{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

Søger Kleine Mynsterlænder hanhund. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!
Er der ikke nogen her der kender nogen, som har en kleiner Mynsterlænder hanhund.
Vores tæve er kommet i løbetid, og vi skal buge en hurtigst muligt.
Vores tæve har en fin stambog, men hun har aldrig været tl jagtprøve eller udstilling, så det er ligemeget om hannen har stambog, bare han er ren kleiner.
Grunden til at vi gerne vil have hvalpe er at min mand bruger hende til jagt, og han vil gerne føre hendes gener videre, da hun er ret dygtig.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. Hannen skal helst komme fra vestsjælland, men det er ikke det altafgørende.
Med venlig hilsen
Chilis mor.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger Kleine Mynsterlænder hanhund.
  • #1   28. mar 2008 Hej igen.
    Må hellere tilføje at min mand vil beholde en hanhund selv, som han vil bruge til jagt og som sweiss.
    Det betyder at den skal trænes til at følge et blodspor efter anskudt eller påkørt vildt.

• #2   28. mar 2008 Var det så ikke en idé at vente til næste løbetid og så gøre forarbejdet ordentligt.

Når det er med henblik på jagt, så er det jo vigtigt at hanhunden osse besidder de egenskaber der skal til (går udfra jeres tæve gør det)

• #3   28. mar 2008 Helt enig med Michelle.....Vent til næste løbetid og få jeres tæve HD fotograferet og udstillet først så hun er avlsgodkendt...
    Det kræver trods alt kun én udstilling med minimum 2. præmie (Good) og så at hunden er HD fotograferet, så er hun avlsgodkendt og hvalpene kan få tavle - hvis hannen altså selvfølgelig opfylder de samme krav...

• #4   28. mar 2008 måske var det også en ide at teste hofter, albuer og evt øjne for at være sikker på at det er sunde forældredyr i avler på - det er sgu vigtigt. Både for de kommende familier der skal ha en hvalp og for de der skal bruges i jagt - der bør man have en sund konstruktion for at arbejde optimalt og holde en hel dag.
    Plus som der er sagt, undersøg den kommende hans jagtegenskaber siden det er vigtigt for jer med jagt og sweiss. I er faktisk igang med at lave et fremtidigt familiemedlem til nogle familier som måske gerne vil ha deres hund i lang tid fremover, derfor skylder man dem at gøre et ordentligt forarbejde.
    Hvalpe er ikke bare noget man laver på en eftermiddag.

• #5   28. mar 2008 Og jeg stemmer i - har i øvrigt lagt en svar i en anden tråd, hvor jeg uddyber ;o)

Jeg tror jeg finder den, og kopierer den herind ;o)

• #6   28. mar 2008 Sørens også, tråden blev væk for mig.... Sorry...

• #7   29. mar 2008 Kristina N

Hvis din mand skal bruge den som Schweisshund skal der være stambog på for at den kan deltage på 3 og 20 timers prøven for at opnå godkendelse som Schweisshund.
    Så I må finde ud af hvad det kræver for jeres egen hund for at få stambogsførte hvalpe og ditto hanhundens.

• #8   30. mar 2008 Tak for alle jeres svar.
    Dejligt at få så mange gode råd.
    Vi tager lige det I har skrevet til eftermæle, og så må v se hvad der sker.
    Mange hundehilsner
    Kristina

Kommentér på:
Søger Kleine Mynsterlænder hanhund.

Annonce