{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor gamle??
  • #1   20. feb 2006 Har hørt flere der siger ca. 2 år....
    Ved ikke slev så meget om det men har selv spurgt til det og hunden skal jo helst være fuldt udvokset så man kan se hvordan den der ( aggresiv, nervøs og omgang med andre hunde da det jo tit ændrer sig når hunden er blevet "Voksen")
    ..også så man kan teste den for div. arvelige sygdomme..
    Det er hvad jeg har fået fortalt..

• #2   20. feb 2006 Prøv at læse denne tråd... måske kan du bruge den??
    (link fjernet)

• #3   20. feb 2006 okay tak, så har vi jo god tid endnu he he.. vil nemlig gerne bruge Snoop til hobby avl senere.

• #4   20. feb 2006 mon ikke det er ligesom at gå til gymnastik eller svømning?

• #5   20. feb 2006 Nej det var heller ikke seriøst ment UNDSKYLD, men kunne ikke dy mig!

• #6   20. feb 2006 hobby avl, okay tog vist et heste udtryk, men det kalder jeg det, når vi vil avle med en hund uden stamtavle, og kun avle "for sjov" altså ikke avle for at tjene, men for at lave gode familie hunde.

• #7   20. feb 2006 Øh jeg tror vist ikke der bliver tjent penge på at avle, men det ved du da nok bedst selv ?(Reese)

• #8   20. feb 2006 men kan egentlig godt se at det kunne lyde lidt forkert ;o)

• #9   20. feb 2006 altså det vi mener er at vi vil gerne prøve og avle med Snoop og en lige så dejlig tæve, for at få nogle dejlige familie hunde, det er ikke noget vi vil gøre sådan tit.. men tror virkelig han kunne lave nogle gode hvalpe... kan selvfølgelig ikke helt afgøre det endnu, da han jo kun selv er hvalp endnu...

• #10   20. feb 2006 Jeg har aldrig selv avlet hunde..., men hvis man tager alt i betragtning så tror jeg bestemt ikke at avlerne har en gylden indtjeningskilde , nærmest tværtimod. Tænk på hvad man får for pengene når man køber hvalp, hvis det vel og mærke er en ordentlig opdrætter... nu må jeg desværre løbe igen. God dag til alle!

• #11   20. feb 2006 måtte lige tilføje:
    Hvis man ønsker at avle sker det da forhåbentlig af kærlighed til hunden/racen og fordi man mener at man vil kunne bidrage til at lave nogle bedre hunde i fremtiden sundhed, sind etc... ok hej

• #12   20. feb 2006 Lige mine ord reese...
    nu er det ikke for at kritisere Kim & Ditte, men efter min mening er der rigeligt med hunde uden stambog, der "bare" er lavet fordi man har en dejlig hund som man syntes der skal være flere af..

• #13   20. feb 2006 Læste lige mit indlæg igen og det lyder vist lidt som et surt opstød....(ikke meningen sorry...) men det jeg mener er at som trine flor skriver så skal man kun avle hvis man mener man vil kunne lave noget der kan bidrage positivt til racen..

• #14   20. feb 2006 reese: jeg tror ikke du forstår hvad vi mener.

jeg fik udtrykt mig forkert ved at sige hobby avl, selvfølgelig er det en hobby for alle avlere.

hvem siger i grunden at vi ikke selv vil ud og finde tæven, altså selv eje den???

du skriver som om vi er fuldstændig uvidende og ikke forstår pointen med avl, det er da egentlig lidt irriterende, da vi jo selvfølgelig har tænkt os at planlægge det hele, og i øvrigt har vi prøvet lidt avl før med mine forældres tæve, og det gik godt...

og så vil jeg gerne lige slå noget på plads, gode familie hunde fåes IKKE KUN hos specielle opdrættere, bare man sørger for at de 2 hunde der bruges til avl er sunde og raske, så er der da ingen problemer i det..

men kort og godt hobby avl, er i mine øjne avl uden stamtavle, som kan være lige så godt som alt det andet.

• #15   20. feb 2006 jeg forstår da godt jeres bekymring..

vi vil da aldrig gøre noget bare for vores egen skyld, Snoop er raceren, han er 100% golden retriever, men blev solgt uden stamtavle, hvorfor ved jeg ikke, og vi ville selvfølgelig bruge en golden tæve også, som vi selv vil eje, så andre ikke står med alle udgifter og besvær.
    og de bliver begge dyrlæge checket inden bedækning.

• #16   20. feb 2006 forresten, hobby avl bruges meget indenfor heste, da man ikke tjener det vilde på at avle på heste uden stamtavle... men det gør man altså på heste med stamtavle (de fleste hvertfald)

• #17   20. feb 2006 hmm... Reese: respekt for dig, men den sætning har jeg ikke brugt!!!

jeg synes det er flot at du bruger så meget tid på udvælgelsen af hunde, og respekten for din race.

men det er tydeligt at du mener at vores måde at avle på er helt forkert..

vi er da udemærket godt klar over at Snoop slet ikke er gammel nok til avl endnu, og det er jo nettop derfor vi spørger nu, da vi så har tid til at finde den helt rigtige tæve.

det er da fair nok hvis du ikke mener vi har hvad der skal til for at avle, ja selvfølgelig også i andre der er imod.
    men da du jo er avler, kunne du så ikke give os gode råd, istedet for at overfalde os. for det vil vi gerne have, også hvis rådet siger at vi skal lade være.

• #18   20. feb 2006 Reese: jeg tror ikke vi bliver enige, om hvad hobby avl er.

men lad os så kalde det hjemmeavl, hvis det er bedre, eller køkkenavl, det er der vist nogen der kalder det.
    jeg er ligeglad med hvad ord vi bruger, bare vi er enige om hvad det er.

nemlig avl uden stamtavle.

• #19   20. feb 2006 Har lige et spørgsmål.. Du skriver at det skal være en golden tæve han skal bedække (dit eget citat: og vi ville selvfølgelig bruge en golden tæve også, som vi selv vil eje) men i denne tråd (link fjernet) er du da klar til en blandningshund....??? Forstår ikke helt???

• #20   20. feb 2006 maria A: ja det er rigtigt, det skrev vi den gang, men vi har besluttet siden at det SKAL være en ægte golden, da han jo er det og vi er vilde med racen, vi har ikke noget imod blandingsracer, men vi har valgt efter vi skrev i det indlæg at det skal være ægte..

• #21   20. feb 2006 he he okay skulle nok lige have læst linket først!!! vi har nemlig haft skrevet i et indlæg at vi gerne ville have blandingshvalpe med Snoop, men det var ikke lige det her indlæg kan jeg se hov...

men det her skrev jeg bare fordi, jeg synes den er rigtig fin den hund, og havde jeg haft en blandingstæve, ville jeg gerne have brugt ham, men jeg har jo kun Snoop. så jeg mente ikke jeg ville have brugt ham på Snoop, hvis altså han var en tæve..

• #22   20. feb 2006 okay Reese: nu tror jeg vi forstår hinanden bedre, måske har vi gjort det hele tiden ;o) jeg ville bare gerne have at folk forstod hvad jeg mente, at det ikke bare skulle være for vores skyld, og at vi bestemt tænker på hundende.

ja vi er begge 19 derfor er der også mange der mener at vi slet ikke burde have hund i det hele taget *ss* men heldigvis har vi vist at vi godt kan.
    men det er da rigtigt erfaringen er jo nok ikke så stor, som din når nu du er avler, derfor spørger vi også folk herinde om hjælp.

dit råd lyder fornuftigt, og du har nok også ret i at det tit er fordi man har en god hund, som man vil lave en "kopi" af.
    men under alle omstændigheder, vil vi slet ikke avle på ham før om min. 2 år, og der er det alligevel heller ikke sikkert..
    som jeg skrev tidligere bleve han solgt uden papirer, men vi vil forsøge og få fat på dem, da han ikke er en bastard...

tak for rådet

Kommentér på:
hvor gamle??

Annonce