{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler omkring lån af hanhund
  • #1   10. maj 2009 I mange racer (der i blandt min egen) er det normen, at man betaler at parringsgebyr ved parring og derefter får et beløb pr. levende hvalp 3 uger efter fødsel. D min han parrede tog jeg 1000 for parring og 1000 pr. hvalp. Ville have sat det op til 1500, hvis han havde gennemgået sine sundhedsundersøgelser, da han blev ældre.

• #2   10. maj 2009 oki tak skal i have smiley så ved jeg det. det er ikke fordi vi står og har "brug" for det nu. men vi er bare lige kommet frem til at vi køber en tæve i stedet smiley derfor ville jeg lige høre ad bare for at vide det ..

• #3   10. maj 2009 DKK har en parringsaftale på deres side, som man enten kan bruge, som den er, eller rette/tilføje noget i den.

Tror mest det er små racer, der ikke får så store kuld, der bruger den metode jeg har beskrevet.

• #4   10. maj 2009 ja det må du da. det er en Grosser schweiser sennenhund. så det er en stor bavian ;))

• #5   10. maj 2009 Ja ved godt det er nogle ting som skal vides;) men hvad tænker du helt præcist på? har jo ikke prøvet det før.. smiley
    Og hvis det en dag skal gøres, skal det også være meget siriøst jo, sikkert med hanhund fra udlandet osv, der er jo ikke så mange i DK. og ved ikke om de kan blive solgt, da den race ikke er så kendt her hjemme..

• #6   10. maj 2009 prisen kommer nok an på hvad man plejer at gøre indenfor racen.
    hvis vi parrer 2 danske hunde så betales der ikke noget for selve parringen, men tæveejeren betaler transport + ophold ... dvs. ligemeget om hanhunden kommer til tæven eller tæven kommer til hanhunden. hvis tæven kommer på ferie hos hanhunden så giver man normalt lidt for at hun spiser med og hvis hanhunden kommer til tæve så betaler hanhunden ikke for at få mad smiley
    lundehunde får normalt 1-4 hvalpe . 1. hvalp betales der ikke for, hanhunden fåe 10% af salgsprisen for de efterfølgende.

Hvis vi parrer over grænserne følger vi nabolandenes priser smiley
    50€ for parringen og 15% pr hvalp (dvs. ca. 150-170€ pr hvalp)

• #7   10. maj 2009 Et godt råd er, når/hvis tiden kommer og tæven på alle måder er egnet til avl, at rådføre sig med den opdrætter, man har købt hund af. Han/hun kender linierne og ved sikkert hvilken/hvilke hanner, der passer til jeres tæve.

Held og lykke - det er en lang, men spændende, proces fra hundehvalp til avlstæve :o)

• #8   10. maj 2009 Estrid : oki tak skaldu have;) lyder lidt indviklet med det er det nok ikke;)

Maj-britt: ja det har du nok ret i, det var da også en go ide at prørge opdrætterne, det vil vi gøre til den tid;) Og tak skal du ha;)
    ja det er lidt af en lang proces smiley men hvis vi en dag beslutter os for at få et kuld, skal det nok gå, der er jo også mange som her på HG, der gerne vil hjælpe med deres erfarring og viden ;D

Kommentér på:
regler omkring lån af hanhund

Annonce