{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

foder.. passer det {{forumTopicSubject}}

Nogen der hved om det passer det med hvalpe foder til små hunde??????

Da der desværre ikke findes et foder der er specielt fremstillet til drægtige tæver, anbefales det at fodre din drægtige tæve med hvalpefoder fremstillet til små hunderacer. Hvalpefoder fremstillet til hvalpe af store hunderacer er ikke egnet, idet det bl.a. indeholder forholdsvis for lidt energi, ligesom det har et forkert kalcium- og fosfor indhold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder.. passer det
  • #1   9. feb 2008 jeg ved at drægtig hunde skal ha hvalpe foder, men om det er til små racer ved jeg ikke?

  • #3   9. feb 2008 Du skal Bruge hvalpefoder fra et af kvalitet produkterne enten Hiil's, royal canin, eukanuba eller specific (foder der forhandles eller anbefales på dyrehospitalerne)... alt andet ville jeg simpelhen holde fra.... Det burde virkelig ikke være nødvendigt med et ekstra tilskud når de køre på et af dem... det er faktisk sådan at de større hunde også skal køre på hvalpefoder under 25kg da kalkindholdet er forskellig... men små racer skal ikke have andet end et rigtig godt foder.

    Hilsen Mathilde (Veterinærsygeplejerkse)


  • #4   9. feb 2008 spørg dyrlægen... men vil tro at har du en stor hund, så ville hvlapefoder til store hunde være passende.. når de kommer ud skal de jo heller ikke spise hvalpefoder til små hunde ?!?

  • #5   9. feb 2008 der står at store hunde også skal have hvalpe foder til små hunde... Det var det spørgsmålet gåi ud på om det passer ?????

  • #7   9. feb 2008 dennis & sara : takker det gav mening så prøver lige at ringe til dyrlægen smiley


  • #9   9. feb 2008 inge j : tak det vil jeg da lige søge på smiley

  • #10   9. feb 2008 Hved ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtig... men jeg prøver...Store racer skal fodres i deres drægtighedsperiode med foderes med et mellemhundefoder... ellers kan du gå ind på (link fjernet) og læse og det... specific er et anerkendt foder der kun forhandles af dyrlæger. der får man en meget præsis vejledning.

  • #11   10. feb 2008 Janne > Royal Canin har udover "Starter", der bruges i de sidste 3 uger af løbetiden også produktet HT 42d, som gives fra løbetidens første dag og til 42. drægtighedsdag.

    Link til HT 42d
    (link fjernet)

    og Starter
    (link fjernet)






  • #12   10. feb 2008 RC Starter er til hunde under 25 kg - så det er ikke til alle racer.
    og det skulle give lidt "problmer" med at det var meget store hvalpe og større kuld, tæver der blev fodret med dette foder fik, hvilket ikke altid er godt for tæveen.

    Skal selv prøve HT 42d her næste gang og så kommer min tæve på RC MAXI babydog resten af tiden.


Kommentér på:
foder.. passer det

Annonce