{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

HD Shih tzu {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at spørge om dette i shih tzu gruppen, men der er desvrre ikke kommet nogle svar.
Håber at der er nogle der ude et sted der kab hjælpe mig lidt med mti spørgsmål.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der har fået undersøgt jeres hund for HD, grunden til dette er at jeg lige nu er ved at kigge på en hvalpe der er efter forældre med A og C hofter, jeg fik afvide at A var meget sjældent at de havde og at C var meget normalt,
Som jeg husker det er det vist kun DRU som har et krav om at man undersøger, inden avl. Men der er nu flere som alligevel også får det gjort så de ved hvad de har.

Så nu er mit spørgsmål, hvad skal man gå efter?
For hvis C er normalt er det vel endeligt flot nok, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD Shih tzu
  • #1   9. dec 2008 hov de bukstaver der er kommet ind i forkert rækkefølge, dem kan i godt selv lige sidde og pudsle lidt med ik, ellers må i spørge:-)

  • #2   9. dec 2008 Jeg ville tjekke hundens HD-indeks osse. At have C-hofter er i min verden ikke optimalt for avl, men har den nu et knaldgodt indeks, kunne det jo accepteres.


  • #3   9. dec 2008 Michelle

    hvad er HD-indeks


  • #4   9. dec 2008 du kan jo ikke vide om det er OK hvis det kun er en minoritet inden for racen der bliver fotoograferet? (hvis jeg har forstået dig rigtigt) for så vil der givetvis være en skæv fordeling da folk med HD hunde sikkert har fravalgt fotograferingen så længe det er muligt....

    jeg vil råde dig til at undersøge din hund og ta den der fra.....


  • #5   9. dec 2008 *Brak's *

    alle mine hunde skal undersøges for hd, for har fået afvide at det er noget racen døjer med, men det er svært at få ret mange oplysninger fra folk, da der ikke er ret mange uden for DRU der får hundene undersøgt.

    jeg havde aldrig hørt før at racen kunne døje med hjertefejl heller, eller det der patella.


  • #6   9. dec 2008 der er vel forskæl på at få hunden undersøgt for hd og patelle, for hd er i narkose, det er patella undersøgelsen ikke.
    men skal hunden ikke være mere ind et år for at blive hd undersøgt?


  • #7   9. dec 2008 Jeg har meget svært ved at tro på det kun er dru-opdrætter der tjekker for HD

  • #8   9. dec 2008 det var da forfærdeligt med den tæve.

    Og ang hd test, jeg håber da også at der er flere der undersøger for det, men jeg kender desværre ikke mange.


Kommentér på:
HD Shih tzu

Annonce