{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Farve på hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Okay, har siddet og talt med en af mine veninder om dette og vi kan ikke helt blive enige..

F.eks hvis man har en sort og en brun hund, lad os sige det er en mops. Hvilken farve er det så typisk hvalpene vil få? Hvis en af hver farve bliver parret.

Vil de ligne faderen mest ? Moderen? Eller er det forskelligt? Og lad os sige at en fawn mops bliver parret med en sort.. Kan man så risikere at hvalpene hvis de bliver fawn vil gå væk fra den normale fawn med mørke tegn farve? og evt. blive grå eller lign?

Hehe.. mange spørgsmål, i know smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve på hvalpe?
  • #1   28. nov 2007 Ja men kan sagtens opleve at de vil blive grumsede, mopserne altså.Nogle racer bliver brogede,....

    Ps der findes ikke brune mops smiley


  • #2   28. nov 2007 Camilla: Hehe nej når jeg skriver brun så mener jeg selvfølgelig Fawn smiley

  • #3   28. nov 2007 Det bliver enten morens farve, eller farens farve smiley Hehe, men hvis det foreksempel var en langhåret der var brun og en korthåret der var sort, så kunne der også blive en langhåret sort, eller en glathåret brun:-D Hehe

  • #4   28. nov 2007 Camilla: men tak for svar smiley

    Synes bare det er sjovt at tænke på, f.eks min Cali som er en blanding af en mops og en dværg pudel. Hun ligner slet ikke sin mor andet end på snuden. Faktisk ligner hun sin far rigtig meget (faktisk ligner hun hans twilling, på nær ansigtet).. Og så blev jeg bare nysgerrig efter hvad der egentlig gør at de ligner den ene, farve etc..

    Cali's mor var lys/rødlig, og faderen var sort.



  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #5   28. nov 2007 Det kommer jo an på hvilken af faverne der er ressesiv.. Det er lidt kompliceret med generne. Og nogle farver er bærere af andre farver. Du må have fat i en bog om genetik.

  • #6   28. nov 2007 Lærke: Hehe ok, synes sgu det er sjovt - hvor forskellige hvalpe der kan komme ud af en parring.. Så på et tidspunkt en der havde en blandingshund til salg på dba.. var en mops blandet med en eller anden hund jeg ikke lige husker.. 2 lignede mopsen, og den sidste lignede noget heeeeeelt andet.. men var fra samme kuld. Haha

  • #7   28. nov 2007 det kommer ikke kun om hvilke farver forældrene har .,

    det der ligger bare forældrene kan også komme frem ., i farver .,


  • #8   28. nov 2007 Rasmus: Okay, synes egentlig det er lidt sjovt/spændende, så tror faktisk jeg vil prøve at få fat i sådan en bog smiley

  • #9   28. nov 2007 Jamen man kan ikke parre to forskellige racer og så vide hvordan den kommer til at se ud. Kuldet har ikke engang nøde at være ens. Det de arver er forskkeligt. Ligesom med os mennsker

  • #10   28. nov 2007 Skilotte: Hehe.. okay, sindssygt smiley

    Camilla: Men da jeg så de hvalpe på dba så troede jeg faktisk først ikke på at de havde samme forældre, men det havde de.. men er det ikke noget med at en tæve godt kan få hvalpe i samme kuld, men fra 2 forskellige hanner? Synes jeg læste noget om det...men er ikk sikker


  • #11   28. nov 2007 Jeg vil ikke helt give camilla ret med hensyn til farverne på mopsen. Min erfarring er at en fawn og en sort kan give meget lyse, nærmest gule hvalpe. Jeg har haft en grumset han og han var fawn mindst 9 generationer bagud... og jeg har en veninde der har en meget grumset tæve som også er fawn laaaaangt bagud...
    Man får enten sorte eller fawn hvalpe og det er svært at beregne antallet af hver. Har for 6 uger siden fået hvalpe efter en sort og en fawn og her kom 1 sort hvalp og 4 fawn. sååå man kan ikke rigtig regne med det. Og da slet ikke når vi taler to forskellige racer der bliver blandet....


  • #12   28. nov 2007 Så du har aldrig oplevet at få en grumset hvalp ud af at blande?? Hvor kommer de grumsede så fra??

  • #13   28. nov 2007 Min Freja, en blanding mellem sort lab. og brun/hvid cocker, var den eneste i kuldet med langt sort hår og cocker-ører. Alle de andre var korthårede og enten sorte eller brun/hvide.... Der var utrolig stor forskel på hende og de andre!

Kommentér på:
Farve på hvalpe?

Annonce