417 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Træning / Stambog Træning / Stambog
Hej.
Jeg har lige købt en Labrador Retriver hanhvalp med en rigtig god stamtavle.
Jeg vil gerne avle videre på ham, hvis selvfølgelig han har det rette sind osv. til det.
Jeg vil gerne vide om jeg helst skal træne i DRK eller om jeg kan træne i DCH i stedet for..
Jeg vil også gerne vide om resultaterne ved konkurrencerne blive stambogsført både ved DRK og DCH..
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Vil du træne lydighed kan begge klubber bruges. Dog kommer resultater opnået ved DCH ikke på stambogen.
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Og så selvfølgelig HD - AA og øjenlysning på plads når den tid kommer :o)
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Resultater fra DCH stambogsføres aldrig.
Jeg synes en god ide kan være at træne lydighed i f.eks. DCH og så når hvalpen skal til at lære apportering så træne i DRK (man kan også vælge at træne lydighed i DRK, men det er bare min personlige erfaring at der nogle gange trænes for lidt lydighed og for meget apportering når hundene er unge, og det er altså nemmest med apporteringsarbejdet når lydigheden er nogenlunde på plads).
Hvis du vil noget med ham avlsmæssigt er det helt sikkert en fordel at få så mange resultater med ham i DRK-regi. Derudover skal han selvfølgelig også være i orden sundhedsmæssigt (HD, AA, øjenlysning og gentest for PRA) og have en god afstamning.
Skal du ikke have ham oprettet herinde så vi kan se guldklumpen?
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 6
Jo jeg opretter ham så snart vi får ham, hvalpen er kun 5uger i dag så der går lidt inden vi får ham hjem.
Igen mange tak for svarene:-)
Træning / Stambog