523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Seriøs begrundelse for at avle??? Seriøs begrundelse for at avle???

Hmmmm, lad os få en debat om grunden til at avle hunde. Jeg fandt lige følgende begrundelse hos en kennel som opdrætter labrador uden stamtavle:

"Vi har i vores kennel valgt at avle uden stamtavle, da vi har erfaret, at der er en stor efterspørgsel på labrador uden stamtavle."

Er det en seriøs begrundelse for at avle??

For mig at se bør begrundelsen for at avle jo være at man mener man har en tæve som kan bidrage med noget positivt til racen og sundhedsmæssigt m.m. kan hjælpe med til at forbedre racen. Hvis grunden til at man avler er fordi man ved man til enhver tid kan sælge hvalpene, så kommer det for mig at se til at lyde som det handler om penge.

Hvad mener I???

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seriøs begrundelse for at avle???
  • #1   28. okt 2005 Jeg vil også give dig ret i at det lyder som om de kun tænker på penge og ikke på deres hunde

• #2   28. okt 2005 Camilla - Ja for at sige det pænt, så er den begrundelse lige til at lukke op og sk... i !!!!!

• #3   28. okt 2005 Enig Camilla...

• #4   28. okt 2005 Camille - Kunne jeg få dig til lige at se på min tråd over din, du plejer at vide meget om arvelige sygdomme osv, og jeg trænger til at høre om du kan hjælpe ???

• #5   28. okt 2005 Undskyld, Camilla skulle der stå.. ;o)

• #6   28. okt 2005 Solveig

Det er jeg helt enig I.

• #7   28. okt 2005 Gitte: Jeg kan sagtens se at nogle af de folk som avler uden stambøger gør det ud fra lige så gode intentioner som nogle avlere med stambøger. Men jeg kan ikke se at man kan avle lige så sikkert uden stambøger som med.

Det er jo fint at avle på sunde hunde, men det er bare slet, slet ikke nok. 2 hunde med HD (f.eks) avler jo ofte ikke et helt kuld dårlige hunde, men hovedparten af kuldet vil ofte blive dårligt. Men der vil være en hundeejer som er heldig og får en rask hund, og hvad så når man bruger den til avl. Det er jo en helt elendig avlshund, på trods af at den er sund og rask!!!

Og det ved man jo intet om når der ikke er stamtavle.

• #8   28. okt 2005 Gitte: Sådan tror jeg lige præcist at det er. Min Maggie er jo også ud af en fantastisk udstillingsafstamning og hun er da også en rimelig køn hund, men slet ikke championpotentiale. Til gengæld har jeg store forhåbninger til hendes søn, for Chalmer tegner til at blive rigtig, rigtig god.

Og nu sælger jeg i hvert fald også langt hovedparten af mine hvalpe til familier som ikke vil udstille, og selvom man vil udstille så er det jo stadig temperament og sundhed som er det vigtigste. Enhver udstillingshund er jo familiehund 99% af tiden.

Kommentér på:
Seriøs begrundelse for at avle???

Annonce