1.247 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

grønland grønland

Jeg har en der efter spørger en malteserhvalp til sommer,de skal på ferie her i danmark og vil have en hund med hjem til grønland
Så er det jeg straks tænker der er jo koldt på grønland men jeg ved faktisk ikke helt hvordan

Ville du lade din hvalp rejse til grønland jeg tænker det er jo varmt her hvor dne så kommer fra og så op til så koldt?eller er jeg bare pivet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grønland
  • #1   13. jan 2010 ja det har jeg så lige spurgt om så ser lige om jeg får svar

• #3   13. jan 2010 ulla hvordan mener du med anden slags kulde?

Det er syd grønland

Jeg vil bare ikke sende en hund derop hvis den ikke kan klare kulden,,jeg aner faktisk ikke noget om grønland

• #4   13. jan 2010 Jeg mener at sydgrønland ligger på niveau med Oslo og som Ulla skriver er det kun under polarcirklen man må have almindelige hunde.
    Luften er meget mere tør og kulden mærkes anderledes...

• #5   13. jan 2010 Der er alverdens almindelige hunde på Grønland....intet problem...

• #7   13. jan 2010 Kulden er nok heller ikke den samme - måske - kender ikke så meget til Grønland.
    Kender nogle der har været nordsverige og -20 deroppe føles som -5 her pga luftfugtighed og meget blæst her

• #9   13. jan 2010 Vi var i sydgrønland for nogle år siden, og der var flere hunde, politimanden havde en Labrador,så der er også hunde der oppe med kort pels, så tror ikke at det skulle blive et problem med kulden.

• #10   13. jan 2010 min bror arbejder og øv bøv bor i Nuuk og der har folk alm. hunde ligesom vi har, så kan ik se problemet andet de skal vist søge noget tilladelse og hunden skal igennem nogle vacciner osv, men det jo til at læse om

• #12   13. jan 2010 Min far er Grønlænder og bor i Sydgrønland og der kunne man sagtens ha' en almindelig hund !

Nogen vintre siger han at der næsten ikke er mere sne..
    Men kulden er også anderledes deroppe end her i Dk.
    Fryser det et par grader herhjemme så er vi ved at omkomme af kulde pga luftfugtigheden.
    Men fryser det -10 / -20 grader i Grønland så mærkes det helt anderledes. Det føles ikke lige så koldt.

Men din veninde skal sørge for at ha' sine tilladelser i orden for ellers skal hunden aflives. Og da der langtfra er en dyrlæge i hver by og man ikke kan køre fra by til by i Grønland, så sker aflivning ved skydning på den lokale losseplads.

• #13   14. jan 2010 stine,,pu ha,,ved du hvilke tilladelser man skal have??eller tør jeg simpelthen ikke

• #15   14. jan 2010 jn&sn -
    Nej det ved jeg slet ikke noget om.
    Vores slædehund blev nemlig skudt på lossepladsen fordi at min far var et fjols der ikke havde fået tilladelse til at tage ham med hjem.
    (Men det skal lige siges at det var vist først efter at vi havde haft ham i et års tid og han blev kønsmoden og hylede og skreg og stak af fordi at der var en tæve i løbetid*S*)

Din veninde skal bare kontakte kommunen i den by hun bor i og undersøge hvad det vil kræve. Tror ikke at det er så svært *S*

• #17   14. jan 2010 Siger heller ikke at de bare skyder omkring sig, men vores blev nu skudt ..
    Man skal bare ha' tilladelserne i orden smiley

• #20   14. jan 2010 Ulla - Skriver du til mig ?

Tror jeg du gør *G* ...
    Man kan ikke lige køre en hund til en anden by, det ved du. Og ingen sender en slædehund rundt fra by til by for at redde den hvis de i forvejen har fået kastet den i nakken..

Grønlændere har jo en hel anden mentalitet når det kommer til kæledyr end vi danskere. (De der ikke har indsigt i hvordan man behandler kæledyr i hvert fald)

Og i dette tilfælde er det længere tilbage end 2004 så det kan ha' været helt andre love end idag.

Min far tog bare den dengang store hvalp med hjem fra Sisimiut under en sejltur dertil.
    Min mor kunne ha' skudt HAM smiley
    Så der var ingen styr på nogen ting.

• #22   14. jan 2010 Ha' haft den med ned hvor ?
    Jeg forstår vist ikke helt hvad du siger smiley

Havde vi parkeret hunden et andet sted i byen hos nogle andre så havde de jo bare "siddet med lorten"

Det var ikke fordi at vi skulle rejse eller noget, det var bare ikke tilladt at holde hund i Paamiut hvor vi boede. Og slet ikke en hylende og skrigende kønsmoden hanhund uden vacciner og tilladelser.

• #24   14. jan 2010 hmm...jeg bliver mere og mere utryg....har det anderledes med deres dyr??kan de ikke være ligeså søde hvis de har en lille kælehund??

mht isolation fra andre dyr det kan ikke lade sig gøre når jeg har andre dyrherhjemme jeg kan ikke sætte sådan en lille hvalpe helt alene,,syntes jeg er utryg ved det

• #27   14. jan 2010 jeg skal vel til dyrlæge og få den lavet??og så kommer jeg hjem igen jo medmindre de står hos dyrlægen og er med selvfølgelig

• #29   15. jan 2010 Du skal vide hvem du hjælper vil jeg sige.

Det er ikke kun slædehunde der bliver behandlet dårligt.
    Grænlændere har jo aldrig haft kæledyr for vi kom og pressede vores kultur ned i halsen på dem.
    Og stadig idag er der mange der ikke ved hvordan man gør.

De har ikke empati overfor dyr på samme måde som vi har.
    Du kan sammenligne dem med f.eks Tyrkere.. De har heller aldrig haft kultur for at holde dyr som kæledyr og mange ved ikke hvad de har mellem hænderne.

Der forgår rigtigt meget dyremishandling på Grønland !!!!!
    Ligesom at der forgår rigtigt meget incest og alkoholmisbrug. Det går ligesom hånd i hånd. Det hele handler om empati og mangel på samme.

Når det er sagt så er der selvfølgelig MANGE der er gode til at holde kæledyr !!!!!!!!!!!
    Og har set begge sider..

• #30   18. jan 2010 Jeg er opvokset i Grønland med 30 slædehunde hele min barndom,fra jeg var 1 til jeg var 13. Og har ellers boet i det sydligere Grønland med andre racer hunde,og må indrømme jeg har aldrig set en dyremishandling som der bliver sagt her der foregår så meget af deroppe. Slædehunde er generelt arbejdshunde, og bliver opdraget anderledes end et kæledyr ja,men man holder da utrolig meget af sine hunde,selvom man har 20-30 af dem, og passer dem,da deres velbefindende jo selvsagt er meget vigtig for at de skal kunne trække slæden avle osv. Blev lidt provokeret af det sidste indslag. Der findes vel ikke mere dyremishandling i Grønland end i her i Dk? Som der står herinde,hunde der bliver bundet til et eller andet og bare står der i mange timer,el hunde der er alene hjemme i maange timer,eller bliver slået og under el fejl fodret ,det foregår da desværre da også i stor stil her.
    Nå. men vi har en lille yorkiepoo på 3100 g,en blanding mellem en yorkie/toypuddel. uden underpels,og hun har været med på ferie i Grønland nogle gange,også om vinteren hvor de var rigtig vinter,hvor hun trivedes ganske skønt,så selvfølgelig kan man have en skønt hundliv deroppe;o)

• #33   18. jan 2010 No worry´s.
    Ja det var også bare en lille kommentar til den sidste før min jeg blev lidt provokeret af. Og fik da trang til a skrive lidt om mit syn,og egne oplevelser,og erfaringer deroppe.

• #35   18. jan 2010 Det var skam ikke for at provokere, men jeg har stor familie på Grønland, og min venindes mor har arbejdet som sygeplejerske i Nuuk og det var ikke så lidt at hun så "kom ind på sygehuset"
    Hun så f.eks også en dag hun kom hjem fra arbejde to små piger sidde med en papkasse og fnise. Min venindes mor gik derhen og så at de havde en lille hvalp som de havde stukket øjnene ud på.
    Og det er ikke sådan noget min venindes mor ville lyve om.

Jeg har også set masser af meget tynde slædehunde i bare den ene måned jeg var i Sisimiut.

Så ikke for at provokere, jeg skribler bare hvad jeg selv har set og hørt tæt fra.

• #36   18. jan 2010 Ja det er vel med hvilke øjne man ser.
    Jeg er selv grønlænder,og har som sagt boet der de første 20 år af mit liv,de første 12 i slædehunde-distriktet,og siden taget derop 1-2 gange om året.
    Ja slædehundene ser tynde og triste ud om foråret hvor alt den smukke vinterpels ryger af,og jeg lover dig ,hvis jeg klippe håret af vores lille hund ville hun se totalt mager og udsultet ud. Og ja, du kan have oplevet nogen der desværre kke passede ordentligt på sine hunde. Det sker som sagt,ligesom du kan opleve andre steder at folk desværre ikke passer ordenligt på sin hund/hunde.
    Og ja,det er da også en frygtelig historier du kommer med der, med pigerne på papkassen. Men hvis vi satte og ned og ville fortælle frygtelige historier,vi havde hørt ,eller måske selv havde oplevet ville der sikkert komme en masse drabelige historier.
    Og hvis du taler med enhver sygeplejerske (som forøvrigt har tavshedspligt)der arbejde nær skadestuen ville du også få nogle meget dramastiske historier uanset hvor i verdenen du var.
    Kan bare ikke lide genereliseringen.

• #37   18. jan 2010 Vi kan jo heller ikke sige at alle danske børn er dyremishandlere, fordi 2 drenge sætter ild i et hamster og filmer denne begivenhed vel?
    Eller alle Danske mænd er nogle svin,fordi en mand et sted i Jylland sælger sine døtre til sex,kan vi?
    Eller hvad med NOGLE af de stakkels danskes grises vilkår?
    Der er altid nogle brodne kar, uanset hvor du er .

• #39   19. jan 2010 Jeg har jo aldrig sagt at Danmark er perfekt og Grønland er skod !
    Siger bare at der forgår meget.
    Alene alkoholisme er et stort problem og det bliver da ikke et mindre problem bare fordi at der også er alkoholikere i andre lande.

Men jeg hopper bare af igen, eftersom at jeg tydeligvis provokerer med mine totalt langt ude og crazy påstande om at der er mange problemer i Grønland.

• #41   19. jan 2010 stine jeg er glad for du har fortalt mig din mening,må indrømme at det sætter tankerne igang og jeg ville blive så ked af hvis jeg fandt ud af at have solgt en hvalp til et sted hvor den ikke havde det godt

Ikke forstået at man altid kan gardere sig imod det men har taget dine input til eftertanke har bestemt ikke fornemmelsen af du bare finder på

• #43   19. jan 2010 det er en grønlandsk familie der bor på grønland og som skal på ferie i danmark til sommer af den vej vil de købe en hvalp og tage den med derop

Kommentér på:
grønland

Annonce