{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Trine H
Trine H
Tilmeldt:
22. okt 2019
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Røntgen ifm. drægtighed {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er nysgerrig på jeres erfaringer vedr. drægtighedsrøntgen?
Hvornår i drægtigheden er der mest sikkert i forhold til at bestemme antal?
Nogle dyrlæger fraråder røntgen på den drægtig tæve, så jeg er meget i tvivl. Sidst vi fik hvalpe blev Lucca røntgenfotograferet efter fødslen, da jeg ville være helt helt sikker på, at alle vovserne var kommet ud. Det var de heldigvis ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røntgen ifm. drægtighed
  • #1   25. jul 2020 Jeg har rigtig god erfaring med det. Jeg fik et meget tydeligt billede, hvor man nemt kunne se antal.
    Hvis jeg ikke havde fået det gjort havde sidste hvalp nok ikke overlevet og Asti var sandsynligvis blevet syg, da hun virkede meget færdig efter 6 hvalpe, men jeg vidste heldigvis at der var en mere.
    Så jeg vil gøre det igen, da jeg simpelthen ikke har erfaring nok til at mærke på tævens bug om hun har flere hvalpe i sig.
    Men ja, det er ikke super sundt, men et enkelt billede klarer de nok. Jeg kender I hvertfald mange som får det gjort og jeg har stadig ikke hørt om nogle bivirkninger/skader.


  • Trine H
    Trine H Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #2   25. jul 2020 Tak - det lyder ret fornuftigt smiley Sidst fik jeg hende tjekket i røntgen efter fødslen. En god ven (som er opdrætter) kom forbi og mærkede hende efter fødslen, og hun var i tvivl om, der var en mere. Så jeg vil egentlig helst vide det inden fødslen for at undgå tvivl og spekulationer... det er nu meget sjovere at nyde den store oplevelse smiley
    Hvilken dag fik du taget røntgen?
    Mvh. Trine


  • #3   25. jul 2020 Røntgen er bedst 7 dage før fødslen. Da er der kalk nok i knoglerne og hvalpene er tilpas i størrelsen.

  • #4   25. jul 2020 Asti havde termin den 28. maj(63 dage fra ægløsning, ikke parring), hvor hun også fødte.
    Jeg fik taget røntgenbillede den 20. maj.


  • #5   25. jul 2020 Vi får taget indenfor en uge op til termin

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #6   26. jul 2020 Har også brugt røntgen ca. en uge før, og været rigtig glad for det - især fordi mine begyndte at få store kuld smiley
    (8 hvalpe er stort for en westie)

    Så synes det er rart at vide et antal, kun én gang har jeg oplevet at være lidt usikker på røntgen, med 6 eller 7 hvalpe, men dyrlægen hældte mest til 6 hvalpe og det stemte smiley

    En anden gang har jeg oplevet at tæven virkede færdig men jeg vidste der var en hvalp mere - måtte stå og diskutere med en vagtdyrlæge, jeg VIDSTE der var en mere jo - ret tydeligt 8 hvalpe på røntgen. Jeg havde prøvet alle tricks i bogen. Dyrlægen mente tæven var færdig, jeg var uenig, til sidst fik vi lov til at komme og hun scannede, "der er sørme en mere" - ja no shit sherlock ;P

    Så jeg er fan af røntgen, har ikke oplevet problemer, det er så lille en mængde røntgen smiley


Kommentér på:
Røntgen ifm. drægtighed

Annonce