{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Lige en lille tanke... (Racer) {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg ikke lige hvor mange hunde racer der findes, men altså alle de her racer, stammer fra andre racer der er blandet sammen, og derved blevet til en ny race...
Som jeg har forstået, stammer hunden fra Ulven.. Gad vide hvordan den første race så blev til?? Og hvordan har man avlet små racer, hvis hunden stammer fra Ulven??..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lige en lille tanke... (Racer)
  • #1   2. feb 2008 jaaa, egentligt nogle gode spørgsmål .. men jeg kan desværre ikke svare på dem, ... men lytter da med fra sidelinien (o:

• #2   2. feb 2008 Borthe med blæsten>> Jo jo.. Men nu var det bare en lille tanke.. Men jeg forstår bare stadig ikke i mit lille hoved, hvordan små racer er blevet til, fra så store dyr... ??!! Men må da lige læse lidt om det så.... :o)

• #4   3. feb 2008 De parrer det med et hamster smiley

• #7   3. feb 2008 der vil altid blive født nogle individer, som ser anderledes ud, end deres søskende og forældre. I naturen er det så meget sjældent at disse overlever så længe at de når at formere sig - men med hunden, er det jo mennesket der bestemmer. Så først har mennesket tæmmet nogel ulve - de har fået hvalpe og ups, lige pludselig ligger der en hvalp, som ikke bliver lige så stor som de andre eller har en korter snude eller korter pels - vi mennesker ELSKER jo alt hvad der er anderledes og hvad naboen ikke har.
    Så denne hvalp bliver der avlet på og har den en søskende, af det andet køn, så bliver den parret med den eller også med dens mor eller far - på den måde sikre man sig at der kommer flere af den type.

Efterhånden, så har man avlet sig frem til en race, som er mindre, højre, kort snude, mere pels, mindre pels eller hvad man nu har syntes var smukt.
    Og det er så endt ud i at vi har næsten 500 forskellige racer

• #8   3. feb 2008 der er foskel på de racer som har dværgvækst og så de racer der er avlet små

• #11   3. feb 2008 alle racer stammer jo fra et eller andet - de popper jo ikke pludselig op, ud af ingenting

• #12   3. feb 2008 For at få de forskellige størelser, pelstyper osv har man vel krydset fx to ulve der var mindre end resten og krydset deres afkom så der er blevet mindre og mindre?

• #13   3. feb 2008 Egentlig er spørgsmålet det samme som hvorfor vi mennesker blev til fra aberne, og ovenikøbet i alle de forskellige versioner ;o)

Evolution må være svaret ;o)

• #14   3. feb 2008 CH: ikke helt - evolutinen, er at der findens forskellige ulvearter, men at det er blevet til hunden, er ene og alene menneskets skyldfortjeneste.
    Ved evolution forståes at der sker en gradvis udvikling/forandring af en art, pga den specialicer eller tilpasser sig. Ved hunden, har vi mennesker taget dette i vores hænder og det har ikke altid været en tilpasning, man bare at vi mennesker har syntes at et specielt udseende var spændende at se på

• #15   3. feb 2008 Platugler, jeg er ikke bekendt med hundens historie fra dengang, den gik fra ulv til hund.
    Derfor skal jeg ikke kunne sige, om det er mennesket, der avlede den første hund fra en ulv - hvis det er sådan, så har du ret.

Var det sådan, at hunden og ulven naturligt delte sig via naturlig selektion som det er sket for os mennesker, og så mennesket så senere begyndte at forædle, så er det stadig evolutionen, der har ansvaret for, at ulv blev til ulv.
    Jeg tænker at både dingoen og hyænen er et resultat af denne naturlige udvægelse.

• #16   3. feb 2008 vi er helt enige ;O) og det kan være du har ret med den første urhund, men de mange racer vi kender i dag er ikke resultatet af evolution

• #17   3. feb 2008 Ganske enige, Platugler ;o)

• #20   3. feb 2008 What Lion, mon ikke det er noget, der kan afgøres ved DNA-tests?

Kommentér på:
Lige en lille tanke... (Racer)

Annonce