800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

stoooort kuld hvalpe.. stoooort kuld hvalpe..

Min kusines hunde fik her for 3 uger siden et kuld hvalpe på hele 15 stks!.

Desværrer døde 2 kort efter fødslen og derefter 4 mere. pga. moderen var så aftappet for energi at hun ikke leverede ordentlig mælk. . De frygtede også at moderen ikke ville overleve. og nu er hun meget obs på hvalpene. kun dem som hun rigtig kender ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoooort kuld hvalpe..
  • #2   4. apr 2008 gav man ikke flaske eller valgte at reducere kuldet, til en størrelse tæven kunne klare?

• #3   4. apr 2008 Døde de af sult ????

• #4   4. apr 2008 Måske man skulle prøve en dyrlæge

• #5   4. apr 2008 kun dem som hun rigtigt kender??????

• #6   4. apr 2008 Undskyld.. gik lidt stærkt..

Nej ingen af hvalpene døde af sult. Der var dyrelæge på igennem hele forløbet.

også mangler jeg noget.. kun dem som hun kender må komme tæt på hvalpene.. da hun er bange for at flere vil "forsvinde"

• #7   4. apr 2008 Hvad døde de så af, når du skriver at 4 døde fordi moderen var for afkræftet til at hun ikke leverede mælk?

Hvorfor gav man ikke hvalpene modermælkserstatning når man så at tæven ikke producerede nok/ordentlig mælk?

• #8   4. apr 2008 Plat ugler det ved ejg så ikke om de gjorde.. det var min kusines kuld. Ved bare de midstede 6 hvalpe ud af kuldet.. hvor moderen var så afkræftet.. at hun af en eller anden grund ikke har leveret godt nok mælk til de mindse af hvalpene.. moderen og de resterende hvalpe lever i bedste velgående nu

• #9   4. apr 2008 Mie.. Man vidste det sikkert ikke indtil det var forsent? smiley

• #10   5. apr 2008 Er den tæve oprettet herinde ?

• #11   5. apr 2008 Når tæver føder så mange hvalpe, så er der en risko for at der er nogen der dør.

Tæven kan få en form for fødselspsykose, og der er måske ikke ro nok omkring hende.

Men hvis man satte sig lidt ind i de forskellige ting, så er der en ammetjeneste, som kan tage de oversydene hvalpe, så tæven kun ligger med 7 og resten bliver flyttet over tiol andre tæver som ikke har så mange hvalpe, eller har midstet dem alle.

Jeg er imod, at man prøver med at opflaske hvalpe, hvis hvalpen ikke er levedygtigt, så vil jeg ikke bruge tid på sådan en.

Men tæven og hvalpene har brug for ro, så har de de bedre.

• #12   5. apr 2008 Borthe med bæstet - Præcis

• #13   5. apr 2008 Borthe med bæstet.. Ta dog lige og slap lidt af..

Det siger da sig selv at hvis en hund får så mange hvalpe, så er der næsten altid nogen der ik overlever..

Og det behøver altså ik og være fordi der ik er blevet gjort nok for og redde dem..

Men straks er man efter dem..

• #14   5. apr 2008 Karina L.... Nej det er der ikke..... Kender newf kuld på 12-14 hvalpe... Som tæven jo lå med fra starten af...... Jeg spørger indtil om tæven er herinde, fordi jeg mindes der var en tråd omkring dette store kuld......
    Når newf tæverne får så mange hvalpe, er det meget normalt at opdrætteren hjælper til med flaske de første par dage... Høre aldrig om at nogle af hvalpene er gået til..... Så giver bestemt igså Borthe ret !

• #15   5. apr 2008 Karina, når der bliver skrevet at 4 hvalpe dør fordi moderen er for afkræftet til at producere nok mælk, så er der sgu noget der er glippet, for de hvalpe havde ikke behøvet dø hvis vedkommende havde vidst hvad det drejede sig om!

Det er vel ikke så svært at sætte sig ind i at hvis tæven ikke producerer mælk, så dør hvalpene sgu hvis ikke man sætter ind med noget hjælp. Og at man ikke har forstået dette, ikke har hjulpet, og blot ladet 4 hvalpe dø, synes jeg virkelig er skammeligt! Så er man altså ikke sin opgave voksen!

• #16   5. apr 2008 Der står at der var dyrlæge på igennem hele forløbet..
    Mon han så ik har vurderet at de nok ikke kunne reddes ligemeget hvad der var blevet gjort..
    Ja jeg ved det ik, men ellers ville jeg da finde en anden dyrlæge næste gang..

Kommentér på:
stoooort kuld hvalpe..

Annonce