4.006 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Hvalpegård Hvalpegård

Bruger alle mennesker disse hvalpegårde, når der er hvalpe, eller kan man godt have de små uden at hegne dem inde når man er af sted?

Jeg spørger fordi jeg var blevet lovet at kunne låne en hvalpegård, den samme som jeg brugte sidste gang. Men kan nu desværre ikke låne den alligevel da den bliver brugt.

Så havde jeg tænkt på at købe sådan en 2 af disse kompost beholdere:
(link fjernet)
og sætte dem sammen til en alternativ og billig hvalpegård.

Men har ikke rigtig noget at bruge dem til bagefter, så hvis dette kunne undgåes ville det være fint.

Så kan man have hvalpe i en lejlighed uden brug af hvalpegård?

Og et bonus spørgsmål, da det er første gang jeg har anden hund sammen med hvalpe. Skal Lilly og Silas skilles af den første tid hvalpene er her, når jeg er på arbejde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpegård
  • #1   27. apr 2009 Når først hvalpene kommer over 2½-3 uger, ville jeg personligt ikke undvære en hvalpegård når jeg ikke er hjemme eller kan holde øje med dem, medmindre jeg havde et fuldstændigt tomt rum jeg kunne have dem i, hvis de bare render løst rundt i en lejlighed er der jo en million ting de kan få fat i, måske komme ind under og sidde i klemme osv. osv. Så ja, jeg vil helt klart anbefale en hvalpegård.

Og ja, jeg ville også skille Lilly og Silas når du ikke er hjemme.

• #2   27. apr 2009 Tak Anne, så vil jeg købe kompostbeholderen til de kommende hvalpe.
    Synes også den hvalpegård jeg lånte sidst, var rar, men ved jo at ikke alle har sådan en fancy hvalpegård til rådighed.

Jeg vil også skille Silas og Lilly af når jeg ikke er hjemme. Skal det være i alle 8 uger? Eller kun i starten?

• #3   27. apr 2009 Jeg tænkte på hvad med moderen, skal hun være lukket inde sammen med hvalpene - skal hun ikke have mulighed for at komme ud.

Det er kun i starten de bør skilles ad, men de små skal jo også lære andre hunde at kende.

Held og lykke med de kommende hvalpe. Håber alt kommer til at gå fint både med fødslen og hvalpenes opvækst.

• #4   27. apr 2009 Lilly hoppede over den anden hvalpegård uden problemer. Og det gjorde hun ofte og lagde sig i sofaen og hvilede.
    Regnede også med at hun kunne dette i kompostholderen da den jo i princippet er bygget på samme måde.

• #5   27. apr 2009 Gitte: Hvad gør du med din tæve?

• #6   27. apr 2009 Hvorvidt de skal være adskildt når de er alene i alle 8 uger, må komme an på hvordan de begge to reagere når hvalpene kommer, men umiddelbart ja, så ville jeg skille dem ad når jeg ikke er hjemme ind til hvalpene flytter.

• #7   27. apr 2009 Ok tak smiley
    Sidst var Lilly ligeglad med at nogen så og rørte hvalpene - bare de holdt sig fra hendes mad.
    Silas er sød og rar, men aner ikke hvordan han er over for nye hvalpe.
    Jeg skiller dem af og ser hvordan de tager det når hvalpene blir ældre.

• #8   27. apr 2009 Jeg har købt en hvalpegård hos Safedog, ved også at Østrand har dem. Der er 2 højder af låger og Bianca kan endnu nøjes med den laveste højde at hoppe over, da de små kun kan komme over "dørtrinet" på 15 cm. Når de er alene hjemme går Bianca ud og ind til dem. Jeg har så lånt 4 elementer fra min venindes hvalpegård, så de har noget mere plads end da de blev født.

Men de bitte små "møghunde" de synes da det er sjovere at være i hele stuen, men den går ikke, for der ligger ledninger og løse gulvtæpper og det er ih så mums at bide i. Så de må de kun når vi er inde i stuen. Allerede fra de var 5 uger er de blevet vænnet til at komme ud om morgenen, når vi kom hjem fra arbejde og inden de/vi skal i seng. De er selvfølgelig ikke renlige, men det falder dem meget naturligt at besørge udenfor. Det er jo herligt, og de vil i hele taget meget gerne ud at lege.

• #9   27. apr 2009 Jeg er også glad for at jeg har en stor indhegnet have, og at det snart er sommer, så skal vi være derude hele dagen. Og de kan lære at blive renlige, bare en smule, så hvalpekøberne får det nemt. Sådan var det også med det sidste kuld.

Så godt din hvalpegård - den er dælme flot og smart og sikkert hammer dyr. Ville være dumt af mig at investere i den slags, når dette er sidste kuld før Lilly skal sterilliseres. Hun må nøjes med kompostbeholderen og evt en kasse på begge sider som hun kan hoppe op på for at komme ud og ind.

• #10   27. apr 2009 Jeg har en hundeseng i den stil her:
    (link fjernet)

Den er gigantisk, men vipper lidt. Det er vist meningen. Kan den bruges som fødekasse, eller er det dumt, når den vipper?

• #11   27. apr 2009 Tinna, kan du ikke bare sætte noget under et ben så den ikke vipper. Husk at putte aviser og Pet Bed i den, så er den OK, så længe hvalpene ikke er så små.

Selvfølgelig skal du ikke investere i den helt forkromede løsning når det er hendes sidste kuld.

• #12   27. apr 2009 Nej det ville være dumt smiley
    Har ikke Pet bed-tæpper, men bruger nogle andre tæpper og håndklæder.

• #14   27. apr 2009 Geser: Der er ikke noget billede.
    Kompostbeholderen ryger dog kun op i 158 kr for 8 led. Men kan self være den anden er bedre?

• #16   27. apr 2009 Der havde jeg nemlig et problem sidst. Den går jeg havde lånt var der også kant på, men hvalpene kunne kravle over. Og så satte jeg endnu mere kant på, så Lilly kun havde et lille hul at hoppe ud af, men det fandt de også ud af at komme over. Dumme hvalpe *GG*
    Hvalpene denne gang skulle dog være lidt mindre smiley

• #17   28. apr 2009 bare brug de kompstgitre ! mine gravhunde har brugt dem i snart ti år og de er fortrindelige til prisen ! bare sørg for at købe sjækler eller carabinhager til at sætte dem sammen med, for det skidt der følger med holder ikke !

• #18   28. apr 2009 Tak for rådet Ghita. Det vil jeg finde. Tror nok jeg har en del af de karabinhager til at ligge herhjemme.

Kommentér på:
Hvalpegård

Annonce