{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Avl ved DRU {{forumTopicSubject}}

*****dette er ikke en diskution om stamtavler******

Louie er med DRU, og han er nu ved at være en voksen dreng. Jeg har hele tiden påtænkt at han skulle være far engang, men da han var yngre så det ud til at han blev alt for stor. Han er så blevet helt perfekt. Men nu kommer mit problem. Jeg ved ikke hvilke krav DRU har så man kan blive avlsgodkendt!! Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl ved DRU
  • #1   25. maj 2007 Prøv at kigge på deres hjemmeside:

(link fjernet)

Der er både omkring HD, stambøger og evt udstillinger...

• #2   25. maj 2007 Jeg er jo kun interesseret i min hunds kvaliteter og mangler i forhold til avl. Jeg er ligeglad med om han er for stor, har skæve tænder, forkert farve eller hvad der måtte være når han bare skulle være min hund. Men hvis han skal være far så skal han udstilles for at se hvordan det hele står til med det. Som sagt har det længe set ud til at han blev alt for stor men nu har jeg fået så mange komplimenter på ham af kendere at jeg overvejer det.

• #3   25. maj 2007 Julie >>>> Sidder med en lidt undren...Hvorfor vil så mange lave hvalpe ??? Har haft hanner i en menneske alder, men da aldrig haft den tanke....De 2 jeg har nu, vil da kun blive brugt, hvis nogen mener de kan bruge dem til deres opdræt, men det vil da ikke være noget behov fra min side af....Årsagen til at de måske kan bruges er at de bliver udstillet og på den måde er " opdaget" af andre...De vil aldrig blive brugt til en parring hos en alm. person... ikke kun pga stamtavlen men hvorfor skulle de dog det ??

• #4   25. maj 2007 Jeg vil anbefale dig at få ham tjekket for løs patella inden du påbegynder avl.. Jeg ved ikke om det er et krav hos DRU men jeg ved at racen kan have tendens til det og at det er arveligt.

• #6   25. maj 2007 Det er og bliver for nemt i DRU!

• #7   25. maj 2007 Så kom du også på banen, Egoisten ;o) ha ha ha

• #8   25. maj 2007 Jamen er formålet ikke, at frembringe det bedste i racerne??

jeg kan ikke rigtigt forholde mig til at du skriver:
    Jeg er ligeglad med om han er for stor, har skæve tænder, forkert farve eller hvad der måtte være

for selvom det er taget ud af konteksten, så er der på en eller anden måde, en ligegyldighed omkring racen som en helhed...

Det er ikke for at provokere, at jeg skriver dette, men jeg synes det virker en smule "ligegyldigt" i forhold til racen...
    Alle hunde er dejlige på hver deres måde - selvfølgelig er de det. Men derfra og til at alle skal lave hvalpe, synes jeg virker lidt "for meget" - hvis du forstår smiley

Der ligger et kæmpe stort arbejde bag alle racer, så hvis din intention med at opdrætte er stor, så ville det da være lidt sjovere og mere hyggeligt, hvis du deltager på forskellige udstillinger, så du kan danne dig et overblik omkring racen. Så kan du også bedre vurdere om det lige netop er din hund, der bringer racen fremad....

• #9   25. maj 2007 Det jeg undre mig mest over er hvorfor man overhovedet vil have sin hund avlsgodkendt, hvis man er ligeglad med om den lever op de krav dette måtte indebærer...
    Hvis man opdrætter stambogsførte hvalpe - så er det vel netop fordi man ønsker at avle så gode, racetypiske hunde hvad angår udseenet, temperament og brugsegenskaber, samtidig med man avler med sundheden som top-priotet!

Hvis man ikke går op i disse ting, hvorfor så overhoedet får hunden avlsgodkendt? Hvor er så forskellen på dette opdræt og et opdræt uden tavlen...

Jeg synes det er fedt med folk der går op i avlen, og gerne vil tage avlsgodkendelsen med! Men det undre mig bare, hvordan det hænger sammen med, at man vil se igennem fingre med fejl i forhold til standarten for racen... Hvad er det så man vil opnår med avlsgodkendelsen og tavlen på hvalpene?

• #10   25. maj 2007 Så er jeg tilbage.
    Det jeg siger er jo netop at hvis han IKKEskal avles på er jeg jo fuldstændigt ligeglad med om han er for stor osv men hvis han skal avles på så er det vigtigt for mig at han er helt i orden. Altså at han er så racestandard som overhovedet muligt. Grunden til at jeg ikk har gået på udstilling med ham før er at det ikke så ud som om han ville være egnet (gider ikle træne en hund til udstilling, hvis jeg på forhånd ved at han vil tabe) netop fordi han har været så stor hele tiden. Jeg vil ikke lave hvalpe på ham hvis det ikke kan give noget til racen - hvilket jeg allerede tror det kan fordi han har et super godt sind.
    Jeg vil naturligvis få ham testet for patella, det vil jeg under alle omstændigheder her når han skal op og ha sin genvaccination!

• #11   25. maj 2007 Nåe oki - så misforstod jeg din kommentar med, at du var ligeglad med om han var racetypisk. Det må du undskylde smiley

• #12   26. maj 2007 Hej Julie hvis det er at han ikke bliver udstillet skal der Kryptorchidattest på ham, men det er kun hvis han ikke bliver udstillet.
    Hvis du gerne vil igang med at udstille er der udstilling d.3 Juni i Nyborg, og hvis det er kan du vente til selve dagen med at tilmelde dig.

• #15   26. maj 2007 Casper: ved ikke om jeg misforstår noget - men du skriver at Louies forældre er avlsgodkendt af DRU, men lige efter skriver du at DRU ikke har regler om avlsgodkendelse endnu - hvordan hænger det sammen??

• #16   27. maj 2007 For at få en hanhund avlsgodkendt i DRU, er det eneste krav, at den har max. B-hofter. Det er ikke nødvendigt at udstille.

• #17   27. maj 2007 I øvrigt kan en DRU hanhund også få stambogsført hvalpe, hvis tæven er regisreret i DHL

• #18   28. maj 2007 Casper S, det var bare noget jeg læste inde på deres hjemmeside at man skulle gøre hvis den ikke blev udstillet.
    Men det kan da være vi ser hindanden i Nyborg for der kommer vi også.

Kommentér på:
Avl ved DRU

Annonce