{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

SpørgeJørgen - Pris på blandingshvalpe {{forumTopicSubject}}

Nu kiggede jeg lige DBA igennem for hvalpe... Dårlig vane tror jeg. For jeg søger ikke en hund. *hi-hi* Vil nok bare se om der er flere griffoner derude. :o)

Da jeg længe har tænkt på, at få et kuld hvalpe på Bella, når hun er gammel nok, tænkte jeg på hvad man kan tage for en blandnings hvalp.

Nu tænker mange.... DET EMNE HAR VÆRET OPPE!

Nej ikke helt.
Jeg fandt nemlig nogle hvalpe til salg for 6000,-
Der stod at det var mops hvalpe... men længere inde i teksten står der at moren er Griffon/mops og faren er ægte mops med stamtavle. Altså 75% ægte som de skriver.

Nu er det sådan, at når jeg vil have hvalpe på Bella, skal det selvfølgelig være en ægte griffon, da det er den race hun ligner mest. Så hendes hvalpe ville også være 75% ægte.

Hvad synes I er fair i pris???
(Nu er det jo så underligt anlagt, at de små racer jo faktisk er dyrere end de store.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SpørgeJørgen - Pris på blandingshvalpe
  • #1   15. mar 2006 Jeg synes 2-3000 er en fin pris for en blandingshund

  • #2   15. mar 2006 ikke under 3000. selv om det er blanding er det jo en dejlig, hund syntes mange blandins hunde sættes for lavt.

  • #3   15. mar 2006 4.000,- syns jeg er rimligt...
    Alt efter hvor meget der er incl. i prisen
    naturligvis...


  • #4   15. mar 2006 Nåååå så var jeg ikke helt galt på den, da jeg købte Bella... jeg gav 3500,- og det synes jeg var meet fair.

    Men er det kun mig der synes, at 6000,- er meget for en blandning?


  • #5   15. mar 2006 Vil sige det samme som Barbara. smiley

    Vi gav 3500- eller 3700 kan ikke lige huske det, og jeg har aldrig følt mig snydt. smiley


  • #6   15. mar 2006 4000 kr. incl. foderpakke, chip, vacc, tæppe og evt. rem og snor.

  • #7   15. mar 2006 Jeg syntes 3000 - 3500,- med chip og 1. vacc er rimeligt.

  • #8   15. mar 2006 Det kommer vel an på så meget, min var gratis, dvs hun kostede mig et dyrlæge-tjek inden jeg tog hende med hjem! Men op til halvdelen af en ægte vil jeg syns er fair, alt efter hvad prisen omfatter.

  • #9   15. mar 2006 Men mener I at der er forskel på et gadekryds af div racer og en som er 75% ægte? Altså prismæssigt?

  • #10   15. mar 2006 Nutella > næ, det er jo blandinger begge to, måske den ene ligner mere end den anden - men det er jo stadig en blanding:o)

  • #11   15. mar 2006 Nej ikke i min verden... En ikke ren race er en ikke ren race, og så er det lige meget hvor lidt eller meget den er blandet smiley



  • #12   15. mar 2006 Jeg gav 3000 for Zacho men om han så kostede 6000 eller 8000 havde jeg købt ham alligevel,det er jo får mange års glade stunder men man skal jo ikke sætte prisen så man ikke kommer af med hvalpene.

  • #13   15. mar 2006 Nutella >>
    Nej, det skelner jeg ikke imellem..


  • #14   15. mar 2006 jeg synes 6000 kr er for meget - selvom en griffon er en dyr race

    men den pris du gav for bella - synes jeg er fin

    ihh hun ville lave nogle dejlige hvalpe - normalt er jeg jo ikke så meget for blandings hunde avl men Bella er bare så speciel og super fantastisk!

    Men afhængigt af hvor meget du skal ud og give for en parring men en ægte griffon og hvor mange hvalpe hun får, så ville jeg se - det skal jo helst ikke koste dig alt for mange penge at få bella bebser!


  • #15   15. mar 2006 Nu er jeg jo nysgerrig, da jeg kun er nået til tankerne om et kuld hvalpe. Vil dog sætte mig helt ind i det, før jeg kaster mig ud i noget.

    Når I skriver at chip, vaccine osv inkluderes i prisen. Hvad koster det så? Jeg mener da at jeg gav pænt meget for chip og vaccine første gang.


  • #16   15. mar 2006 nej, egentlig ikke. Enten er den ægte eller ej. Monique er halvt boxer, ville ikke kalde hende 50% ægte, hun er et gadekryds uanset hvordan man vender og drejer det!

  • #17   15. mar 2006 nutella - nej det synes jeg ikke - som i går hvor vi snakkede om GD - en 98 % GD er stadig en blanding...

    i mine øjne i hvert fald


  • #18   15. mar 2006 Tror ikke man skal regne med at tjene vildt mange penge på at få hvalpe, men præcis hvad det koster ved jeg ikke!!

  • #19   15. mar 2006 nicola>> hvor mange led skal man ud i før du syntes en hund bliver ægte??

  • #20   15. mar 2006 Nutella Da Mojo hvalpe skulle chippes og Vacc. der betalte jeg 3100 kr. for 4 hvalpe.
    Og så fulgte der 3 kg. foder med til hver hvalpe, samt snor, rem, tæppe og et knudereb.


  • #21   15. mar 2006 nok til at den kan få en DKK stambog!

  • #22   15. mar 2006 Nicola ved du hvor mange det er? Det er kun af ren nysgerighed, ikke for at starte en disk.


  • #23   15. mar 2006 Nicola--->
    Det var nemlig lige det... Den eneste grund til at bella kostede 3500,- var at der havde været dyrlægeregninger som var lidt uventede. Bella var jo en stor pige.
    Og det skulle jo nødigt koste mig meget, at få små bella bebser ;o)

    Jeg er også lidt imod at blande racer. Jeg var dog ikke i tvivl om, at jeg ville have en blandningsrace. Men det skulle være den helt rigtige... det tog også "kun" 1½ år at finde. hehe. Men det hele værd!
    Men derfor vil jeg også kun parre hende med en ægte griffon. Da jeg ikke ser nogen grund til at blande mere.
    Havde hun lignet faren, som er poms, så var det gået den vej.

    _____________________________

    Mht det med en blandning er en blandning. Så er jeg helt enig. Det er da godt at jeg ikke er den eneste der ser det sådan.


  • #24   15. mar 2006 Jeg gav 1500.- for Sofus, han havde ikke fået ormekur eller 1 vacc.
    Men synes at 2-3000.- lyder rimeligt.
    Ville ikke give 6000.- for en blandings hund, så skulle jeg da virkelig ha tabt mit hjerte til den, hvis jeg skulle, og så skulle den være passet og plejet i hoved og r...


  • #25   15. mar 2006 Thomas - nej det ved jeg faktisk ikke - men en del tror jeg!

  • #26   15. mar 2006 der er en der tager 15000 for hunde uden stambog, så det er vel noget man selv bestemmer ;o))

    Alt fra 500 kr. til 15000-20000 stykker


  • #27   15. mar 2006 Jeniki---->

    Nåååå det lyder ikke så dyrt.

    _____________________________________________

    Har lige et andet spørgsmål også. Hehe spørgeJørgen...

    Hvordan vurderer man om man synes at køber er af den rigtige støbning? Hvordan gør I?

    Jeg kan huske da jeg skulle hente Bella i Jylland. Jeg havde snakket med dem en hel del, og vidste præcis hvordna Bella var. Men jeg var nærmest rædselsslagen for, om de nu fandt mig god nok til hende, da jeg var single og boede småt.
    Men efterfølgende, ved jeg at de er ovenud lykkelige for at jeg fik hende.


  • #28   15. mar 2006 Nu ved jeg ikke lige hvem der skrev det... Men en ægte griffon er altså ikke så dyr.

    Da jeg opsøgte en opdrætter, da jeg fandt racen, sagde hun at de kostede omkring 7000,-


  • #29   15. mar 2006 Tina - jeg er sikker på at du gør det rigtige - Bella er en super dejlig hund

    måske skulle du tjekke lidt op på hvad avlsrestriktionerne er på de racer som Bella er blandet af - bare for at se hvad de tjekker inden parring... Så ville jeg nok vælge at tjekke for det samme!

    Og så ring og snak med din dyrlæge - spørg hvad prisen er for sådan et kuld hvalpe - vacc og chip samt generelt sundheds tjek

    de har sikkert en fast pris

    så skal du regne med ekstra foder til bella, samt ormekur plus hvalpe foder.

    der skal også være penge til hvis nu der er noget der går galt og de skal tages ved kejsersnit...

    jeg går ud fra at de ikke generelt føder så mange hvalpe - derfor kan det jo presse prisen

    og i princippet kan du tage lige hvad du vil - jeg er sikker på at du ikke får svært ved at komme af med hvalpene - Bella er jo ren superstar!


  • #30   15. mar 2006 nå det var mig - jeg synes bare jeg kunne huske at de kostede en formue - er det så en af de andre griffon racer??

  • #31   15. mar 2006 jeg har haft griffon i 15 år og den er heldigvis ikke en modehund, prisen på mops blandinger er høje fordi der er mops i, den kunne være halv gravhund/mops, det vil stadig være mops delen som sætter prisen, personlig ville jeg aldrig give penge for en blanding, har selv et par blandinger som jeg har fået, da de manglede nye hjem og de er lige så elsket som mine ægte.

  • #32   15. mar 2006 yvonne A >> ikke enig Zachos mor er mops, syntes ikke det gjorde noget ved prisen, håber dem du har fået blandings hunde af kendte dig i forvejen, ellers er de noget uansvarlige bare at give deres hunde væk.
    prisen på en hund er der også for at sikre dem et godt hjem og det ikke bare er nogen der har en sommerferie trend at de gerne vil have en hund, men at de også er glade for den og behandler den godt når det bliver hverdag igen.


  • #33   15. mar 2006 Thomas - en cavalier er jo også rimelig dyr - og efterspurgt

    ja jeg synes også prisen skræmmer alle de useriøse væk


  • #34   15. mar 2006 Jo tak Nicola...

    Altså det jeg skal tjekke er evt sygdomme der ligger til racen?

    Jeg er SÅ overrasket over hvor meget en chihuahua koster!!! Mellem 10.000 og 15.000

    WHAT!!!

    Det er en dyr kilopris hva!? *griner*

    Der er synd når enkelte racer er en modedille... kan jeg slet ikke forstå.


  • #35   15. mar 2006 waow!!!

    Så lige at den mopsblaning havde fået 9 hvalpe!!!
    Det var godt nok mange af sådan en lille race.


  • #36   15. mar 2006 ja chi og fransk og eng bulldog - de kan også koste op til 15.000 kr

    de sidste er dog også fordi de ik får mange hvalpe og at de ofte fødes ved kejsersnit


  • #37   15. mar 2006 Nutella..

    Jeg gav i sin tid 2500kr for Gizmo som er ægte uden papire og det synes jeg faktisk var meget billigt.. Fluffy har jeg givet 2000kr for og hun var så chippet men ikke vaccineret.

    Jeg vil mene at 3500 - 4000 kr er en rimlig pris for en bla hvalp..

    Men du kan godt lige vente med de hvalpe til jeg får mig et hus, for så skal der helt sikkert bo en mini Bella her hos os!!! Bare helst en med noget mellem benene!!!!


  • #38   15. mar 2006 Kunne ikke drømme om at give 6000 kr for en blandingshund!

    I min verden er det også "enten eller", altså enten er hunden renracet med stamtavle/papirer, eller også er den en blanding.

    Zaco gav jeg 500 kr for, hans far er ren irsk setter med stamtavle, hans mor en blanding af ?.
    Men jeg kan da ikke bruge det til noget som helst, at hans far er renracet med fin-fin stamtavle, derfor vil jeg heller ikke betale flere tusind for det...

    Men jeg har fået mig en dejlig kvik hund, med masser af irsk setter charme, så hvad det angår er jeg nu meget tilfreds smiley


  • Anne 1
    Anne 1 Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #39   25. mar 2006 Sæt prisen til 3-4000. Det er vigtigt med en tillpas høj pris til at hvalpekøb ikke er impulskøb... Men hvis de "rigtige" købere så viser sig ikke at være så veludstyrede med penge, så slå af prisen så den passer til dem, og fortæl dem at de ikke skal fortælle om prisnedsættelsen vidt og bredt...

  • #40   14. jan 2007 Hej, jeg har fået min lille Eigil(griffon Bruxellois, af svigermor, men hun har solgt den ene af 3 hvalpe for 3000kr, begge forældre er med stamtavle, men den ene fra dru, den anden dkk, derfor har sviger valgt ikke af få stamtavle på dem. Så 3000kr er nok rimeligt.
    Dennis


Kommentér på:
SpørgeJørgen - Pris på blandingshvalpe

Annonce