{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

hund i løbetid stak af {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger så havde vi et lille uheld i går..

Mine forældre havde fest (min fars 50 års fødselsdag) og i løbet af aftenen kom nogen til at lukke min tæve Jessie ud. Det opdagede jeg lidt senere og jeg kaldte på hende i lang tid...til sidst kom hun løbende langvejs fra ude på vejen ...

Nu er så spørgsmålet, hvornår kan jeg se om nogen har haft held af at hoppe på hende ...hun bløder stadig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund i løbetid stak af
  • #2   17. aug 2008 hun er ca 13-15 dage henne i løbetiden ...

• #3   17. aug 2008 Du kan give hende en abortsprøjte nu, men du kan også vente indtil hun er 25 dage henne og så få hende scannet. Er hun drægtig kan du give hende en abortsprøjte der er både effektiv og uden gener for tæven ligesom der ikke er forøget risiko for livmoderbetændelse.

Personligt ville jeg nok vælge at give abortsprøjte med det samme, men spørg din dyrlæge om hvad han synes/foretrækker.

• #4   17. aug 2008 Jeg har valgt at vente...for jeg er kommet lidt i tvivl om jeg overhovedet ønsker hun skal abortere...men det vil jeg snakke med dyrlægen om ...

• #5   17. aug 2008 Hvis det er din tervueren, så vil jeg lige tilføje at hvis hunden ikke har haft hvalpe før er der større risiko for fødselsproblemer når hun er mere end 4-5 år gammel, for hendes bækken forbener og bliver meget usmidigt.

Desuden er det tåbeligt at lave nogle hvalpe som man ikke aner hvad er og hvor faderen (og moderen hvis hun ikke er HD, AA fotograferet osv) kan give en masse gener for sygdomme videre til hvalpene.

Såeh...uanset hvad ville jeg IKKE vælge at få nogen hvalpe på hende.

• #6   17. aug 2008 Undskyld mig... Uanset hvad men mener om avl uden tavle og krydsninger af racer er det altså absolut uansvarligt at lade sin hund få et kuld hvalpe, hvor man slet ingen idé har om, hvad der er far til dem ! ! ! Sundhed er den åbenlyse grund, men temperament er også enormt vigtigt! En tervuren er ikke en specielt nervefast hund - prøv at forestille dig et temperament, der ikke er nervefast blandet med f.eks. en kamphunderace af terrier-typen - spændende? Nej!

Og desuden er din tæve, som der står højere oppe ikke i en alder, hvor du kan være bekendt at lave hvalpe på hende, hvis hun ikke har haft hvalpe før.

At få de hvalpe (hvis det da er gået så galt) er ikke fair overfor hverken din tæve eller evt. hvalpe!

Jeg ville gå til dyrlægen og få Alizin. Det er et super stof i forhold til det gamle og jeg kender ingen, der har haft andre bivirkninger, end en let kvalme af det (og det var da det blev givet midt i drægtigheden).

• #7   20. aug 2008 Du må i alle tilfælde bestille tid hos doktor dyr! Din tæve er lige lovligt gammel til at føde første gang,såååå du skal nok regne med fødselshjælp. risikoen for kejsersnit til 10.000 er stor også tæven chance for at overleve er mindre!
    Hvis hanhunden der har været på, har infektion, coli eller andre bakterier fra forhudsbetændelse er du i knibe!!!!! OG det aner du ikke en døjt om i dette tilfælde

Kommentér på:
hund i løbetid stak af

Annonce