843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Hun er strid Hun er strid

Jeg har engang spurgt herinde om det var normalt at en tæve afviser en hanhund, og fik nogle gode svar om at hun måske troede at hannen var deffekt: http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=157731

Men nu har jeg vist fundet problemet med Lilly. Hun kan simpelthen ikke lide racen, som den hanhund også er af. Nemlig Chinese Crested.

I går var jeg oppe hos min søster med hundene. Min søster har 2 Chinese Crested, samme race som Silas. Lilly havde self bukser på og vi holdte øje, for hun skal ikke have hvalpe igen nu.

Men det klarede Lilly fint selv. De 3 hanhunde (inkl Silas) fik lov at nusse og gøre hende ren uden på bukserne og hun spillede op til dem, som en højløbsk tæve gør.
Men når de så ville op på hende blev hun så hidsig at hun "ibbede" dem langt væk. De skulle bare slet ikke tænke på noget som helst.

På vejen hjem mødte vi en Dansk Svensk Gårdhund, den ville også gerne og måtte gerne. Den fik bare ikke lov af mig ;D

Jeg synes det er underligt at Lilly på den måde kan afvise en hel race. Hun er sku lidt en sær hund.
Har I oplevet noget lign?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun er strid
  • #1   12. mar 2009 Haha jeg håber ikke hun tænker helt som mennesker, når der skal vælges partner smiley

• #2   12. mar 2009 Det har faktisk været ret belastende, for jeg ville jo have at hun skulle have været parret med sådan en - og ikke en Cocker som hun blev det med. Dumme hund *GG*

• #3   12. mar 2009 hva faén tinna, er hun racist....Looooool

• #4   12. mar 2009 Jamen det må hun sku være. Hun afviser dem bare blankt - alle 3.
    Men gårdhunde og goldens er mere end velkommen. Dem har hun et godt øje til *GG*

• #5   12. mar 2009 he he:-)

• #6   12. mar 2009 jeg tror helt klart på tæverne har deres foretrukkende. Der med ik sagt at en desperat tæve ikke parer med hvad der byder sig til smiley Men at foretrække...
    Jana er klart til rottweilere og andre store, mørke og brede racer... Mindre hanhunde rager hende en papand når hun er i løb...

• #7   12. mar 2009 Uanset hvor desperat Lilly har været i de andre løbetider har hun ikke ladet den hårløse hund parre sig. Hun vil simpelthen ikke have det.
    Tror måske det har noget med deres sind at gøre. De er for lidt dominerende og hun er mega dominerende. Som regel bliver de bange for et nej og respektere dette. Det gør de fleste andre racer ikke.

• #8   12. mar 2009 Kald mig: Fordi jeg havde planer om at få en hårløs hvalp, før jeg fik Silas. Så ville jeg nemlig have beholdt den.
    Men nu har jeg jo fået Silas, så er det ikke længere så vigtigt at få hvalpe på hende igen *GG*

• #9   12. mar 2009 Min ældste tæve er racist. Hun vil kun parre med Border hanner der ikke bor i vores hus. Meget parktisk da vores hanner er hendes sønner. Den anden er ikke så kræsen, hun har en forkærlighed for labrador

• #10   12. mar 2009 Anette: Det var da rart at hun er sådan *GG* Lilly ville hellere end gerne parres af sin søn Billy. Han ligner self også en Cocker, som hun også er ret vild med.

Kommentér på:
Hun er strid

Annonce