417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Træning / Stambog Træning / Stambog

Hej.

Jeg har lige købt en Labrador Retriver hanhvalp med en rigtig god stamtavle.

Jeg vil gerne avle videre på ham, hvis selvfølgelig han har det rette sind osv. til det.

Jeg vil gerne vide om jeg helst skal træne i DRK eller om jeg kan træne i DCH i stedet for..
Jeg vil også gerne vide om resultaterne ved konkurrencerne blive stambogsført både ved DRK og DCH..

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning / Stambog
  • #1   26. jan 2009 Det kommer an på hvad du vil træne. Vil du træne til markprøver så er det DRK (den slags træning tilbyder DCH nemlig ikke)
    Vil du træne lydighed kan begge klubber bruges. Dog kommer resultater opnået ved DCH ikke på stambogen.

• #2   26. jan 2009 Der er nok størt mulighed for, at du kan få parringer med ham senere - hvis du træner i DRK og har bestået markprøver og har et par udstillinger på bagen :o))

Og så selvfølgelig HD - AA og øjenlysning på plads når den tid kommer :o)

• #3   26. jan 2009 Officielle markprøver indenfor DRK stambogsføres.

Resultater fra DCH stambogsføres aldrig.

Jeg synes en god ide kan være at træne lydighed i f.eks. DCH og så når hvalpen skal til at lære apportering så træne i DRK (man kan også vælge at træne lydighed i DRK, men det er bare min personlige erfaring at der nogle gange trænes for lidt lydighed og for meget apportering når hundene er unge, og det er altså nemmest med apporteringsarbejdet når lydigheden er nogenlunde på plads).

Hvis du vil noget med ham avlsmæssigt er det helt sikkert en fordel at få så mange resultater med ham i DRK-regi. Derudover skal han selvfølgelig også være i orden sundhedsmæssigt (HD, AA, øjenlysning og gentest for PRA) og have en god afstamning.

Skal du ikke have ham oprettet herinde så vi kan se guldklumpen?

• #4   26. jan 2009 Mange tak for svarene, vi tager nok hvalpekurset i DCH og resten i DRK:-)

Jo jeg opretter ham så snart vi får ham, hvalpen er kun 5uger i dag så der går lidt inden vi får ham hjem.

Igen mange tak for svarene:-)

Kommentér på:
Træning / Stambog

Annonce