721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

kontrakt sikring mod HD og albuer - kontrakt sikring mod HD og albuer -

Nogen der kan hjælpe mig med hvad normal sikring i en kontrakt som oftest - / kan sige - ???

HD og albuer har jo også en del med opvækst at gøre...
- Hvad skriver i i kontrakten omkring dette !? !?

Tænker i evt bod til køber - hvad gør i hvis dette skulle ske - ???

Har ikke oplevet det - men´en evt køber har dårlige erfaringer med HD hunde - Og spurgte ind til det -
Og sagde at jeg ærligt måtte sige at jeg aldrig har haft en tilbagemelding på nogel af mine hunde - om sygdome eller HD etc -

Har vel egentlgi altid tænkt at vi må tage den derfra - HVIS det skulle ske...

Men måske det sku skrives i kontrakten -

Men hvordan sikrer man ligeledes sig selv - Mod at en hund muligvis får HD fx pga forkert opvækst etc -

Jeg ønsker at se dette fra begge sider -

Erfaringer ????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontrakt sikring mod HD og albuer -
  • #1   3. jul 2007 Det med at give en bod til køberen - den går ikke..

Du kan ikke pålægge køberen sådan en kontrakt..

Hund kan jo have tenden til HD og det skal køber ikke lide under..

• #2   3. jul 2007 Ved mine hvalpe gir jeg en ny hvalp eller pengene tilbage ved HD- D eller E.

Det andet er ikke juridisk bindende, så det kan ikke betale sig at skrive noget andet.

Man kan ikke skrive sig ud af købeloven

• #3   3. jul 2007 Men jeg har ret til at få hunden undersøgt ved min egen dyrlæge....

• #4   3. jul 2007 Mogens - tror ik du forstår - har formuleret det forkert -
    Mente at KØBEREN sku ha en slags erstatning - ss -

• #5   3. jul 2007 Dkk har en " vejviser" omkring krav overfor opdrætter i tilfælde af HD og AA...I mine kontrakter( som køber) står der at jeg først får en erstatningshund/ penge tilbage i tilfældet af at hunden skal aflives pga HD.Om den reelt er gangbar i retten , tror jeg dig næppe...Mange nuffer går rundt med HD uden at vide det....

• #6   3. jul 2007 Jeg havde på et tidspunkt for 3 år siden hvalpe på bella hvor en af dem havde HD og blev aflivet, der betalte jeg hvalpens pris tilbage til dem (2500 kr), da jeg ikke mente at de skulle bøde for at jeg havde sendt en syg hund ud i verden, men vi aftalte så også at de selv betalte dyrlæge regningen med undersøgelser, aflivning, osv. fordi jeg ikke var blevet gjort opmærksom på sygdommen før efter at hunden var blevet aflivet, og de ingen beviser havde på at hunden, som kun lige nåede at blive 1 år havde HD.

• #7   3. jul 2007 Jeg får skrevet det ind i mine kontakter.. Da jeg vil være sikret, hvis hunden har en defekt, i form af penge tilbage eller en ny hund smiley

Jeg gør hvad jeg kan,for at undgå at hunden skulle komme til at lide af HD og AD via korrekt fodring,samt motion..

Men det er gener vi har med at gøre,derfor kan man aldrig være helt sikker..

Det værste status jeg har haft,har været E og E på en blandingshund.. På rotterne en C hofte, hvor modsat var A..

• #8   3. jul 2007 Yes som Annika skriver; der står også at hunden først må aflives i forhold til erstatning, når den er undersøgt hos opdrætters dyrlæge..

• #9   3. jul 2007 I min kontrakt står at jeg til enhver tid skal kontaktes ved sygdom af enhver art - og at hunden aldrig må aflives uden at jeg kontaktes INDEN iværksætning - ( selvfølgelig ikke ved trafikuheld etc - hunden skal jo ik lide - )

Marianne : om man afliver sin hund pga HD´en er vel også lidt en "Smagssag"... Nogen afliver jo for det mindste -a ndre lader det kører alt for langt - !!

Og hvad med alderen - hvad hvis folk kommer med en 7 år gammel hund med hd - er det så det samme for jer - end hvis det avr en 1 . 3 årig - for eksempel - !? !?

• #10   3. jul 2007 Marianne.. det står så ikke i mine kontrakter.. Men bruger osse den samme dyrlæge,som mange opdrættere af racen..

• #11   3. jul 2007 Julie, Se vor hjemmeside

Sider lige og overskrive en kontrakt - så kan du se hvad jeg har brugt...

• #12   3. jul 2007 Julie.. man fotograferer jo normalt hunden fra den er 12 mdr.. Der er jo 2 års garanti,så den skal ha taget billeder inden for det tidsrum..

• #13   3. jul 2007 Hvis de kommer når hunden er 7 år, så gir jeg ikke noget tilbage. Hvis de skal have fuld erstatning, så skal hunden være under 2 år, og enten aflives eller afleveres til mig ( hvor jeg så får den aflivet hvis det er nødvændigt).

Jeg havde en hvalp/unghund der blev aflivet sidste år for diverse skavanker, HD-AA ledproblemer o.s.v. et rigtig "mandagseksemplar" De fik den aflivet, selv om jeg havde tilbudt at komme og hente den. Det var jeg lidt ked af , også fordi jeg ikke kendte deres dyrlæge+ at alle andre hvalpe i kuldet havde rene A hofter og ingen problemer.
    De fik en ny hvalp fra det næste kuld, for de havde købt en rask hund, så er det en rask hund de skal ha.

Jeg ku sikkert ha kringlet mig ud af den, men så mener jeg ikke jeg havde taget mit ansvar som opdrætter alvorligt.

• #14   3. jul 2007 Annika -

Forstår dig godt - ønsker heller ikke at krænge mig uden om noget som helst -

Ønsker fortsat at have god kontakt til mine hvalpekøbere - Og en del / mange af de henvendelser jeg får får jeg via købere herfra, - det er en ren glæde at folk syns om det man laver - ønsker man jo på ingen måde at ødelægge... smiler... !!

Men tror jeg er ved at have hittet hvad jeg skal have tilføjet i min kontrakt - ss -

Takker alle - og hører gerne fra flere og kigger fortsat i tråden - ss -

Julie - !!

• #15   3. jul 2007 Julie, Se vor hjemmeside

Jeg har lagt en kontrak ind på min profil (billeder) se det ..

babett

• #16   3. jul 2007 Julie.....Ang aflivning pga HD....fuldstændig rigtigt, men det jeg mener er at dkk har jo nogle krav som man som køber kan stille opdrætter til ansvar overfor, og der er også HD uden aflivning...

• #17   3. jul 2007 HD uden aflivning, så har de kun krav på nogle af pengene retur( såvidt jeg husker) og ikke alle.

• #18   3. jul 2007 Annika .....Rigtigt, men i mine kontrakter, kan jeg først stille dem til ansvar ved aflivning pga HD ....

• #19   4. jul 2007 Altså, købeloven vil altid gælde. Og mht om hvordan f.eks HD er opstået, vil det jo altid være et problem at bevise, at hunden f.eks har gået på trapper hele sit liv, eller er blevet overdrevet motioneret. Og det er temmelig sikkert heller ikke juridisk bindende, hvis man skriver, at der ikke er reklamationsret på HD, hvis hunden ikke er beviseligt fodret med det og det foder. Men som sagt er køber altid dækket af købeloven, altså hvis hunden får HD af svær grad og skal aflives, får køber pengene tilbage. Har hunden HD men trives fint med det, betales 1/3-1/2 af prisen tilbage, og de beholder hunden. Man kan aldrig tvinge køber til at tage en ny hvalp i stedet for pengene, det er købers valg, kan man blive enige om det, er det fint, men ellers ikke.

en såkaldt HD garanti eller anden garanti gælder kun i 2 år fra den dag, hunden er solgt. Altså hvis hunden er solgt som 8 ugers hvalp, og de kommer når den er 3 år og klager over at den har fået konstateret HD, så er det bare Bad luck Arne. Og har køber modtaget f.eks 1/3 af prisen tilbage pga f.eks HD status D, og har valgt at beholde hunden, så kan de ikke komme 6 mdr senere og sige, at nu skal hunden aflives pga HD, så nu vil de gerne have resten af pengene for hunden, den går ikke.

Kommentér på:
kontrakt sikring mod HD og albuer -

Annonce