{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Scanning eller ej.... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg havde jo egentlig besluttet mig for ikke at scanne min tæve, men da det er hendes første gang og jeg gerne vil sikre mig at alting er som det skal være har jeg valgt at gøre det alligevel....
....så er det at jeg ringer til 2 forskellige dyrlæger for lige at høre ang. pris.....den ene siger så til mig at hun ligefrem vil fraråde mig at scanne min tæve. For det første er det ikke nødvendigt og for det andet vil de stresse min tæve samt jeg kan risikere at de skal bedøve hende for at scanne hende.....
Så nu er det jeg er lidt forvirret.....skal hun scannes eller skal hun ikke??

Hvad er jeres erfaring og råd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scanning eller ej....
  • #1   4. jun 2009 Jeg har aldrig ladet mine tæver scanne, for det der med at man gerne vil vide på forhånd hvor mange der er synes jeg er noget vrøvl og jeg har hørt om flere tæver der er blevet scannet og de har set hvalpe og så absorberer tæven dem og ups så er der bare ingen hvalpe.

• #2   4. jun 2009 Hmm -jamen jeg scanner ikke for at se hvor mange hvalpe der er, men for at se om alt er som det skal være.....

• #3   4. jun 2009 Nu har jeg kun haft hvalpe og fået scannet én tæve ind til videre, men det forløb ganske problem og stress frit og tæven var heller ikke stresset efterfølgende, om en jeg har hørt at nogen kan blive det...

Jeg ville få hende scannet, det er altså meget rart at vide om der kommer noget eller ej, med hensyn til ormekur, hvalpefoder til tæven, fødekasse, ferie osv. osv.

MEN jeg ville helt klart ikke vælge den dyrlæge der snakker om bedøvelse osv. det lyder i mine øre som evt. manglende erfarig og i høj grad manglende tålmodighed hos dyrlægen hvis han/hun mener at det kan blive nødvendigt at bedøve for en hvalpescanning, det eneste tæven skal er jo for pokker at ligge på ryggen...

• #4   4. jun 2009 Hehe....hun havde slet ikke en scanner (så det kommer helt af sig selv) -men jeg synes også det lød underligt at man ligefrem kunne risikere at tæven skulle bedøves -hvem pokker vil lade sin højgravide tæve bedøve.....jeg ville ikk :s

• #5   4. jun 2009 Jeg fik også Money scannet uden problemer - Det koster omkring 700 kr. men rart at vide om der er hvalpe eller ej, som Anne også skriver :o))

• #6   4. jun 2009 Jamen jeg er sådan set ligeglad om hvor mange hvalpe der er, og jeg er 99% sikker på at hun er drægtig. Jeg vilgerne have hende scannet for at sikre at alt er som det skal være da det er første gang....

• #7   4. jun 2009 Jeg har været med til at scanne rigtige mange drægtige tæver, og jeg har aldrig oplevet stress hus nogen af dem og aldrig nogensinde at skulle bedøve dem. Underlig dyrlæge du har talt med.

• #8   4. jun 2009 Første gang valgte jeg efter parring at jeg ikek ville scanne. Bella havde alle tegne på drægtighed, men de sidste par uger voksede maven ikke rigtig. Så scannede hende i uge 8 og hun var falsk drægtig.

Anden gang scannede jeg i uge 5 og hun var tom. Ingen drægtigheds tegn denne gang.

Idag har jeg så lige scannet hende i hendes 5 uge og hun er drægtig. Ville bare have svar om det var lykkedes eller ej. Så kan forberedelserne gå igang mht mad, kravlegård, aviser osv...

Så kan kun anbefale at scanne...

• #9   4. jun 2009 Enig med Anne T.

Når jeg engang blive så heldig at have en parret tæve, vil jeg scanne i uge 3-4, for at se, om hun er drægtig og for at danne mig et indtryk af, hvor mange hvalpe jeg kan forvente. Så vil jeg tage røntgen på dag 52-55 for at være sikker på, hvor mange hvalpe jeg skal forvente at tage imod.

Man skal vist have en meget stresset tæve, hvis man ikke kan komme til at scanne for en drægtighed. Men vælg en erfaren dyrlæge - så er der mere ro og du er mere sikker på resultatet.

Held og lykke!!

• #10   4. jun 2009 Jeg har tid i morgen kl 10.30 hos min egen dyrlæge -som jeg har stor tillid til- og jeg glæder mig meget til at høre hvordan det ser ud smiley

Men tak til alle for jeres erfaringer og råd smiley

• #11   4. jun 2009 Krydser fingre for at I får den samme besked som jeg fik idag:0)

• #12   7. jun 2009 Tine: Det er ikke altid lige let at mærke, om en tæve er tom, så det kan være en stor fordel at vide, hvor mange hvalpe, der er, så man ved, om tæven er færdig med at føde.

• #13   8. jun 2009 Mini er blevet scannet og hun har min 2 hvalpe, min dyrlæge skød på der ville komme 3.....så det er bare super...
    Og alt var som det skulle være smiley

Nu har jeg så lige et andet spørgsmål......hvad går I den dag hvor tæven er sat til??
    Jeg arbejder jo og kan ikke bare tage fri nogle dage for at være hos hende smiley
    Hvad gør I?? :s

• #14   8. jun 2009 En tæve har et fødselsinterval der hedder mellem 58 og 63 dage. Og så må jeg da lige tilføje - du har da ikke fået din tæve parret og så ikke har tid til at passe dem - vel?
    En tæve kan ikke efterlades alene med en fødsel og heller ikke de næste par uger. Du har meget lille race og kan risikere at hun for kalkchok og er du der ikke og kan køre til dyrlæge omgående, skal du vide at så dør din tæve.

• #15   8. jun 2009 Vil det sige man ikke kan have et job hvis man gerne vil have hvalpe?? :s

• #16   8. jun 2009 Tine - jo det kan man godt, men hvis det ikke er muligt at planlægge ferie så man kan tage imod hvalpede og være hos tæven den første tid - ja så skal man lade være - det er min mening. Hvad vil du gøre når hvalpene bliver lidt større og skal begynde med fast føde, skal renlighedstrænes m.m. alt det arbejde gør ikke sig selv.

• #17   8. jun 2009 Nej ved godt hvad du mener og ville heller ikke lyde kæphøj.....
    Men må indrømme, at jeg ikke havde troet tæven skulle overvåges 24/7 op til flere uger...
    Men man kan vel godt træne hvalpene selvom man har et arbejde....
    Men nu må jeg se -har heldigvis en sød nabo der ikke arbejder og hun har allerede tilbudt at kigge til hende, så må jeg jo tage imod det tilbud i den uge hun er sat til....
    Er nemlig så uheldig at lige præcis den uge hun er sat til SKAL jeg være på arbejde, da bossen er på ferie og jeg skal holde skansen.....
    Men har dog ferier ugerne efter, så det hele skal nok gå ss

Men så ved jeg det da til næste gang, hvis hun skal have hvalpe igen....

Kommentér på:
Scanning eller ej....

Annonce