{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

Blødning efter parring {{forumTopicSubject}}

Lidt langt…
Min skønne pige blev parret for små 14 dage siden. En parring vi har ventet længe på og med store forhåbninger i forhold til match med hanhunden…
3 dage efter sidste parring (som var helt vellykkede og lige efter bogen) begyndte hun nemlig at pletbløde, hvilket dagen efter udviklede sig til en meget kraftig blødning med mørkt blod. Jeg tog kontakt til akut dyrlægen (lørdag aften kl 22) som dog mente, at da hun ikke havde feber, spiste/drak/legede som normalt og hoppede op i både seng og sofa uden problemer, skulle vi se det an et par dage medmindre det blev værre. Det gjorde det ikke, og 2 dage efter var blødningen helt stoppet.
Nu begyndte hun dog at bløde meget kraftigt igen i går eftermiddag. Stadig ingen feber, spiser/drikker normalt og er på ingen måde påvirket. Efter ca 4 timer stopper blødningen og der har intet været siden.
Jeg tog derfor til dyrlægen i dag, som har scannet, podet, taget blodprøver osv. Der er intet som helst tegn til hverken livmoderbetændelse, infektion, polypper eller cyster. Urin er normal. Alt ser fuldstændig normalt ud, og dyrlægen synes det er lige vel tidligt efter parring at der skulle være tale om absorbering af evt. fostre, hvilket ellers er min teori. Desuden kan han ikke forstå at det sker 2 gange på en uge i det tilfælde… Så dyrlægen er på bar bund med hvorfor hun har de blødninger.
Vi har aftalt at jeg naturligvis holder godt øje med hende, og henvender mig ved det mindste, og ellers er planen ny scanning om 10-14 dage.

Jeg har jo ikke de store forhåbninger om at der kommer hvalpe efter de blødninger - nok nærmere ingen forhåbninger - men er der nogen der har oplevet noget lignende med deres parrede tæver? Eller som kan have et bud på hvad dyrlægen evt kan have overset at tjekke? Det er jo et skud værd at høre efter erfaringer herinde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blødning efter parring
  • #1   6. dec 2021 De kan sagtens bløde efter parring og specielt nu, da det er på denne tid æggene sætter sig fast. Jeg synes dog ikke det er kraftig blødning, men det kommer jo an på definitionen.
    De absorberer ikke endnu, da æggene først sætter sig fast nu.
    Du må vente 14 dage og så få scannet.


  • #2   6. dec 2021 Jeg har været ude for at Celtia havde kraftig og tiltagende blødning i op til 8-10 dage efter parring. Hun blev ikke scannet i første omgang ved dyrlægen, men hun blev podet og der blev taget blodprøver, og der var ingen tegn på infektion eller livmoderbetændelse. Min dyrlæge kontaktede Birgitte Schjødt, som jo arbejdede med reproduktion og som kendte Celtia fra et tidligere desværre forgæves forsøg med inseminering med frossen sæd. De var begge enige om, at hun formentlig havde cyster, og at jeg nok aldrig ville få hende drægtig igen.

    Blødningen aftog af sig selv, og til alles overraskelse fik hun en enkelt hvalp. Den blev så taget ved kejsersnit, og hun blev steriliseret i samme omgang. Det var min dyrlæge ellers ikke så begejstret for at gøre, men var enig med mig i, at Celtia var en oplagt kandidat til en senere livmoderbetændelse, så det gav mening at gøre det i det her tilfælde.


  • #3   6. dec 2021 Tusind tak for svar begge to smiley


  • #4   6. dec 2021 Jeg oplever som regel blødning efter parring i den sidste bid af løbetiden.
    Og igen et par dryp når æggene fæstner sig efter ca 3 uger.

    Kraftig blødning bør det ikke være.


  • #5   7. dec 2021 Tak for svar Malene smiley
    Jeg synes det var kraftige blødninger. Der har lagt mere blod rundt i huset end når hun bløder mest under løbetiden. Jeg har tidligere oplevet en lille pletblødning ca 2-3 uger efter parring, men aldrig så tidligt efter og i så store mængder smiley


  • #6   7. dec 2021 Når hun er så grundigt undersøgt af dyrlægen, er det sådan en ting, der kan være alt eller intet. Enten er æggene gået til, ellers har hun haft et bristet blodkar eller noget lignende, altså hvor blødningen ikke stammer fra selve livmoderen.

    Dyrlægen kan måle progesteronværdien via en blodprøve, hvis du vil være sikker på at tæven kan holde på de befrugtede æg.


  • #7   13. jan 2022 Som update har vi aldrig fundet ud af, hvorfor hun blødte så voldsomt og hun har ikke blødt siden. Men i dag har røntgen vist at hun er drægtig med 6 vapser smiley


  • #9   13. jan 2022 Mange tak Isabelle smiley Glæder mig til de er kommet godt til verden smiley

Kommentér på:
Blødning efter parring

Annonce