{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af 8 ugers hvalp
  • #1   27. sep 2008 Du skal have en importtilladelse fra fødevarestyrelsen, hvis du importerer hvalpen inden den bliver 3 måneder, og såfremt den ikke er vaccineret mod rabies.

  • #2   27. sep 2008 Du skal være bosat i dk, og du (eller en anden) skal ledsage hunden under rejsen (ellers er det komerciel import og der er andre regler), hunden skal være Id-mærket (Chip eller tatoo) og skal have EU-pas (finland er da EU ik?), samt være tilset af en dyrlæge få dage før afrejsen, og findes sund og rask til at kunne klarer turen.

    Er det en hvalp under 3 måneder skal du desuden søge om tilladelse til at føre den ind uden rabis-vac. Dette gør du ved at sende en ansøgning til din fødevareregion med info om; Dit navn og adresse, hundens art (hund), race og fødselsdato, opdrætterens navn og adresse, Navnet på ledsageren under rejsen, dato for indførsel og hvilken grænseovergang der benyttes/lufthavn, ID-nummeret på hunden, samt en erklæring fra opdrætteren om hunden ikke har været i kontakt med rabissmittede og vilde dyr, med underskrift.
    Denne ansøgning skal din lokale fødevareregion have senest 30 dage før import dagen.
    Er hvalpen over 3 måneder skal den være rabis vacineret - men det er nok ikke aktuelt for jer smiley

    Impoterer du uden for EU skal du desuden anmælde jeres ankomst i lufthavnen (kbh eller billund). Men jeg mener altså finland er i EU.


  • #3   27. sep 2008 Told og skat har så ikke noget med import af en privatkøbt hvalp i et Eu land.....
    Du kan læse reglerne her : (link fjernet)
    Og hvis hvalpen er fra en Fci-godkendt kennel så husk at tjekke reglerne for stambogsføring fra Finland.... om det skal være en exportstambog!!


  • #4   27. sep 2008 Og ja, Ginne, Finland er et EU-land...*SS*

  • #5   27. sep 2008 Gitt Du er velkommen til at spørge løs via pb.... har importeret hvalp fra både Polen og Østrig i år. Østrig var nemt, Polen lidt mere papirarbejde!!

  • #6   27. sep 2008 Ja, som de andre skriver, skal du bare have en import tilladelse fra FVS, og et EU pas, chip og sundhedstjek ved en dyrlæge. Og der skal ikke betales told af hunden, når den er fra Finland.

  • #7   30. sep 2008 Du skal også ha en tro og love erklæring fra opdrætteren om den ikke har været ude fra kennelen og i kontakt med vilde dyr.(der har være indført en hvalp fra udlandet til Finland først i dette år,som blev aflivet pga.rabis, så du skal ha undersøgt om hvalpen kommer fra en radius af 50 km fra det som er/var erklæret rabis område Fvs ved hvad område det var).

  • #8   30. sep 2008 Puha der er meget der skal være styr. på.. Tusind tak for alle jeres svar.. Jeg glæder mig vildt til at mit lille pus skal hjem, meeen den skal lige fødes først.. smiley

Kommentér på:
Import af 8 ugers hvalp

Annonce