{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Et kuld hvalpe + en hvalp????? {{forumTopicSubject}}

Vi har planer om at få nr 3 bullmastiff, men samtidigt har vi planer om at få et kuld hvalpe på Ally om ca.1 1/2 år. Jeg tænker på hvordan jeg griber det bedst an for hvalpen og for Ally med et kuld hvalpe.
Hvis vi får hvalpen i løbet af sommeren når den at blive 1 år. Men ville det være bedre at vente med at få nr. 3 bullmastiff til vi er færdige med det første kuld hvalpe vi forhåbentlig får????
Der er en kennel der får hvalpe i løbet af foråret, som jeg er helt vild med og det er en knaldgod kombination, men flokken herhjemme skal jo også fungere....
Det er nok mest til de ''gamle'' opdrættere jeg henvender mig til, men alt god/dårlig erfaring vil jeg gerne hører om ;0))))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et kuld hvalpe + en hvalp?????
  • #1   5. feb 2006 Altså hvis hvalpen når at blive et år synes jeg da det lyder fornuftigt

• #2   5. feb 2006 Det vil den gøre og lidt mere , tror jeg ;o)))

• #3   5. feb 2006 Hvis det så er en super opdrætter og kombi - så ville jeg da klart slå til - medmindre du selvfølgelig skal beholde en af allys hvalpe - så er i jo mange pludselig!

• #4   5. feb 2006 Nicola- det er en kennel jeg har været helt vild med fra første gang jeg så dem, plus de er vilde med mine hunde... Og det er en super kombination og stambogen er kanon....

• #5   5. feb 2006 Maria- en tæve er færdigudviklet fra hun ca. er 2 1/2 år.

• #6   5. feb 2006 små racer 1 1/2

• #7   5. feb 2006 mette - helt enig - en tæve skal helst ikke blive parret for sent første gang!

• #8   5. feb 2006 Nej, var lige inde og kikke og DBK anbefaler fra 20 mdr. Der er mange bullmastifftæver der går tomme, nogle mener at det er måske fordi man venter for længe med første parring.. Men der er ingen der ved det rigtigt ;o)))

• #9   5. feb 2006 Ja, det har jeg også tænkt på. *sss*
    Men den tæve der skal parres i Norge- hendes mor er tæt på det perfekte i mine øjne og hannen de har valgt er kanon....
    Men det er skide svært, osse fordi jeg helst vil bruge Nilsson til Ally, pt. vil de supplere hianden skide godt, men der kan ske noget det næste års tid, så de ikke passer sammen. Men det tror jeg nu ikke...

• #10   5. feb 2006 Det jeg mente med Nilsson var at vi måske kunne bruge hanhannen som de bruger i Norge, men jeg tror han er for stor til Ally..

• #11   5. feb 2006 Hej -
    Sidste sommer var Anna jo parret - og midt i det hele blev vi gennem selskabet tilbudt en Broholmer tæve - ( vi havde ventet på et kuld - og pludslig var der en tæve lige efter de rette forældre -og de rette farver etc - ) og så stod vi der -
    Tog en snak om det og blev enige om at overskuddet var der til både ny hvalp - Og Anna hvalpe - Idun kom hjem ugen før Anna nedkom - Og de havde en fantastisk sommer sammen -
    Hun kom direkte ( Idun ) ind i en fantastisk hundeflok - hvor hun havde 9 legekammerater nærmest fra starten - ( de sku jo lige blive nogle uger før de blev reele legekammerater ) Smiler... !!
    Anna lod Idun komme til kassen og alting - og da de blev gamle nok fik de mange rigtig gode uger sammen - tilmed var det sommerferie tid - så nogle af hvalpene blev læneger og ventede på at deres nye familie kom hjem fra ferier... Hvilken jo gav dem endnu flere uger sammen...

Hos os har det virket fint - og alle har nydt godt af det - Overskuddet har været der både til hvalpe født hjemme - Og de hvalpe Idun flyttede ind - smiler... !!

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan i bor - men vi har så også været så heldige at vi ( specielt om sommeren ) er ude med hundene så godt som hele dagen... Så pladsen - og ders vælten rundt, har der været plads til...

Nu har vi jo lige haft hvalpe igen - og Idun er knap et år - og hun elsker det - og er Skide god til dem - ss -

Så ingen dårlige erfaringer her... !!

Julie - !!

• #12   5. feb 2006 Det lyder rigtigt dejligt... Kan næsten se hyggen for mig. *ss*

• #13   1. mar 2006 uha uha jeg ville nok liiige slå koldt vand i blodet og tænke en ekstra gang, mette post for det er jo mange hunde og stooore!!! ;-))

• #14   1. mar 2006 ti' dog stille, Linda *ss*

Kommentér på:
Et kuld hvalpe + en hvalp?????

Annonce