{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brystbetændelse
  • #1   24. maj 2020 Sørg for at patterne alle bliver tømt, så der ikke opstår "mælkeplader/knuder". Er der ved at opstå disse, så varme omslag og malk ud. Dog kun så meget at brystet bliver blødt. Vi har haft 11 kuld og ingen brystbetændelse, men selvfølgelig plader/knuder. Jeg bruger en menneske-brystpumpe. Det fungerer perfekt.

  • #2   24. maj 2020 Ok, det vil jeg være opmærksom på og prøve med varme omslag, hvis jeg syntes der er antydning af noget.

  • #3   24. maj 2020 Jeg har mit 6. kuld og har heldigvis heller ikke oplevet det. Jeg mærker dievorterne igennem et par gange dagligt for at sikre, er ikke er ophobning af mælk. Denne gang havde Bianchi små "knuder" i nogle af kirtlerne 4 dage efter fødsel.
    Jeg tog en nat, hvor jeg lagde varme omslag på engang i timen, lagde hvalpe til de dievorter, hvor de kunne mærkes og masserede selv knuderne også. De var helt væk den følgende eftermiddag.

    Jeg ved ikke om du har planer om yderligere kuld, men hvis ja, kan jeg anbefale at skrive dagbog, ikke de lange udredninger, men blot små notater om, hvordan dagen er gået, det er rart at have senere. Mine ligger også på min hjemmeside og det ved jeg mine hvalpekøbere er glade for.

    Nuværende:
    http://www.galanta.dk/433928528

    og tidligere:
    http://www.galanta.dk/427248004



  • #4   25. maj 2020 Bedste forebyggelse er at hvalpene dier jævnt fra alle parter under hvert måltid.
    Gør de ikke det, skal du tage toppen af presset, så patterne ikke er hårde. Mælken vil regulere sig løbende.


  • #5   25. maj 2020 Har ikke andre råd end dem, der er kommet.

    Jeg er også på tolvte kuld og har heller aldrig haft en tæve med brystbetændelse. Jeg har haft både små og halvstore kuld smiley


  • #6   25. maj 2020 Tak for alle jeres svar, jeg vil være ekstra opmærksom og sikre mig at alle bryster bliver brugt smiley

    Tak Kirsten for henvisning til din hjemmeside med dagbøger, dem vil da jeg lige læse. Jeg håber på et kuld mere om halvandet-to års tid, hvor jeg så selv skal beholde en hvalp fra smiley


Kommentér på:
Brystbetændelse

Annonce