{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og studerer dkk regler for de forskellige racer,,og blev lidt nysgerrig ...
mht fransk bulldog (og mange andre) kræver dte kun 2 præmie at blive avlsgodkendt,,jeg studsede over forklaring med bid og håber nogen ved det

der står at tænderne aldrig må kunne ses vil det så siges at en fransk eller en (engelsk bulldog fks) ikke kan blive avlsgodkendt hvis tænderne kan ses lidt ved lukket mund??som jeg forstå forklaringen af en 2 præmie""gives ved små fejl hos racen" eller giver dte kun en 2 præmie så?

syntes jeg har set mange hvor man kan se tænderne især hos den engelske....
glæder mig til at høre hvad i mener

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog
  • #1   24. nov 2008 ja det er også hvad jeg har læst mig til,,,men jeg kan også læse at en 2 præmie gives pga småfejl..vil det så sige at en fransk med måske 1 tand i syne får en 2 præmie??...så er den jo godkendt til avl...blot en tanke

• #2   24. nov 2008 jeg er ikke i dru:_ eller nogen andre steder endnu,,,jeg har et kuld malteser hvalpe nu det første jeg har fået de bliver stambogsført i dru.....men vil nok gerne igang med at opdrætte i dkk hen af vejen men dte kræver jo en masse viden,,og jeg har jo nogle yndligs racer derfor var jeg inde og læse omkring udstillings regler og faldt bare over denne med bulldogs ,,syntes bare jeg ser man især engelsk hvor man ser tænderne,,,

• #3   24. nov 2008 det er nu sødt af dig,,,men jeg kan ikke rigtig få svar på det derinde

Mit spørgsmål er,,,hvis man kan se en eller 2 tænder hos en fransk bulldog vil den så blive tilkendt 2 præmie pga mindre fejl eller afvist((så den ikke kan avlsgodkendes,,,

• #4   24. nov 2008 Svend -jeg vil tro det afhænger af dommeren. Hvis ikke det står som alvorlig eller diskvalificerende fejl, så er det jo lidt op til den enkelte dommer hvad han/hun lægger mest vægt på.

Kommer nok osse an på om man står med en supergod hund hvor alt bare er som det skal være, med undtagelse af tænderne, eller om det er en hund der har andre mindre fejl.

• #5   24. nov 2008 tak Michelle ,,lige der jeg vil hen...på nogle racer vil det jo være en stor fejl hos chierne som jeg har forstået det

Jeg læser og læser men noget må man bare have sagt i almindlig tale,,jeg brænder for at komme igang med opdræt og vil vide dte hele:-))

• #6   24. nov 2008 Svend -nu er jeg ikke rigtig inde i de franske.

Men hvis det er e alvorlig eller diskvalificerende fejl vil det stå nederst i standarden (der er normalt et punkt der hedder fejl -og evt underopdelt i alvorlige fejl hvis der er sådan nogen)

Men mon ikke osse det afhænger lidt af hvor meget der er tale om. ikke antallet af tænder der kan ses, men hvor stort underbidet er?

• #7   24. nov 2008 der står bare under kæbe at overlæben skal dække tænder at man ikke må se hverken tunge eller tænder når munden er lukket

• #8   24. nov 2008 Chardame -nu ved du jo faktisk ikke om hofterne på denne hund er fotograferet og jeg tror faktisk at hos en EB er luftvejene ligeså vigtige som hofterne.

-hvad skal man med gode hofter hvis man dårligt kan gå et skridt uden at være ved at dø af iltmangel (dermed ikke sagt at hofter er ligemeget)

Jeg synes heller ikke en EB kan siges generelt at være en sund race, men man kan jo håbe at så mange opdrættere som muligt sørger for at tjekke i hoved og r*v inden avl.

Nu indrømmer jeg blankt at jeg ikke kender et hav af opdrættere af racen men de få jeg har snakket med, har ikke snakket om sonde-fodring, så mon ikke det slet ikke er den almindelige måde at gøre det på (det samme gælder avl på en opereret hund)

• #9   25. nov 2008 tak for jeres svar,,,jeg må indrømme at jeg selv syntes en del som charlotte,,det er da tankevækkende at racen ikke kan føde selv..men på den anden side hvis man så ikke hjalp til så var der jo ingen eb og dte ville være synd for gud hvor er de grimme og dejlige:-))

Dertil må der nu siges at hvis man ved en af ens hunde er syge med avlige fejl så er det i mine øjne helt galt at bruge dem i avlen...kan selt ikke forstå hvis folk kan sove om natten....vi har en stor flok efetrhånden men jeg elsker hver enkelt af dem og glæder mig over dem hver morgen jeg står op og tænker at de hvalpe jeg sætter i verden også får en der elsker dem så udover det er synd for hunden er det også synd for ejeren

• #10   25. nov 2008 Svend -nu skriver du at hvis ikke man hjalp lidt til så var der ikke EB'er.

-synes du ikke det var et bedre alternativ og "moderere" standarden på racen lidt, så hundene (efter nogen tids avl self) kom tilbage til den stand de var i engang, hvor de faktisk kunne parre og føde selv.
    Det er jo et forholdsvist nyt fænomen (inden for de sidste 40-50 år) at racen har udviklet sig til den ekstreme bygning vi ser i dag

• #11   19. maj 2011 Jeg kan godt se at indlægget er meget gammelt, men vil lige tilføje at man da bare kan købe en old english bulldog =) Så er i ude over alle de ting i taler om herinde =)

• #12   19. maj 2011 Sheila -men den race falder jo ret forskellig ud. Den er ikke avlet så længe så den er rigtig typefast, og så vil jeg da mene der er ret stor forskel på OEB og EB (her tænker jeg ikke kun på udseendet), så hvis en EB er mest passende til ens behov, så kan en OEB måske være lidt en mundfuld.

Det skal ikke opfattes som om jeg har noget imod OEB -det er sikkert en skøn hund. Men det svarer jo lidt til at sige at hvis der er noget jeg ikke bryder mig om ved schæferen kan jeg jo bare købe en labrador istedet;o)

Kommentér på:
Fransk bulldog

Annonce