.... Det er da super at han adlyder så godt på de kommandoer allerede... God løsning...

  • #22   20. maj 2010 Det lyder da rigtig dejligt :o) Og rart med en opdatering fra dig :o)

Kommentér på:
Bider i bukseben og tæer

Annonce