{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det altså ikke... {{forumTopicSubject}}

Havde besøg af en kunde forleden med en dejlig lille hvalp.Jeg spørger hvor den er fra, og det viser sig at den kommer fra en opdrætter jeg så udmærket kender. Får at vide hvem hvalpens mor er, og det viser sig at den er fra tævens 3 kuld...i træk. Ingen pauser mellem løbetiderne. De kunne fortælle at tæven havde set noget udslidt ud. Men ikke nok med det, faderen er opdrætterens egen, som har allergi....Hvad sker der lige??? Jeg forstår ikke nogen bare opdrætter med hovedet under armen. Men hvad kan jeg gøre???Kan man indberette dem nogen steder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg forstår det altså ikke...
  • #1   16. dec 2005 Hvis der er stambog på hvalpene(hvilke der nok ikke er) kunne man henvende sig til klubben. Men ellers kan man ikke gøre noget. Jo lade være med at købe og advare andre

• #2   16. dec 2005 Der er stamtavle på hvalpen. Jeg skulle måske prøve at henvende mig til klubben og så se om de gør noget ved det.

• #3   16. dec 2005 Dorthe G:

Ja jeg fortalte dem hvad jeg vidste og de blev ret chokkeret

• #4   16. dec 2005 Det synes jeg er en god ide. Det er synd for tæven og sætter dårligr rygte på opdrættere

• #5   16. dec 2005 Ja, henvend dig til klubben. Det bør de så absolut gøre noget ved.

• #6   16. dec 2005 De har altid hvalpe til salg, og avler på alt hvad kan kravle og gå. De er blevet smidt ud af en klub, og der er flere opdrættere som ikke vil sælge til dem, men så køber de bare hvalpe igennem enten avisen hvor folk søger nye hjem til deres hund, eller finder nogen som ikke er advaret imod dem. Det er sørme sørgeligt

• #7   16. dec 2005 reese De har hundene i DRU

• #8   16. dec 2005 Til Dorthe<<<<Jeg tror at der er stor foreskel på klubberne.....
    Og svindel med stambøger er jo typisk,t mennesker er mærkelige....
    Dkk er meget obs på svindel og hambug pt og der er nogle der er smidt ud fornyelig....Men det kræver jo også at man har resurcerne og det er nok lidt svære for de mindre klubber

• #9   16. dec 2005 HIHI 4 skulle være rigeligt

• #10   16. dec 2005 Min bulldog havde DRU stambog men jeg fik hende overflyttet til Dkk med den begrundelse at koncurrancen er større og DKK har flere muligheder med mange ting...
    De anmelder dyremishandling og gør mange ting for dyr og menneskerne.
    I år 2010 er der verdensudstilling i DK og det er selvfølelig Dkk der afholder det!!!!
    Nu går jeg meget op i udstilling så for mig er det det eneste rigtige*ssssssss*

• #11   16. dec 2005 griner
    men det er de

• #12   16. dec 2005 Mette: Nu ved jeg godt, det ikke lige var det her, tråden handler om, men:

Hvordan får man sin hund overflyttet til en anden klub, er det at gøre sådan uden videre...?

Karina: Jeg synes så bestemt du skal gøre DRU opmærksom på din viden! -Jeg ville sgu virkelig blive vred, hvis jeg efterfølgende hørte/fandt ud af sådan noget om en hund smiley

Om ikke andet, så kan det være opdrætter tænker sig om, og stopper med det?!

• #13   16. dec 2005 Hej N&L
    Puha det var også omfattende*sssss*
    Jeg skulle skrive til DKK hvorfor jeg ville flytte hende, betale 700kr men hvis de godtog hende ville det betale for at være medlem og så sende billeder osv. Så skulle bulldog klubben godkende hende og give mindst en 2 pr. de var lidt positivt overrasket over at jeg turde...
    Men DKK har stoppet med at overflytte hunde fra sidste år mener jeg....
    Men og flytte til anden klub er ikke så krævende...

• #14   16. dec 2005 Ahaa, oki smiley

Ja, det lyder til at være en indviklet omgang, og med risiko for at miste dine 700,-. Men ok, jeg ved ikke, hvorfor du ønskede at skifte, måske de 700,- var givet godt ud trods alt ;o)

Flot, at hun "gik igennem"! Tak for svaret *S*

• #15   16. dec 2005 Hej N&L
    Jeg ser at I har fundet en hund. Tillykke med det!
    Held og lykke med ham

• #16   16. dec 2005 Berit: Ja, det har vi *S*. Og tak!!!

• #17   16. dec 2005 Fandt I en god opdrætter?? Der var seriøs med westi-avlen??
    Hvad skal han hedde?
    glæder mig til at se nogle billeder af ham.

• #18   16. dec 2005 Ja, vi er sikre på, at vi ikke går helt galt i byen... -Ihvertfald gik vi derfra begge gange med god fornemmelse i maven.

Navn...jo, ser du...-Det er vi ikke lige HELT ening om endnu *GGG*....Kæresten er HELT overbevist om, at han skal hedde. "Chewbacca" (fra Star Wars)..Jeg er mere til et 2 stavelsesord smiley
    Men ok, jeg valgte den ene af vores 2 kattes navn, og blev der enige om, at når vi sku' ha' hund, var det hans tur til at vælge *GG* -Og, mon ikke den ret hurtigt får et kælenavn ;o)
    Ihvertfald, så er det dét mindste problem...Det har været meget sværere at beslutte os imellem de steder vi har været smiley

• #19   16. dec 2005 Meget morsomt. Min kæreste synes at min charlie minder om Chewbacca..... og at Twix lyder som Darf Raider (nu er jeg ikke lige til Star Wars så tilgiv fejl).
    Cookie ligner så til gengæld Ole Ernst mener han. Men hundeverdenen blev også først åbenbaret for ham, da han mødte mig.
    Men jeg er enig med dig vedr. 2-stavelsesnavne. De ligger bedst i munden.

Kommentér på:
Jeg forstår det altså ikke...

Annonce