{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang hundelov. {{forumTopicSubject}}

Min lillebrors hund (blanding af pittbull og amstaff) og min lillebrors vens hund (Amerikansk staffordshire terrier) har hygget sig lidt og nu ser det ud som om min lillebrors hund er gravid. De er begge i tvivl om deres situation nu pga. den nye lov. Skal hvalpene aflives når de kommer til verden, eller må de gerne sælge hvalpene? Og skal deres hunde have mundkurv på , når de går tur? Håber at der er nogen der vil være behjælpelige med at besvare spørgsmålene eller fortælle hvor jeg kan finde oplysninger om det:) På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang hundelov.
  • #1   15. jun 2010 Din lillebrors hund skal aflives da den er ulovlig i landet og hvalpene må ikke sælges i landet.
    Hunden som ikke er pitbull skal have mundkurv på når den færdes på offentlige steder samt altid have line på som max er 2 meter lang.


  • #3   15. jun 2010 Tvivler på at pitbullen er så gammel at den er fra før loven. Så hvalpene et ulovlige tror det er fra 1993 pitbullen blev ulovlig

  • #4   15. jun 2010 Pitbull blev ulovlig i 91.

  • #5   15. jun 2010 Men ja hvalpene skal aflives hvis de bliver født, da de er ulovlige og ikke må sælges efter 1/7-10 og som de andre siger så er din lillebrors hund ulovlig da den er ½ pitt, den race og bla deraf har været ulovlige siden 90èrne...

  • #6   15. jun 2010 Vil lige tilføje, at min lillebror har fået at vide, at der er pittbull i hunden. Det er ikke noget vi ved med sikkerhed, da der ikke er noget ved den der minder om en pittbull. Så det er stærkt tvivlsomt, at der er. Vil det ændre hans sitution. Hans hund har været ved dyrlæge og blive chippet og vaccineret osv, så ville dyrlægen ikke have nævnt noget der, hvis han havde mistanko om, at det var en ulovlig hund?

  • #7   15. jun 2010 Kan den ikke nå at få en abort sprøjte?

  • #8   15. jun 2010 Hvalpene skal stadig aflives da der er amstaff i dem. din lillbror skal kunne bevise at det ikke er en ulovlig hund smiley

  • #9   15. jun 2010 Han må stadig ikke sælge hvalpene og hvis hunden ikke er ulovlig bliver den det.

  • #10   15. jun 2010 Abortsprøjten kan gives til 45 dagen efter parringen. Hvis dette er for sent er det muligt at få fjernet hvalpe og livmoder på en gang.

  • #11   15. jun 2010 Nej hvor er det bare trist at høre. De var begge så glade, og glædede sig til at få små blandinger af deres fantastiske hunde:( Hvor langt må hunden være henne før at det er uansvarligt, at give hende en abort? Og hvordan kan en abort påvirke hende? Den er vel ikke mere skadelig end en fødsel kan være? Der må for alt i verden ik ske hende noget, da hun er den dejligste hund og min lillebrors kæreste eje.

  • #12   15. jun 2010 Martin -det bedste ville være at tæven fik en abortsprøjte hurtigst muligt, eller at man ganske enkelt sterilliserede hende (så er man osse ovre problemer i fremtiden)

    Ang din brors hund -amstaff og pit er nærmest identiske hvad udseende angår, så hvordan man kan have en amstaff/pit-blanding og påstå at man den på ingen måde ligner pit, er mig en gode.
    At dyrlægen ikke kan se det, er vel ikke et under. Det er stort set umuligt at skelne de to racer udelukkende på udseendet, medmindre der er tale om en rednose pit.
    Så din brors hund skal, hvis man skal følge lovgivningen, osse aflives.

    Uanset skal de begge bære mundkurv og en line på max 2 m, når de færdes på offentligt areal efter d. 1/7 (så gå igang med at vænne dem til mundkurv nu).
    De må ikke omplaceres.


Kommentér på:
Spørgsmål ang hundelov.

Annonce