{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Hvalpe købskontrakt. {{forumTopicSubject}}

Hva skriver i i den for at være sikkre på at den bliver over holdt, fra købers side... Fx påtænker jeg på mine hvalpe at pålægge krav om HD fotografering og vil jo så gerne have at køber overholder dette... Hvad skriver i i denne situation?
Og hva skal jeg elles lægge vægt på i sådanne en kontrakt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe købskontrakt.
  • #1   4. aug 2007 Jeg troede at det var bestemt inde for racen, at forældredyrene skal være HD fotogrageret før parringen kan ske....

  • #2   4. aug 2007 Hvis du sætter krav om at den skal udstilles, så er den ikke solgt som familiehund, og så er der endnu mere køber kan komme efter dig med, hvis hunden skulle (desværre) have fejl og mangler.

    DKK opfordrer til, uanset hvad, at sælge den som familiehund, for ikke at komme i klemme - man kan aldrig vide hvad der kan være af fejl, selvom man selvfølgelig ikke tror der er nogen.

    Hvis der er DKK tavle, vil jeg da tage dem med på råd om at lave en købskontrakt.


  • #3   4. aug 2007 Jeg er ved de senere kuld begyndt at skrive, at køber skal betale en bod på 30000 kr, hvis de ikke overholder vores aftale. Så vil de nok tænke sig om en ekstra gang, og betale de 1500 kr det koster at HD bedømme hunden, frem for at betale 30000 kr. Du skal nok fastsætte en dato for, hvornår de senest skal havde det gjort, f.eks når hunden er 2 år gammel, ellers kan de jo bare sige, at de var på vej, hvis du laver en sag ud af det...he he.



  • #4   4. aug 2007 kennel Wøkk´s : Kan det passe, at det var dig, der plejer at køre til Bjerringbro og få HD fotograferet dine hunde?

  • #5   4. aug 2007 Lykke: Ja det kan godt passe...

  • #6   4. aug 2007 Jeg plejer også at bruge Jacob, han er super dygtig. Bor jo ikke så langt derfra. Så er de lidt imponeret over, at du kører så langt efter det:-)

  • #7   4. aug 2007 Lykke: Sidst jeg var der fortalte han han havde folk der kom helt fra bornholm hver gang de skulle ha taget HD billeder... Og jeg kender rigtig mange Setter folk der kun bruger ham når de skal ha taget HD billeder...

  • #8   4. aug 2007 Nina Oline og Michael: Der er INGEN avls krav fra DKK´s side med hensyn til Gordon Setteren...

  • #9   4. aug 2007 Wøkk´s: Ja, han siger godt nok, at især folk med jagthunde kommer fra hele landet for at få taget HD billeder hos ham, men han er jo også en garvet jæger selv(når han har tid til det). Han bliver i hvert fald ved med at tage billeder, indtil han får det rigtige billede, og det kan jo nemt betyde en status, hvis hunden ikke ligger rigtigt. Kender en, der fik HD fotograferet en hund et andet sted, da resultatet kom fra DKK, var det HD: E, og det havde dyrlægen, der havde taget billederne ikke set. ved ikke, hvordan man kan overse så ringe en status. Man har da en klar fornemmelse ved JAcob, om hvilket resultat hunden får, når man går derfra. Jeg har kun 1 gang været ude for, at det har slået fejl, og nu bliver der taget nye billeder, for at se, om jeg skal anke den, jeg stoler på JAcob´s dømmekraft.

  • #10   4. aug 2007 Lykke: Ja sidst var det 2 omfotograferinge på mine hunde han skulle lave, de havde fået taget hos en lokal dyrelæge vi normalt bruger til alt andet, og de lå bare pi... skævt, så vi tog over til Jacob og fik taget nye, vores tæve lå helt lige og blev da også B/B, det var det han havde regnet med... Vores hanhund blev B/D og der havde han håbet det blev en B/C men han var ikke sikker det var så lidt der skilte fra en C til D.. så detsvære blev det en D...

  • #11   4. aug 2007 Jeg har en bod i min min kontrakt, der blandt andet indeholder krav om at hunden ikke må videresælges eller bortgives uden min viden og at jeg her ret til at købe den tilbage hvis de skal af med den. Der står også at i tilfælde af avl, skal DKK's etiske anbefalinger overholdes.

    Jeg har hørt at nogen tager ekstra for hunden, og når ny ejer har fået taget HD billeder refunderes beløbet igen.


  • #12   4. aug 2007
    * Kennel Wøkk´s *......Har din race problemer med hd ?
    Synes reelt at hvis du kræver at dine hvalpekøbere skal hd foto. deres hvalpe, må du sælge dine hvalpe billigere, da du sætter folk i en udgift, som skal lægges oven i prisen. Du bliver også nødt til at tage stilling til hvad du vil tilbagebetale hvis hunden har hd. Min opdrætter kræver at hvalpene bliver penn hipp´et. Hundene sælges billigere samtidig med for man pengene retur for penn hipp, hvis den er dårlig.


  • #13   4. aug 2007 Ja eller ideen som Moster skriver; læg beløbet oveni hvalpenspris, og så give pengene retur efter hd foto

  • #14   15. aug 2007 Marianne: ja det er jeg godt klar over! Da der ikke er et krav ved jeg ikke med sikker hed om der er dissideret problemer og har ikke været medlem af DGSK længe nok til at kunne danne mig et realt indtryk om HD hos racen.

Kommentér på:
Hvalpe købskontrakt.

Annonce