{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdatering. udtømning vs diare
  • #1   8. sep 2008 Det lyder da helt klart til at du har en fødsel der er igang, held og lykke.

• #2   8. sep 2008 pt ligger hun og sitre og trækker vejret meget hurtigt

• #3   8. sep 2008 ja, det kan godt lyde til at det er nu...held og lykke

• #4   8. sep 2008 Held og lykke med det Linda, ja hun er da godt på vej kan jeg se :o)

• #5   8. sep 2008 er temperaturen faldet

• #6   8. sep 2008 Tine L : ja jeg er også helt grebet af det *GGG*
    kan linda P mon lokkes til at trykke "hundemor" på maven, så vi snart kan komme i seng ;o)

• #7   9. sep 2008 nu vil jeg og hunden op i seng... så må hun jo føde der..(smiler) hun graver videre. og er stadig meget urolig.. skal nok opdatere i morgen.. godnat allesammen

• #8   9. sep 2008 1.. kom ca 1:30. pige. sort og hvid
    2.. kom 2.45.. dreng.. brun og hvid.
    3.. kom 3:40.. pige.. sort og hvid... meget lille
    4.. kom 5:30..pige.. hvid med sort hoved og hale.. meget lille.
    så ingen søvn til lille mig.. men nøj, hvor var det fantastisk.. hun lagde ved siden af mig i sengen. som jeg havde over dækket med tæpper og håndklæder.. der kom ikke et eneste piv fra hende.. hun var bare så dygtig.. er meget stolt af min lille pige..
    skal nok tage nogen billeder lidt senere.. dog vil jeg lige have en lille lur nu.

• #9   9. sep 2008 tillykke mormor ;o) lyder som om det var værd at miste en nattesøvn over !

• #10   9. sep 2008 Et stort tillykke, dejligt at det gik godt.

• #11   9. sep 2008 Hvor var det godt at høre :o)) stort tillykke og sov du en velfortjent lur...

Det bliver dejligt når der kommer billeder.....
    Nyd den næste tid, det går lynende hurtigt, kan jeg så nu tale med om af erfaring...men skønt er det at se de små, når alle strabadser er overstået.....

• #12   9. sep 2008 nu er der billeder af hvalpene. inde på fies profil.. altså tæven..

• #13   9. sep 2008 Åh, hvor er de lækre.

• #14   9. sep 2008 tillykke med hvalpene, dejligt at høre, at det gik godt. Fine hvalpe

• #15   9. sep 2008 har lige lavet en ny tråd.. da jeg fik en hvalp mere.. meget senere.. tæven fik kejsersnit. da der stadig var en hvalp.( smuk pige)

• #16   9. sep 2008 Nej da hold da helt op, jamen sikke en masse hvalpe og det var da utroligt.....ja endnu engang kan man blive overrasket.....
    Tillykke endnu engang Linda

• #17   9. sep 2008 tusind tak for alle tillykkerne.. puha hvor er jeg træt.. ingen søvn overhovedet.. for de gange jeg ville sove, kom der hvalpe kiggere.. og ellers dyrelægen som jeg skulle til

• #18   9. sep 2008 Det anbefales også meget, af erfarne ,at den første uge er det meget forbudt med fremmede i huset, da især de første døgn for en hvalp er kritisk.....men det er jo ikke sikkert din tæve bliver stresset eller urolig over der kommer nogen..
    Hos os kom der ikke nogen ind her andet end min datter, som Chilli jo er meget glad for.....det havde i hvert fald ikke gået hvis vi havde sagt ja til dem som ville se dem.......

• #19   9. sep 2008 jeg er ikke nervøs for fie.. hun elsker alle mennesker.. og dem som har været her i dag er nogen fie kender.. hvis hun virkede stresset, ville jeg ikke have nogen her... men hun virker glad og vil gerne snakke.. dog pt er hun meget træt oven på kejsersnittet

• #20   9. sep 2008 Ja så betyder det jo ikke noget.....det er jo dejligt og selvfølgelig er hun træt efter sådan en operation.....:o)

• #21   9. sep 2008 Jeg plejer faktisk ikke at have hvalpekøbere på besøg før hvalpene er 3 uger gamle. Det er mest pga smitterisiko, når folk f.eks rører ved dem, kan de have diarre bakterier osv med sig, og det kan smitte hvalpene, der skal ikke meget til, før sådan en lille trold bliver syg, og det kan gå rigtig galt, da de ikke har ret meget at stå imod med. Og vil folk absolut komme, plejer at sige, at det er strengt forbudt at røre ved hvalpene.
    Men det er så bare min holdning:-) Hopper lige videre til den anden tråd-

• #22   9. sep 2008 Kan kun sige at jeg deler Lykkes mening - hos mig er der heller ingen besøg inden hvalpene er 3 uger - netop pga smitte. hvis en lille hvalp får diarre, så kan de går rigtig hurtig ned af bakke

• #23   9. sep 2008 Ja og smitten, det er rigtigt....min den ene hvalp startede i lørdags med dårlig mave og så gik det godt igen, men så startede det igen natten til mandag og i går fik den næste dårlig mave.........dyrlægen sagde jeg i første omgang skulle prøve med ormekur og det har de fået ( de er 3 uger i morgen) Min tæve fik også 14 dage før fødsel...
    Men nu er de ok igen, men der har næsten ingen været og slet ikke de to første uger, andet end min dattter.....så den dårlige mave ved vi ikke lige hvorfor, men der skal ikke noget til før det går galt.

• #24   9. sep 2008 nu var det hvalpe kiggere.. og ikke købere.. og nej, der må skam ikke pilles..
    nok se men ikke røre.. he he..
    men uanset.. er så stolt af min lille pige.. hun passer og plejer de små, til punkt og prikke..

• #25   9. sep 2008 Åh hvor det lyder dejligt, så skal det bare nydes :o)

• #26   10. sep 2008 alis *nu med hvalpe* A: Det kan være svært at vide, hvorfor hvalpene får diarre, men en ting er sikkert, de bakterier, der giver diarre er altid i deres miljø, uanset hvor rent du har ved dem(dog i flere antal, hvis der ikke er rent nok), men det handler vel i bund og grund om modstandsdygtighed hos hvalpene. Og som du så har oplevet, så smitter det i høj grad, desværre, og der skal ikke ret meget til, før de sakker bagud.
    Mht at have "fremmede" på besøg, de kommer jo med helt nye bakterier, derfor er de til større skade end husets personer.

Linda P, fint at de bare er der på en kigger, når det ikke stresser tæven:-)

• #27   10. sep 2008 Lykke....ja der er meget rent hvor de er, alt bliver skiftet og vasket hver dag, altså deres vetbed.........men som dyrlægen sagde at de skulle på antibiotika hvis det blev ved

• #28   11. sep 2008 alis *nu med hvalpe* A: Jeg tror at det er over 3 år siden, at jeg behandlede hvalpe for diarré sidst(altså med antibiotika. 7....9...13. Jeg plejer at se tiden an, og så længe de ikke holder med at patte ved moren gør jeg ikke noget...for ofte ser man at diarreen faktisk kan blive værre med antibiotika. Så hvis jeg skal gøre noget, får hvalpene vand i nakken, så de ikke dør af væskemangel, for det er det de dør af, ikke diarreen som så, hvis du forstår hvad jeg mener(altså ikke bakterien som er årsagen til diarreen). Man kan få demineraliseret vand ved dyrlægen. Men det er selvfølgelig en god ting at dyrlægen viser først, hvordan man gør, hvis man ikke har prøvet det før.

• #29   11. sep 2008 Lykke....ja dyrlægen sagde også at antibiotika var sidste udvej, jeg talte me hende i går, da to mere havde tynd mave....de skulle have den der pasta( kan ikke huske navnet hun nævnte), men de havde ikke mere, så hun sagde jeg skulle give A38....hun glemte bare at fortælle hvor meget jeg skulle give.
    Nå men jeg gav dem en halv ml hver og de har ikke haft dårlig mave endnu, så forhåbentlig er det overstået....
    Men jeg er nu pgså kommet i tanke om, at når Chilli er ude og gå tur, så slæber hun nok også nogle bakterier ind med poterne.....

• #30   11. sep 2008 alis *nu med hvalpe* A: Ja, de bakterier kan komme mange steder fra, og de vil altid være i hundenes miljø, uanset hvor rnet man holder, det handler også en stor del om, hvor stærke/modstandsdygtige hvalpene er, og her kommer råmælken jo også ind. Men godt at det ser ud til at de er ok, hvalpene. Det er zoolac, det pasta hedder:-)

• #31   11. sep 2008 Hov forresten, Zoolac kan købes andre steder end hos dyrlægen, både apoteket og alm dyrehandlere har det også.

• #32   12. sep 2008 hejdigvis er der ikke nogen af mine hvalpe som har diare.. de kommer af med mikro rosiner..
    men nøj hvor de vokser hurtigt.. de ligner små fede kanonkugler med pels....

men jeg har lige et spørgsmål..
    min tæve flytter hendes hvalpe hver gang jeg er uden for eller ovre og handle... hun slæber dem i sofaen og op på loftet i min seng..
    hun kommer hvergang og viser hvor de er..

skal jeg bare finde mig i det.. eller skal de blive et fast sted

• #33   12. sep 2008 Dejligt Linda, at det går så godt og ja de vokser så man tror det er løgn..
    Det problem jeg kan se med flytteriet, er selvfølgelig hvis hun ikke når at tage hvad der kommer ud af dem og det bliver noget vådt noget.
    Og så at når de bevæger sig rundt, falder ned på gulvet.....
    Er det sådan at du kan lukke dørene, så hun bliver med dem i kasen, eller kassen måske skal stå ved siden af din seng...
    Der er selvfølgelig også det med rumtemperaturen, der skal være rimelig høj her det første stykke tid......og det er der måske ikke i dit soveværelse

• #34   12. sep 2008 Men hvor er hun egentlig sød, så flytter hun dem og kommer og viser dig det :o)

• #35   12. sep 2008 ja det er da sødt.. men alligevel også lidt træls.. for der hvor hun skulle ligge.. roder hun alle tæpper og dyner rundt i en stor pærevælling..
    men når hun så kommer mig i møde i døren. hopper hun på 4 stive ben, rundt om sig selv. og sidelæns. for at jeg skal følge med. så kan jeg sgi ikke lade være med at grine af hende.

• #36   12. sep 2008 hendes rigtige ligge sted er i et hjørne af stuen.. op af en radiator.. som er lidt mere en lunken.. så vapserne har en god varme.. men i soveværelset er vinduet åbent, og der er rimelig koldt. i sofaen gemmer hun dem under nogen tæpper der. eller under puderne

• #37   12. sep 2008 Kan godt forstå du griner af hende, det er da også for sjovt...
    Men kan godt se soveværelset det duer ikke, så hvis du kan lukke en dør op til loftet, så skal du nok gøre det...eller det er jo bare hvad jeg ville gøre.
    Det allerbedste var hvis hun kunne blive med dem ved radiatoren.....
    Chilli har en trækasse, hvor jeg har lagt sådan et vetbed i og så har jeget mere så de kan blive skiftet rundt hver dag og vaskes ved 60 grader....ved ikke om du kender dem..
    Men det er et super godt tæppe, dejligt blødt og så løber al væske igennem, så der altid er tørt på oversiden, så hvalpene altid er tørre..
    Hun fødte ikke i kassen, det ville hun ikke, men vi flyttede hvalpene op i den da det var overstået. Og så har de ligget der i siden.....lige på nær når en af hvalpene kommer over kanten, som er så høj at det ikke skulle kunne lade sig gøre........eller når jeg tager dem ud på gulvet, på nogle håndklæder, så de kan stå fast........nu vil de nemlig rigtig gerne ud af kassen

• #38   12. sep 2008 jeg skifter tæppet og dynen + aviser 2 gange om dagen. så det er skam ikke for at der er urent eller våd nogen steder. har 7-9-13. ikke set nogen pletter endnu. andet end en lille rosin pølle, som tæven tager med det samme

• #39   12. sep 2008 ja det er dejligt nemt i starten hvor tæven ordner det hele, altså på nær når de har dårlig mave :o).... Og nu tisser de også selv, men hun vasker dem da stadig

Kommentér på:
opdatering. udtømning vs diare

Annonce