{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Erfaring med kølesæd søges. {{forumTopicSubject}}

Nu er det nu, i morgen, at Alfred og jeg kører til Hinnerup, for at få ham tappet. smiley
Tæven, ved Berlin, Tyskland, har fået taget progesteron test i dag, og den var 1,9. Det optimale ville så være at få tappet og sendt fredag, men de sender ikke, - fredag, lørdag og søndag, i Hinnerup. Og at tappe og sende på mandag, det vil være for sent, da dyrlægen mener hun er klar søndag eller mandag.
Er der nogen der har erfaring med, prøvet, at bruge så “gammelt” noget sæd, og er der kommet hvalpe ud af det?
Vi håber sæden overlever turen og der kommer en hel flok Alfred og Fancy juniorer ud af det smiley


Kommentarer på:  Erfaring med kølesæd søges.
  • #1   4. dec 2019 Hmmm prøv evt Ølby dyrehospital eller Canicold om de sender.
    Kan tæveejere ikke kører op med tæven til parring? Der er nu ikke så langt fra Berlin.


  • #2   4. dec 2019 Louise - tæveejer har desværre ikke mulighed for at køre herop til parring, hun har en 91 årig mor til at bo hos sig, og hende kan hun ikke efterlade alene. Og da jeg bor i Aalborg, er det rart at vi ikke skal køre helt til Sjælland for tapning. Hinnerup er i ok køreafstand for mig. smiley

  • #3   4. dec 2019 Jeg kan godt se udfordringen. Vi er på vej til Stuttgart nu. Det var bestemt ikke nemt at få til at gå op.
    Det havde været fint om nogen kunne passe den gamle mor.

    Vi fik kølesæd hjem for en del år siden. Saga blev insemineret med nogle dages mellemrum fordi sæden var i så fin kvalitet, så den kunne i alle fald holde sig. Jeg tror Ølby modtog den dagen før.
    Nej der blev ingen hvalpe og ej heller efterfølgende ved naturlig parring med anden hanhund. Det var tæven den var gal med.


  • #4   4. dec 2019 Hvor trist at tæven gik tom, men spændende med jeres forestående parring smiley
    Jeg er helt ny i det her “avls-halløj” så jeg må jo suge til mig, alt hvad jeg kan. Jeg har godt nok taget både opdrætter og hundeholder uddannelserne og har kennelmærke... Men jeg tror jeg holder mig til hanhundene. smiley Selv om dette her er lidt af en udfordring, jeg bliver nød til at lukke min butik i morgen og miste 1 dags omsætning. Men hvad gør man ikke, når man er stolt over at nogle vil bruge min hanhund.
    Vi må krydse fingrene for at det kan holde sig og jeg krydser også fingrene for at jeres parring bliver en succes. smiley


  • #5   4. dec 2019 Tak Kirsten og i lige måde!
    Ja jeg må flytte rundt på kunder (er hundefrisør) og manden må tage 2 dage fri. 12 timer er altså for meget at køre alene. Vi håber på parring i morgen tidlig og fredag.
    Hun var på 4,7 i går eftermiddags og havde ægløsning i går aftes/nat. 24-48 timer efter er jo mest optimalt.
    Jeg kan godt forstå at du er lidt stolt. Det bliver vi andre altså også, selvom vi har opdrættet i 15 år.


  • #7   4. dec 2019 Hearthitter, så dejligt at høre, at det godt kan holde mere end to dage, det letter lidt på humøret og presset... smiley
    Alfred skal så bare levere “super-svømmere” i morgen. smiley
    Louise, det bliver jo spændende at følge begge disse kuld, hvis vi er heldige. smiley De kommer jo til at følges ad.


  • #8   4. dec 2019 Ja det gør de smiley

  • #10   4. dec 2019 Mange tak. smiley

  • #11   4. dec 2019 Lige et nysgerrigt sprøgsmål, skal der en løbsk tæve til for at en hanhund kan tappes eller er det blot nemmere, hvis man har en løbsk tæve?!

  • #12   4. dec 2019 Alfred kræver en løbsk tæve smiley Men jeg ved ikke om de kan levere uden, når de har prøvet et par gange.

  • #13   4. dec 2019 Det kan en god dyrlæge godt klare smiley
    Men kvaliteten skulle være bedre med en løbsk tæve.


Kommentér på:
Erfaring med kølesæd søges.

Annonce