{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Er mit dværghamster drægtig? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en pige og en drenge dværghamster (begge med stamtavle) jeg har nogle spørgsmål da det er første gang jeg har sat dem sammen. Jeg har nu vejet hende og hun vejer 44g har fået ad vide at han skal blive inde hos hende i ca. en uge indtil man kan se at hun er drægtig, men vil man kunne se noget på vægten allerede på en uge?

Og er det normalt at han slet ikke virker interesseret i hende? Hun løber konstant efter ham men han læber bare væk fra hende og viser ikke interesse i hende. Når nu han ikke gør det er der så slet ikke mulighed for at hun kan blive drægtig? Har slet ikke set ham springe på hende, for som sagt så løber han bare fra hende.
Han laver lyde ligeså snart hun går over til ham, er dette et godt tegn? Har også lagt mærke til at hun er begyndt at rense sig for neden kan dette også være et tegn på noget?

Når de så endelig ligger sammen så ligger han på ryggen og hun ligger ovenpå ham og der er de bare helt stille, men han ligger slet ikke ovenpå hende kun omvendt, er det så også et tegn på at han ikke har tænkt sig at gøre noget? Vil jo gerne have hun skal blive drægtig.
De har nu d. 24 november været sammen i 2 dage og ved ikke hvor hurtigt der kan gå før han måske viser interesser for hende, men lige nu stikker han bare af fra hende, og viser ingen interesse.
Håber der er nogle der kan svare på alle mine spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mit dværghamster drægtig?
  • #1   24. nov 2021 Hvilken art er der tale om (der findes jo 4 dværghamster arter)

  • #2   24. nov 2021 og er hunnen i brunst?

  • #4   24. nov 2021 Jo, den burde være i offtopic (troede jeg den var :D)

  • #5   24. nov 2021 Jeg tror de knalder for sjov. Altså når du skriver at den ene bare ligger oven på den anden. Eller måske er hannen impotent? Eller bøs’?

    Men ellers giver det super god mening at oprette en bruger på hundegalleri og spørge om hamstere smiley


  • #6   24. nov 2021 Hunnen dominere hannen når hun ligger ham ned og står ovenpå ham, eller jagter ham, hvilket også er grunden til at han siger lyde. Han prøver at komme væk fra hende.
    Hunnen er i brunst hver 4 dag, og det er en rigtig god ide at tjekke om hun er det før man sætter dem sammen.
    Der kan gå 30 minutter og der kan gå flere måneder før hun er drægtig, det aner man ikke. Og ofte vil du ikke se parringen, fordi de jo er vågne om natten.
    Det sker også at de aldrig laver unger.

    Jeg vil aldrig anbefale at sætte dyr sammen før man har sat sig rigtig godt ind i hele processen. Ligeledes vil jeg kraftigt anbefale dig at tage kontakt til den opdrætter du har dem fra, de plejer altså at være rigtig søde til at hjælpe og vejlede.

    Nu skriver du ikke hvad hun vejede før hun blev sat til han, så det er umuligt at svare på, men nej generelt kan du ikke se det efter 1 uge. Vægten kan også stige fordi hun bare spiser mere, fordi der jo nu er kamp om maden. Der er sågar hamstere der er drægtige hvor du ikke ser det før der ligger unger i reden.

    Så mit råd er, få dem skilt ad nu, hold øje med hunnen, og så læs op på det og kontakt opdrætter for hjælp, hvis det viser sig hun ikke blev drægtig og i vil prøve igen.


  • #8   24. nov 2021 Nu er gnavergalleri ikke det mest aktive og vi er trods alt nogle erfarne hamsterfolk herinde, så jeg kan ikke se hvorfor der ikke må spørges herinde - der bliver i forvejen spurgt ind til alt muligt andet og vist mange andre dyr end hunde.

    Hvor er dine hamstere fra og hvilken art? Og alder?

    Som My Only skriver, så er hamsterparringer ikke noget man bør gøre uden at have sat sig ordentligt ind i sagerne og evt have en rutineret opdrætter som "mentor"/livline.


  • #10   24. nov 2021 TS er 15 år og nok ikke så vandt til at begå sig på gallerierne endnu.

  • #12   24. nov 2021 Hvor er reglen der siger at hamster-snak SKAL foregå på gnavergalleri?

    Man kan ikke selv flytte sine tråde, og da der ingen HA er, kan den ikke blive flyttet.

    Vi dør jo ikke af at TS har lagt den forkert..Tror vedkommende HAR fattet det nu.


  • #13   24. nov 2021 Til ts, der er en gruppe på Facebook for dansk hamster forening hvor alle er velkomne og hvor du kan stille spørgsmål og nok få lidt flere svar end herinde. Selvom vi som yorkiebanden siger er flere erfarne hamsterfolk. Så slipper du også for beskeder om at dette ikke er gnaver galleri smiley

    Jeg har nu tit lavet både tråde og statusbeskeder om både hamstere og andre dyr herinde, uden at få høvl for det. Det var faktisk yorkiebanden der herinde fik mig ind i hamsterforeningen, hvor jeg endte som både opdrætter og bestyrelsesmedlem, så man skal bestemt ikke holde sig tilbage på hg, selvom det måske ikke lige er om hunde smiley


  • #15   24. nov 2021 Isabelle gnavergalleri er desværre ret dødt smiley
    Heldigvis findes der gode sider på Facebook, men det er jo ikke lige alle der er derinde eller som ved det.


  • #16   24. nov 2021 Ej, men….

    Når de så endelig ligger sammen så ligger han på ryggen og hun ligger ovenpå ham og der er de bare helt stille, men han ligger slet ikke ovenpå hende kun omvendt, er det så også et tegn på at han ikke har tænkt sig at gøre noget? Vil jo gerne have hun skal blive drægtig.


    Det er sgu da en troll smiley Jeg er nødt til at sige, at de 15 årige jeg kender, ved sgu da godt at dyr ikke knalder i missionær smiley Men okay, de ligger jo også bare stille smiley


  • #17   24. nov 2021 Eller også slås de.

  • #18   24. nov 2021 A hamstere der ligger sådan slåsser, så der er ingen grund til at råbe troll. Jeg tror ikke ts siger at hun tror at de knalder, hun forklare bare den adfærd hun ser.

  • #20   24. nov 2021 Det er godt nok en kedelig slåskamp (og ditto knald), hvis de bare ligger helt stille smiley

  • #21   24. nov 2021 A det er jo fordi den ene underkaster sig når den ligger stille. Hvis ikke kunne den risikere at den anden slog den ihjel. Det er altså ikke unormalt for hamstere at slåsse til døden.
    Det er også derfor man virkelig skal vide hvad man laver når man sætter dem sammen, for du kan godt risikere at stå op til en død hamster, hvis du ikke ser de små tegn og tager dem alvorligt.


  • #22   24. nov 2021 #16 .... øhhhh ... A med Bom...

    profilbillede
  • #23   25. nov 2021 Heldige os i en verden, hvor den største irritation er, om et emne på HG er postet som off-topic eller ej... smiley smiley

  • #24   25. nov 2021 Hedder det egentlig mit hamster? Eller min hamster? En hamster eller et hamster???

  • #25   25. nov 2021 Bodil, ifølge sproget.dk hedder det en smiley

    https://sproget.dk/lookup?SearchableText=hamster

    Nittib, ok, du har fundet billeder af gorillaer, der ligger i missionær. Finder du lige af hamstere også :P. Og den nederst til venstre er vist ikke en missionær, men en ridetur smiley


  • #26   25. nov 2021 A, her er et glimrende eksempel på to hamstere der slåsser, hvor den ene underkaster sig den anden.

    profilbillede
  • #27   25. nov 2021 Hvor er det ærgerligt/småligt at man kan gøre en tråd negativ fordi der spørges ind til hamster adfærd.
    Utrolig mange af de tråde der oprettes herinde bliver ot ret hurtigt, selv om de ikke er i ot emne.
    Og så bliver der generelt oprettet mange emner som ikke er hunde relateret uden at der bliver reageret negativt.


  • #28   25. nov 2021 Maya, synes du virkelig at det er underligt, at man undrer sig over en totalt random tråd om hamstere på et hundeforum, som er oprettet af en spritny bruger?

    Jeg synes det er underligt hvis man IKKE undrer sig - det er immervæk et HUNDEforum. Og ja, der er emner om andre ting herinde, men det er som regel fra allerede eksisterende brugere, som bare er for dovne til at smutte andre steder hen.

    Hvis man er for sensitiv, til at rumme at andre synes en bolletråd for gnavere er sær, så er man virkelig havet det forkerte sted smiley


  • #29   25. nov 2021 Nej jeg synes ikke det er specielt underligt, og jeg har lige så meget ret til at ha en holdning som dig, og så synes jeg dit sidste afsnit er decideret tarveligt.

  • #30   25. nov 2021 Maya, den var møntet på den angiveligt 15 år gamle nyoprettede bruger, som ikke har været her, siden hun oprettede en tråd om hamstere der ligger stille på hinanden smiley

  • #31   25. nov 2021 Ok, så trækker jeg min respons tilbage??

  • #33   26. nov 2021 Isabelle, det er da også helt okay, at du synes det. Det ser da sært ud, hvis man ikke ved hvad det er de laver. smiley
    For os der opdrætter hamstere, er det jo bare helt normalt, så vi tænker nok ikke helt så meget over, at det kan se spøjst ud i andre øjne, eller være svært at aflæse hvad det er de egentligt laver.
    Jeg havde en gammel dreng, som jeg ville se om jeg kunne nå at få et kuld på (det fik jeg desværre ikke), Han var en værre tosse, en stor dominant dreng (ofte er det hunnerne der bestemmer og sætter på plads), men han var simpelthen en klovn, så jeg har videoer af at både han og hunnen ligger på ryggen ved siden af hinanden, fordi han selv væltede når han skulle fortælle hende hvem der bestemte. Han var så næsten dobbelt størrelse af hunnen.

    Der er hunner der er så hårde ved hannerne, at det er stort set umuligt at få unger ud af det, for hannerne tør simpelthen ikke.

    Så det er ikke bare lige til at avle hamstere altid, for de er jo ikke sociale dyr, så de kan altså godt finde på at slå hinanden ihjel, eller skade hinanden så meget, at man bliver nødt til at aflive. Så man skal virkelig kunne aflæse dem og vide hvad man gør smiley


  • Finn M
    Finn M Tilmeldt:
    aug 2020

    Svar: 5
    #35   29. nov 2021 Til Isabelle
    Så vil jeg da gerne spørge om min MB3oo diesel kommer i bil himlen når den bliver skrottet?


  • #36   29. nov 2021 Isabelle, hvis jeg kan finde dem, kan jeg da godt smide dem op smiley Det var ren klovneri med de to. Men han var en helt særlig hamster og var god som dagen var lang, kom altid rendende til lågen når han kunne hører at jeg gik rundt ved burene smiley

Kommentér på:
Er mit dværghamster drægtig?

Annonce