480 visninger
|
Oprettet:
9. jan 2007 Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
registrering {{forumTopicSubject}}
hmm jeg har lige luret regsstreringstallene for min race.. 354 heraf 24 importer. Sidste år kunne rottweilerne tälles på 452 ( har ikke importtallet ) dvs en markant tilbagegang.. jeg lurede også lige andre racer ud og isär amstaff springer mig i øjnene : 77 heraf 13 importer...
når jeg ser alle de ikke stambogsførte hvalpe herinde, så er jeg bange for at nogle racer, min egen inklusiv vil udvanskes og nok en skønne dag blive furbudt, for uden nogen kontrol kan jeg kun se en vej.. enig ???
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Det er så frustrerende at se på at en del af de såkaldte "muskelhunderacer" er ved at være så ødelagte, som de er...)o:
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Tilgengæld tænker jeg at det da må stilne lidt af nu -kan se der er flere og flere der ikke kan få deres hvalpe solgt, og osse flere og flere af ejerne af racerne der selv indser det -så jeg krydser fingre for at moden skifter og de ikke længere er en sej muskelhund man skal have med, men måske bare et par seje stvøler eller nowet...
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Mht amstaffen (og mange af de andre udskældte racer) så er det jo netop ikke de ægte (med tavle) der skaber problemerne, men alle de blandingshunde af forskellig art som ejer/opdrætter kalder amstaffs fordi det lyder smart, eller for at "lovliggøre" ulovlige hunde. Jeg håber inderligt, at endnu et racespecifikt forbud kan undgåes, da det slet ikke vil stoppe problemerne, og overhovedet ikke virker efter hensigten. Det vil ikke ramme alle de useriøse ejere som blot vil finde på noget nyt, at kalde deres ulovlige hunde, men det vil ramme alle de folk som har deres hunde på fornuftig og ansvarlig vis.
registrering