Islandsk fårehund? Nogen der kender? Islandsk fårehund? Nogen der kender?
Hej alle!
Er ikke sikker på, om det er det rigtige sted jeg har lavet indlægget, men så må en sød ven flytte det
Min Mollie er født af en Papillon, men hun er allerede nu meget større, og derfor er jeg begyndt at tænke på, om det er den rigtige far som vi har fået oplyst ( det skulle være en ægte Papillon).
Hun er allerede nu på størrelse med en voksen Papillon (hun er 14 uger gammel).
Mange siger, at hun ligner en islandsk fårehund!
Så vil jeg bare høre om der er nogen herinde som har forstand på denne race, og måske kan sige om hun ligner - har nyere billeder jeg kan vise, hvis man mangler flere billeder til at kunne bedømme det!
Jeg har set billeder af en islandsk fårehund og jeg synes at hun ligner..
Og kan nogen fortælle mig lidt om denne race? Så jeg ved lidt om min "nye" hund lige pludselig Synes også, at hun virker MEGET mere energifyldt end en Papillon og har fået at vide, at den islandske fårehund er meget aktiv - er dette korrekt?
Ja, jeg er glad for enhver hjælp jeg kan få her
Kram
Josefine
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Men ja, jeg kunne godt se der kunne være lidt islandsk fårehund i hende. Men jeg har ikke super meget forstand på det. Men kunne godt forestille mig det. Har du set billeder af faren?
Og ellers vil jeg lige stille hviske at det desværre ulempen ved at købe en hund uden tavle.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Umiddelbart kunne der godt være islænder i hunden (ren islænder er hun ikke, det er jeg sikker på, men hun kan jo godt være blandet).
Islænderen er ikke voldsomt aktiv synes jeg. Men bestemt en aktiv hund (men det er de fleste hvalpe jo, så at din hund er aktiv kan osse bare være alderen)
Islænderen er temmeligt gøende, men kan dæmpes hvis man lærer den det fra start.
Det er en glad, venlig og kontaktsøgende hund, osse overfor fremmede.
Den er selvstændig, men i reglen glad for træning, hvis man formår at motivere den og holde den "fanget" af træningen.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Vil bare lige sige, at Louie vejede 1200gram ved 8 uger, som nogle pomeranian vejer som voksen. Og han er med bog, så han er 100% ægte.
Så det kan være at hun bare er stor af sin race
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Gud, hvor det billede af den hvalp ligner Mollie
Har set faderen, da han boede samme sted og det var to stk. normale papillons.. Hun vejede 3 kg da hun var 12 uger..
Skal lige få gjort så jeg kan lave et fotoalbum så kommer der lige nyere billeder fluks
Hun er faktisk meget gøende, men tænker bare, at hun jo også er en lille hund og de har tendens til det. Hun er yderst venlig og meget kontaktsøgende, når vi er ude at gå vil hun meget gerne sige hej til alle mennesker og dem som vil sige hej, overslikker hun og bliver vildt glade for, bliver næsten ked af det når de går igen *G*
Hun er ikke særlig selvstændig endnu, men hun er dælme klog og lærer lynhurtigt til træning og hun elsker det.
Ved ikke om det er en ulempe (fordi hun ikke har tavle) jeg synes blot, at det er spændende at se, hvilken slags hund jeg ender med at få *G*
Og så bliver hun jo ret unik, hvilket er noget jeg godt kan lide
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 72
sådan ser vores venners rene islænder ud.....
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.034
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 72
lidt om racen.
(link fjernet)
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Har puttet lidt nye billeder ind, men har ikke rigtig nogen der viser hende sådan rigtigt...
Hvordan ser man om den har ulvekløer? Er det de "tommelfinger" negle der er på forbenene? For sådanne har hun ikke..
Men når jeg kigger på Baldur.. Så har hun jo samme farver, aftegn, anlæg til at få nogenlunde sådan pels, hendes ører står også sådan og så har hun samme hovedform som han har..
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Det var ikke ment som en ulempe at hun ikke havde tavle. Overhovedet, det synes jeg folk selv styrer. Men uden tavle kan man ikke altid være helt sikker på at man får hvad man tror man får.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Papillonen ved jeg ikke meget om, så om de karaktertræk du nævner kan stamme derfra, skal jeg ikke kunne sige.
Men farvemæssigt kunne hun godt minde om en islænder, og jeg synes osse der er andre træk der kunne minde om. Men om hun rent faktisk er blandet med islænder kan jeg self ikke sige 100%, og slet ikke udfra kun billeder.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Hun er rigtig sød, og ja, hun kunne sagtens minde om en islænder blanding. høj fik i lige med på vejen:-)
Islandsk fårehund? Nogen der kender?