{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har efter lang tids overvejelser fundet ud af, at min næste hund skal være en chihuahua. smiley

Nogen her inde der kan anbefale en kennel? Jeg vil gerne udstille indenfor FCI. Den må gerne være så lille som muligt, men selvfølgelig ikke usundt lille. Dvs. en kennel der har små chihuahuaer.

På forhånd tak for hjælpen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua
  • #1   25. maj 2010 Prøv evt at ringe til racerepræsentanten i www.canis-minor.dk (specialklub under DKK, FCI)

• #2   25. maj 2010 Du vil kun udstille, ikke avle senere hen? : )

• #3   25. maj 2010 ann-sophie, man kan vel ikke beslutte på forhånd om man vil avle, det kommer jo meget an på, hvordan hunden udvikler sig og er undersøgt som voksen

• #4   25. maj 2010 Dét ved jeg Karin - Men hvis hun fx vælger at købe en hund med en voksenvægt på 1-1½ kg, kan hun jo uanset hvad ikke avle. Om så hunden er perfekt og vinder alt hvad den stile op i.
    TS skriver at den skal være så lille som muligt, så formoder ikke hun vil avle.. Men hvis hun nu egentligt gerne vi avle, så er det jo vigtigt lige at gøre TS opmærksom på. : )

• #5   25. maj 2010 hej..

jeg har en chihuahua tæve på næsten 2år nu.. jeg vil bare spørge om i kan fortælle mig, hvordan man for sin hund avlsgodkendt? for det er et lidt nyt emne for mig..
    Og kan i evt forklare mig hvordan en hvalp hvor dens mor og far har stamtavle, men hvalpen ikke har?
    for min dejlige chihuahua er ikke med stamtavle, men både hendes mor og far har stamtavle.. smiley

• #6   25. maj 2010 Charlotte, så er det fordi dem der har avlet hvalpene har fravalgt at få lavet tavle på hvalpene, og det betyder at du aldrig vil kunne få tavle på din hund og dermed heller ikke kan få den avlsgodkendt.

• #7   25. maj 2010 Hvis det er en han kan jeg vel godt bruge den til avl, selvom den er meget lille?

Og hvis det er en tæve, skal man vel bare finde en passende han?

Jeg så ihvertfald en chihuahua til ringtræning, en tæve, der var meget lille, men som klarede fødslen fint fordi faren havde den rette størrelse og at de derfor fik små hvalpe.

Men der findes ikke en opdrætter der bevidst går efter at avle de små hunde?

• #8   25. maj 2010 OK. Nej, jeg vil også mene at sundhed osv. kommer i første række, men hvis man kunne få begge dele ville det jo være super. smiley

Hmm. Jeg ved ikke, men der står jo i FCI at hunde over 3 kg skal diskes. Jeg synes at maks 2 kg er en passende størrelse for en chihuahua. Synes de fleste små racer bliver større og større (for store) i forhold til standarden. Men en chihuahua på 1,8 - 2 kg er vel ideel i forhold til standarden?

• #9   25. maj 2010 Linnea - OK dvs. man ikke kan finde to meget små forældre også forvente små unger?

Hvor har du købt dine hunde og kan du anbefale opdrætteren?

Kommentér på:
Chihuahua

Annonce