612 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Hvordan gør jeg det hele bedst muligt? Hvordan gør jeg det hele bedst muligt?
Jeg skal her om 1-2 mdr have parret en af mine tæver, det er den første tæve jeg skal prøve at have hvalpe på, så jeg er ny på det punkt.
Jeg har derfor en del spørgsmål:
Foder: Hvad skal hun have og hvornår skal hun have det?
Jeg har fået forslået Royal Canin HT 42D til hende, nogen der har erfaring med det?
Det skal siges at hun nemt biver for mager.
Hvad med scanning, hvornår kan det foretages?
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Jeg har netop fået parret min tæve.
RC anbefalede mig at bruge Maxi Baby Dog - men først efter scanning. Dyrlægen anbefalede det samme. Det kan være race betinget - det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg har jo en race med god appetit så jeg kan sagtens nå at fodre hende op. Men uanset er det meget vigtigt at tæven ikke er for tyk når hun skal føde.
Tæven kan scannes på 30. dagen
Mvh Marlene
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Har her i påsken fået imsemineret min tæve med hjælp fra Birgitte schjøth.
Og vi snakkede også foder... min tæve har fra første løbetidsdag fået HT42D... hun sagde jeg skulle fortsætte på Starter (selv om det er lavet til hunde under 25 kg) da hvalpefodret til maxi og gigant ikke inde holdt nok calcium og fosfor til drægtige tæver i vores hundes vægt klasse.
Min tæve er i øvrigt også til den meget slanke side, hvis hun ikke får ekstra fedt i maden (Energy 4800 + ekstra fedt til tider)
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
Kan din tæve holde vægten på HT42D?
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
Er helt klar over at hun skal være i god form til fødslen, men vil jo ikke have hende for slank, når hun skal passe hvalpene.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
... men er lidt spændt da hun nogle gange gå fra foderet i 14 dage i sine løbetider... det har hun heldighvis ikke gjort denne gang... men det er ikke alle dage hun har spist.... og nu er løbetiden snart forbi hun er på dag 22 idag ;o)
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.228
Vi fodrer med hvalpefoder fra Orijen fra tæven er ca 4 uger henne.
Hvordan gør jeg det hele bedst muligt?