2.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

DRU og DSHK? DRU og DSHK?

Hej (:

er der nogen der lige kan fortælle mig om man kan avle med stamtavle mellem de 2 organisationer?

jeg har for nyligt købt enchihuahua hanhund, ved kennel birkedal på sjælland, der er stambogsført i DRU.

nu har jeg så en ven der har forelsket sig helt vildt i racen, og vil have en hunhund. han fandt så en 5 mdr. gammel tæve fra lolland falster, der var chippet og vacc. til 8000,- og hun skulle være stambogsført i DSHK.

Problemet er lidt at ingen af os har hørt om DSHK, og jeg synes der var noget med, at man ikke kunne avle imellem organisationerne?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU og DSHK?
  • #1   18. jun 2010 Hmm det jeg kan få ud af at gå på dskh hjemmeside er at alle der kan bevise deres Chi er ægte kan få lavet tavle der igennem . Ikke en klub der er reg i den forstand så tavlen er en bønne værd. Og jeg ved ikke hvordan det så vil være fremover med din Chi ang avl når den har DRU tavle

• #2   18. jun 2010 DSHK. Joh tak. Husker godt tv udsendelsen.

• #3   18. jun 2010 tine: vi vidste ikk skide meget om det. det var en gave tikl kæresten. og han er heldigvis super dejlig. kan ligesom se på det hele at kennel birkedal ikke er velset, hvorfor ikke?

• #4   18. jun 2010 og for at komme til sagens kærne så kan du IKKE lave DRU stambog på hvalpene hvis du parrer med en DSHK hund!!!! Men du kan nok godt få tavlen på hvalpene i DSHK.

• #5   18. jun 2010 Hva er det for en opdrætter på Lolland... for tænker lidt om det er Minimo? Det håber jeg ihvertfald ik...

• #6   18. jun 2010 forresten enig med Tine og charlotte.
    Der er dælme mange hurdler de hvalpe skal igennem, før man ved om de kan bruges til avl. Ergo kan man ik endnu forudsige noget som helst om, om de bliver egnet. Man kan håbe ja...

• #7   18. jun 2010 Tine - Seriøst ? 8 forskellige racer ? og så stald opdræt?

FØJ, sir' jeg bare smiley

• #8   18. jun 2010 Folk er ellers blevet advaret bl.a. i tv. Men ok det er et par år siden.

• #9   18. jun 2010 Håber, at der er en masse der læser hvad du har skrevet, Tine.

Det er simpelthen for klamt og skal stoppes smiley

• #10   18. jun 2010 ja man undres... fatter heller ik hvordan en anden chi kennel kan blive ved med at sælge sine hvalpe.. og slet ik når man kan finde alt muligt om hende ved en simpel googling.

• #11   18. jun 2010 Hanne - Tjaa.. det er der åbenbart nogen der er ligeglade med. Jeg fandt dette på google:

"Alle vores hunde er fra Kennel Birkedal. Rose-Marie, som driver kennelen, er en fantastisk hundemor. Selvom det er en kennel, oser der af omsorg og kærlighed til hunde. Hunderummene har sågar blondegardiner og blomster i vinduet, og de lever bestemt ikke kun af tørfoder - der står leverpostejmadder, kogt kylling og andre lækkerier på menuen. Meget godt klaret med over 100 hunde smiley Vi kan give den bedste anbefaling til Kennel Birkedal. Skal man købe sin hund i en kennel, vil Birkedal være et rigtigt godt valg."

OVER 100 HUNDE ?!?

• #12   18. jun 2010 Charlotte - Det kan da kun være fordi, at hun bestiller så mange stamtavler derfra ? Hun må være en god kunde....

• #13   18. jun 2010 ja desværre er det nok sådan det hænger sammen

• #14   18. jun 2010 Vi har på intet tidspunkt sagt at vi vil avle på hundene eller at de vil være egnede.. det er jo alt for tidligt at sige endnu når vores egen kun knapt er 5 mdr. men det ville da være dejligt at have muligheden. Heldigvis har vi alle ret til hver vores meninger om hvordan en kennel skal være og ikke være. og noget helt andet er at du så sandeligt ikke skal bestemme hvad der er vores pligt eller ej Tine, men tak for jeres svar på det egentlige spørgsmål allesammen.

• #15   18. jun 2010 som sagt, så skrev jeg lige at det ville være rart at have muligheden....

• #16   18. jun 2010 Hanne: Jeg tror ikke hun har så nemt ved at sælge hvalpe mere!! Hun reklamerer ligefrem med at hun har "tilbud" på hvalpe og hvis du kigger fødselsdatoer er nogen af hvalpene fra feb. mdr.......... så folk bliver altså klogere, og sætter sig grundigt ind i tingene inden de køber en hvalp. Man kan så bare undre sig over at man som opdrætter bliver ved med at lave hvalpe når man ikke kan komme af med dem man har i forvejen!!

• #17   18. jun 2010 Helle: Det må man dælme håbe... det ville ik gøre noget hvis sådanne opdrætter blev "arbejdsløse".... men ja ok... så finder de nok bare en anden "in" race...
    Ja for det er da ik fordi der ik er mange, der søger chi hvalpe... vi har haft utrolig mange henvendelser. Men ik så mange vi vil sælge til... de kunne jo måske drive til at købe sådan et sted fra, hvor man nok ik har så mange krav til dem som hvalpekøber...

• #18   18. jun 2010 Jeg er helt enig.....

• #19   19. jun 2010 Sikke en munter tune vi fører herinde.

• #20   19. jun 2010 Daniel - Jeg synes nu, at det er en pæn tone smiley

• #21   19. jun 2010 Du kan formentlig rykke din DRU stamtavle over i den lille klub - og der efter opdrætte med deres stamtavle.
    Jeg vil dog virkelig anbefale i venter til begge hunde er 2-3 år og er tjekket for patella, øjenlyst, hjertescannet og fundet fri for allergier. Der ud over - vær obs på farvekombinationer som ikke er smarte at sammensætte.
    Jeg har endnu at opleve at møde en rask Birkedal-hvalp.. (Siger ikke det ikke findes !)

• #22   19. jun 2010 Der ud over - overvej om ikke der er en grund til i aldrig har hørt om en DSHK stamtavle.. Måske det er et primært singleløb, fordi udstedelse af stamtavler er noget alle kan tage penge for og give sig i kast med.. F.eks. hvis man er utilfreds med regler osv. i allerede eksisterende klubber..

• #23   22. jun 2010 Ginne, nu vil jeg ikke holde hånden over Birkedal..... slet ikke, men hun har altså ikke ry for at lave syge hvalpe!!
    Der er jeg mere nervøs for den anden DSHK kennel på Lolland!!! Hun er faktisk flere gange taget for at importerer hvalpe fra udlandet som ikke er gamle nok til at komme fra deres mor!! Hvis det vel og mærke er Minimo perro vi snakker om!!! puha....... hun kan overhovedet ikke få stambogsført hvalpe i nogen klubber i DK, derfor har hun lavet sin egen...... minihundenes klub..... da den fik for dårligt ry lavede hun da bare en ny!! nemlig DSHK.........

Kommentér på:
DRU og DSHK?

Annonce