727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hjælp mælkebaren er tom... hjælp mælkebaren er tom...

hey hger... min pige maya fødte for 4 dage siden, og idag er der næsten ingen mælk i patterne,jeg kan kun trykke lidt ud i 2 af dem, nogen der har prøvet det??? og kommer mælken mon igen?hun havde jo masser af mælk i starten de 2 nederste patter var så overspændte at jeg skulle malke dem 2 gange i timen sagde dyrlægen, og og pludselig er der næsten ikke noget? har talt med vagt dyrlægen idag han sagde jeg skulle købe mælkeerstatning på apoteket hvis de små begynder at skrige er det fordi de ikke nok mad,så skulle jeg give dem erstatning, men de skriger ikke, de sutter og sutter mon de får noget? er dybt bekymret... maya spiser og har ikke feber eller noget, men hun går rundt i huset et par gange om dagen og laver reder alle vegne nogen der ved hvorfor? håber på lidt hjælp

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mælkebaren er tom...
  • #1   4. apr 2009 Hvis hvalpene virker tilfredse får de mælk nok, de skal nok skrige hvis de er sultne. Lad være med at malke hende, det stresser mere end det gavner når de ikke er spændte.

Vej dem hver dag, de skal ca fordoble deres vægt på den første uge.

At tæven er urolig og graver er helt neturligt, det gør mine også de første dage, livmoderen trækker sig sammen og det føles vist som veer. Min tæve har gravet i hvalpekassen og andre steder den første uge. nu er hun holdt op.

• #2   5. apr 2009 anette... tusind tak for hjælpen, men hendes patter er helt bløde er det normalt? men vil gøre det du siger tak igen

• #3   5. apr 2009 Lillys nederste patter var også helt store og spændte de første par dage, men det forsvandt igen. Men hvalpene fik stadig massere af mælk.

• #4   5. apr 2009 Windy har ikke spændte patter. mælken løber til når hvalpene dier. Hvalpene sutter ikke på en tom pat, så leder de efter en der giver mælk.

Hvis de ligger og dier, prøv at kigge på halerne, hvis de stritter lidt er der hul igennem. jeg kan se på mine hvalpe om der er mælk, så er halen lidt som en krog

• #5   5. apr 2009 tinna tak for hjælpen, men er det normalt patterne er bløde nu spørger en meget bekymret mor

• #6   5. apr 2009 anette, tak for dine gode råd jeg gør ikke mere og håber det går som det skal. det min første gang med hvalpe og mælken løb jo ud de første dage og så troede jeg det var slut med mælk nu, og de tager fint på vejer dem hver dag her i starten.

• #7   5. apr 2009 Det husker jeg faktisk ikke. Det er jeg ked af.

• #8   5. apr 2009 tinna , helt iorden smiley

• #9   5. apr 2009 Jeg troede også på et tidspunkt at Bianca ikke havde mere mælk. Men det løber til i de mængder der er nødvendige for at der er mælk nok når de dier.

Jeg var endda meget nervøs, fordi Bianca 2 gange var nede med yverbetændelse. Men der var mælk nok. De nederst 2 patter er meget større end de andre, og var nervøs for at der ikke var nok i de andre. Men nu er mine 3 uger i dag, og ved fødslen vejede de fra 196 til 238 gram. I går vejede de imellem 840 og 871 gram.

Det har givet mig megen ro at veje dem hver dag for når de er alene hjemme kan man jo ikke følge med om de spiser. Så det er en smadder god idé at gøre det.

Men jo, jeg kan godt få følelsen af at være en lille smule paranoid, især fordi det er "mit" første kuld.

• #10   5. apr 2009 Du kan evt. også få dr. dyr til at give hende en indsprøjtning der får mælken til at løbe til... igen. Somme tider skal de have indsprøjtningen to gange med et par dages mellemrum, men så burde der også være hul igennem... - Kommer der ikke lidt mælk (igen) efter den første sprøjte, gives den anden ikke.

Har lige været igennem det med min Perle - der kom mælken igen, men da hvalpen er så lille som hun er, kunne hun ikke sutte nok smiley Så jeg malkede alt det jeg kunne da der ikke var mere gik jeg over til mælke erstatning...

Kommentér på:
hjælp mælkebaren er tom...

Annonce