{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

kampen i snoren! {{forumTopicSubject}}

Vi har en tæve på 3 år. Når vi går tur med hende i snor, har vi ingen kontakt til hende. Hun vil bare fremad og når hun møder andre hunde, så vil hun hen til hunden og lege.. Det skal lige siges at hun er blanding imellem lab og am. bulldog. Så hun kan godt virke voldsom pga hendes størrelse, men har aldrig reageret agressivt overfor nogen eller noget! Har prøvet med alverdens halsbånd og seler, lige pt prøver vi med hovedsele, for at kontrollere hendes trækken. Vi har prøvet med legetøj, godbider, både råt kød, stegt kød og alm godbider... Hun reagerer ikke på noget af det når vi er ude med hende! Hendes ynglingslegetøj, som hun ellers er meget interesseret i herhjemme, er fuldstændig ligegyldigt for hende.
Vi har også prøvet at stoppe helt op, hver gang hun trækker, sitte hende, og vente til hun kigger på os... Lad os sige at turene varede meeeeget længe, og vi kommmer ikke særlig langt væk fra bopælen, og vi har prøvet det flere gange, og med meget stor tålmodighed dvs uger ad gangen, uden nogen fremskridt OVERHOVEDET!
Lige pt så virker hovedselen til at vi kan gå stille og roligt med hende, og ikke bliver trukket omkuld ved mødet med andre hunde, men hun bliver så frustreret på den, at hun vrider sig så meget i den, når hun ser andre hunde, at hun virker helt enormt voldsom på andre mennesker... Vi føler vi har prøvet ALT! Alle tricks, dirty'e og pædagogiske... Hvad kan vi gøre? For at have kontakt med hende, og fuld kontrol, også når der kommer andre hunde? Alle råd er velkomne, da vi er virkelig kede af den her situation!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kampen i snoren!
  • #2   8. apr 2011 kig evt mit forum. det hedder råd søges. måske du kan bruge noget derfra smiley

  • #3   8. apr 2011 Findes der ikke noget privat intensiv træning i nærheden af hvor i bor?

    Hvordan har du monteret hovedselen overnpå mundkurven eller hvordan?


  • #4   8. apr 2011 Det må gi nogle udfordringer både at ha mundkurv og hovedsele på hunden...

    Har i prøvet helt at undgå at komme for tæt på andre hunde, så i der går med hunden når at ligge afstand til andre hunde inden jeres hund opdager den..


  • #5   8. apr 2011 I må begynde forfra og vælge een strategi og følge den. Start med at træne indendøre med snor på og lækre guffer. Hver gang I siger hendes navn og hun ser på jer er det ros og godbid. Træn det mange gange i løbet af en dag gerne 10x 1 minut. Øg gradvist forstyrrelserne ved at gøre det ude på et sted, hvor I ved der er ro. Når kontakten fungerer der prøver i at gå en lille tur hvor I indimmellem siger hendes navn og hvis hun ikke reagerer på det står I bare stille til hun kigger på jer.
    Find derefter nogle hunde og ejere, der vil træne ved at passere på modsat fortov. I må påregne det tager tid (2-3 mdr) da hun jo har fået indlært et dårligt mønster, som skal ændres.


  • #6   8. apr 2011 Og drop hovedselen. Den er ubehagelig og hun vil prøve at komme væk fra den og det ender måske i andre problemer på gåturen.

  • #7   8. apr 2011 ***Krumme*** - vi går to små og en lang tur om dagen.

    helene m - Tak :)prøver at kigge i dit forum.

    Lars M -Mener du en alm. hundeskole?
    hun går ikke med mundkurv, da hun ikke er en kamphund smiley


  • #9   8. apr 2011 Morten J, din hund er en blanding af én af de 13 racer på forbudslisten, så hvad enten du kan lide det eller ej, så gælder der de samme regler for den, som det gør de 13 racer.

  • #11   8. apr 2011 Lotte D ....
    Det lyder faktisk som en rigtig god strategi... Og tålmodighed er jo en dyd, og vi vil så gerne have det her til at fungere, så vi hopper på din plan... Vi er nødt til at prøve det... Men hvad gør vi så når hun skal ud at tisse? Vi bor lejlighed, og har ingen baghave/have nemlig :s


  • #12   8. apr 2011 Mht. det at trække i snoren, så vil jeg anbefale, at du opsøger en hundetræner, der kan hjælpe dig med problemet.
    Pga. den blanding den består af, så er der desværre mange klubber der ikke vil tage imod, men måske der er privatejede hundeskoler, der vil.


  • #13   8. apr 2011 Din hund skal bære mundkurv nøjagtig på samme vilkår som mine skal.
    Men søg efter noget privat træning


  • #14   8. apr 2011 Ja,ved godt loven siger det.... Men da det ikke er en logisk lov, behøver man jo ikke være lige så dum som lovgiverene.... Vores hund har aldrig bidt, aldrig været agressiv. hvor imod vores oplevelse med schæfer, terrier, og andre små skøde hunde, har efterladt ar... Så den liste er så meget hen i vejret, som det er at opdele og bedømme folk efter øjenfarve... Det er ejeren og ikke hunden, der gør en hund agressiv... - men lad os tage den på en anden tråd, ik´' smiley

  • #15   8. apr 2011 "Men da det ikke er en logisk lov, behøver man jo ikke være lige så dum som lovgiverene"
    Næ, det gør kun dig dummere end dem. smiley


    Jeg vil anbefale jer at undersøge forskellige træningsmuligheder og vælge det sted der tiltaler jer mest


  • #16   8. apr 2011 jaah prøv det.. skal selv igang med min nemlig når jeg er klar og kan holde til at gå, sidde op og stå så får den hele armen. smiley min er nemlig heller ikke så go med andre hunde smiley håber du kan bruge noget eller ikke mindst finder en løsning på det. smiley

    fiin hund du har dig. smiley


  • #17   8. apr 2011 Morten J, der er også folk, der synes at det er ret ulogisk, at loven forbyder sex med små børn......skal vi så bare lade dem forlyste sig med vores små poder???



  • #18   8. apr 2011 Vi siger rigtig mange tak for jeres gode råd smiley Dem er vi rigtig glade for...

  • #19   8. apr 2011 Morten J
    I skal ikke begynde at ændre på turene før I når dertil i jeres træningsplan.
    Ligeså snart hun reagerer på navnet inde hver eneste gang kan I jo begynde at bruge det på turene, men ikke før. Det vil forvirre hende. Så må I i den periode forsøge at lufte hende så langt væk fra andre hunde, som det er muligt....evt ændre lidt på tidspunkterne


  • #20   8. apr 2011 Og til jer, som mener i har så evig ret i alting... Prøv at se verden med andre briller til tider... Vi er ikke skyld i nogen lov, vi har ikke en agressiv hund... Hun har aldrig bidt nogen, eller knurrede af nogen! Hun er en dejlig blid og meget legesyg hund, som ikke kan slå en flue ud af kurs... Det er tit løse hunde der hopper på hende, hvor hun aldrig har bidt igen!!! Og hun har op til flere legekammerater, som hun leger med til daglig, og der har aldrig nogensinde været noget!!! Hun tror bare at hele verden gerne vil lege med hende, og det vil hele verden ikke...

  • #21   8. apr 2011 Lotte D

    Din plan lyder simpelthen så god, at vi all er igang med at skrive op og planlægge hvordan Diva's næste mange måneder skal være... Hun kommer i Boot camp nu!! Tusind tak for dine gode råd smiley smiley


  • #23   8. apr 2011 helene M Mange tak smiley Hun er oz dejlig smiley Og din hund er jo oz en smuksak smiley

  • #24   8. apr 2011 Prøv at høre her... Ligegyldig hvor meget I gerne vil vise alvoren med jeres sammenligninger, så er de jo helt hen i vejret... Hvis vi ikke mente det var forsvarligt, altså at hun havde agressive tendenser, så ville vi da også fluks sætte mundkurv på hende... men det har hun ikke... Og hvorfor I bliver ved med at sammenligne med at sætte andre menneskers liv i risiko zonen, er lige at skyde lidt over målet, synes vi...

  • #25   8. apr 2011 Jeg er startet til hundetræning med Molly, da hun gjorde det samme.
    Der lærer vi at bruge kvælerhalsbånd, og det har en yderst god effekt! Molly går SÅ pænt nu.


  • #26   8. apr 2011 Morten J
    Det er da rigtig dejligt at høre I vil bruge mine råd. Lov mig at I opdaterer henad vejen, så vi ved om det virker på jeres hund.....:-)


  • #27   8. apr 2011 Lotte D

    Vi vil smide opdateringer ud... Vi går igang fra imorgen af, så hende tøsen kan blive en fornøjelse at gå tur med smiley

    CKH - tak for det gode råd smiley


  • #28   8. apr 2011 så lidt morten. mange tak hun er alletiders selvom vi ikke altid er enige smiley hun er nu et godt mix og håber vi kan holde hende længe endnu. smiley

  • #30   8. apr 2011 Morten - Ellers tak. Jeg fik nye briller for 1½ uge siden, så alt er lige pludselig helt klart, så jeg har ikke brug for nye. Måske det er dig der skulle forbi optikeren :o)

  • #34   8. apr 2011 Josephine - Finder det pudsigt at du netop svarer med et indlæg der ikke har med tråden at gøre :o)

Kommentér på:
kampen i snoren!

Annonce