2.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Camilla J
Camilla J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Mopsen og hårsækmider Mopsen og hårsækmider

Hej:)
Håber der nogle der ligger inde med lidt info omkring hårsækmider..

Jeg har en bette mops på 9 mdr, hun har gennem de sidst 4 mdr haft hårsækmider. Hun er på 4 forskellige slags medicin+hun bliver vasket hver 2 dag i speciel shampoo for at bekæmpe miderne.

Var ved dyrlægen igår og hun kom med den forfærdelige besked om at min lille pige måske ikke blev rask igen.. Så det er sidste chance med den medicin hun får nu..

Vil for alt i verden ikke miste min guldklump! - Mit spørgsmål er der nogle der selv har kæmpet med denne sygdom? Vil gerne hvis der mere jeg kan gøre for hende, så hun kan blive rask.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mopsen og hårsækmider
  • #1   20. jan 2010 Skriv til Gitte http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=14366

Hun ved alt der er at vide om sygdommen.

Men overvej også hvordan din hund har det. Den lider dagligt..... Tænk på det når du træffer din beslutning om hvorvidt den skal leve eller ha fred.

Pøj pøj med det!

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

#2   20. jan 2010 Tak for det:)

Vil ihverfald gøre alt for hun ska blive rask ellers ska det da op til overvejelse.. Det jo stressende for hende at gå og klø...

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

#3   20. jan 2010 UUh vi fik ogs det Advocate hos dyrlægen først, men det var en fejl.. Det er et produkt de vil tage af hylden hos min læge, da det ikke virker:S Berta`s tilstand blev ihvertald rigtig slem efter hun havde fået det forkerte medicin.. Så ville nok holde godt øje med om det bliver bedre:)

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

#5   20. jan 2010 Er godtnok bange for det er fra moren hun har fået det.. Moren kan have smittet hende mens hun var gravid, dog uden at moren viste symptomer på sygdommern.. det hva lægen har fortaldt..

• #6   20. jan 2010 Der tager din dyrlæge fejl. For hårsækkemider smitter ikke....
    ALLE hunde har hårsækkemider. Problemet er at hvis de har et dårligt imunforsvar, så kan de ikke selv holde miderne på det niveau de burde, og miderne går amok. Din hund har arvet dårlig imunforsvar fra sin mor. Eller far. Eller begge.
    Men det smitter ikke.

• #7   20. jan 2010 Camilla: det er fra moren...eller faren den har det, da det er arveligt, som Camilla skriver, så er det pga dårligt immunforsvar. Så nej, det smittter ikke som f.eks øremider, for bare at tage et eksempel.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

#8   22. jan 2010 Der må være nået jeg misforstod ved lægen så.. Så kom det ogs på plads..!

Kommentér på:
Mopsen og hårsækmider

Annonce