{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

tæve i løbetid men har en hanhund??? {{forumTopicSubject}}

nogle der kan hjælpe til hvad man gør hvis man skal have en lille tæve hjem og har en hanhund i for´vejen, den lille tæve vil jo være for lille til at få hvalpe indtil ´hun er 2 år, nogle ideer til hvad jeg kan gøre så ikke der kommer hvalpe før tid??
jeg ved jo ike hvornår hun kommer i løbetid første gang...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tæve i løbetid men har en hanhund???
  • #2   9. dec 2008 Har hørt nogle anbefale et par børnetrusser med hul til halen på hanhunden.

• #3   9. dec 2008 hvornår kan jeg cirka regne med tæven kommer i løbe tid???
    hun er 3 måneder til januar..

• #4   9. dec 2008 Som geser siger -holder godt øje med tæven, og når hun er i løb holdes de adskilt.

Når hun bliver gammel nok skal hun jo heller ikke have hvalpe i hver eneste løbetid, og når hun har fået de hvalpe hun skal have vil hun jo osse fortsat komme i løb -så der vil jo være flere løbetider hvor de skal holdes adskilt end hvor de skal være sammen;o)

-nå ja, og når/hvis hun faktisk skal parres skal de jo heller ikke gå sammen 24/7

• #5   9. dec 2008 alt fra ca 6 mdr og opefter. En større hund kommer oftest senere i løbetid end en lille

• #6   9. dec 2008 Man skiller hundene af. Det er totur for en han at gå med en tæve han ikke må parre. Har jo selv stået i situationen en del gange. Mht hvornår en tæve går i løb er lige så forskellige som vi mennesker :O) men omkring 6/7 mdr alderen første gang -

• #7   9. dec 2008 tusind tak for hjælpen alle sammen...

hvor lang tid går hun i løbe tid???

• #8   9. dec 2008 okay det vil jeg prøve...
    når ens hund har fået hvalpe kan begge forældre så godt gå sammen med hvalpene???
    når hvalpene er født hvornår skal de så til dyrlægen første gang??

• #10   9. dec 2008 Mette -jeg synes måske det er lidt rigeligt tidligt at tæke i de baner... Din hvalp er 3 mdr, hvem siger den overhovedet bliver egnet til avl?

Brug istedet tiden på at læse om og undersøge hvad det indebærer at have hvalpe, så kan det jo være du finder ud af at det er mindre aktuelt -og ellers har du fået forberedt dig godt til når det skal ske.

• #11   9. dec 2008 det var nu ikke rigtig til mig, det er min veninde der har en chihuahua på 3 år som ville vide disse ting...
    jeg skal ikke have hvalpe, jeg skal bare nyde mine 2 dejlige hunde, har ikke købt hunde kun for avl, jeg respektere hund og skal ikke bare tjene penge på dem..

• #12   9. dec 2008 k&B. Dårlig løsning efter min mening - der er så synd for hanhunden at kunne lugte en tæve så tæt på han ikke må parre. Og et godt råd. Køb ørepropper for der bliver hylet og desuden vil han sidde og ryste over hele kroppen og ikke spise. Ikke en særlig kønt syn

• #13   9. dec 2008 hvis ikke du vil avle så få hende stereliseret, så slipper du for evt sygdomme der følger en intakt hunhund, og du slipper for en stresset hanhund, falske drægtighed osv.

• #14   9. dec 2008 Når man skal skille en han og en tæve, der er i løbetid, fra hinanden, kræver det at den ene af hundene kommer helt væk ( altså bor et andet sted ), med mindre man har en løbegård i haven, langt væk fra huset.
    Jeg plejer at sætte Isis i pasning på den kennel hun kommer fra, når hun bliver højløbsk. Det er heldigvis ikke nødvændigt mere, da jeg fik Anubis kastreret i sidste uge

• #15   9. dec 2008 en bodystock til børn er superfine, min datter bruger dem til hendes små hunde,og hanhunden har den også på indimellem.

• #16   14. dec 2008 Rigtig godt emne herinde, min tæve på 8 mnd er højløbs nu, og jeg har dem bare adskilt med børnegitter, og til nat , sover hanhunden i vores transportkasse, det fung fint, hanhunden har været i pleje i en uge, hos min søster, men hun kunne ikke ha den længere, så vi var nød til at få ham hjem, men det går godt, og det er da heldigvis snart ovre for denne gang, det er et stort præs, både for os mennesker, men såsandelig også for hundene.

• #17   14. dec 2008 Evi -jeg ville aldrig turde efterlade hundene sammen og sætte min lid til en bodystock. Hunde kan i den grad være kreative når det kommer til den slags (og det vidner flere historier herinde da osse om).

Her i huset ville det hede HELT adskilt eller ganske enkelt ikke have han og tæve samme tid.

Synes osse det er synd for hannen at lade ham rende rundt sammen med tæven, uden at kunne/måtte gøre noget ved det. Reiki hyler og klager sig allerede bare han er i samme hus som en løbsk tæve, selvom diverse døre er lukket imellem dem, så at efterlade ham i rum med tæven ville jeg synes var ren tortur

Kommentér på:
tæve i løbetid men har en hanhund???

Annonce