870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Skal temp falde? Skal temp falde?

vores tæve er i dag på dag 61 og har ikke spist sit foder siden i tirsdags og der har hun kun spist det halve. hendes temp svinger alt mellem 37,4- 38,2 og indtil i tirsdags lå den fast på 37,7.
hun viser ikke rigtigt nogen tegn på at det er oppe over andet end at hun gerne vil være i mit selvskab.
Hun har lavet to små bæ klatter på str med en 5 krone, men det er jo også begrænset hvad hun har i sig når hun ikke har spist. hun tisser meget.

Det skal lige siges at hun er 5 år gammel og førstegangs.
hun bruger af og til hendes fødekasse hvis ikke hun bare ligger ude på gulvet.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal temp falde?
  • #1   1. jul 2010 Temperaturen kan godt falde op til en fødsel det sker der ikke noget ved du skal selvfølgelig holde øje med hende og sikre temperaturen ikke falder drastisk men bare tag det stille og roligt det klarer hun nok

• #2   1. jul 2010 Men må sige taget hendes alder i betragtning når hun er første gangs fødende skal du være ekstra obs på hende det lidt sent at være førstegangs

• #3   1. jul 2010 sover hun sammen med dig om natten?? jeg ville holde godt øje med hende også om natten måske sætte dit væke ur til hver anden time

• #4   1. jul 2010 Tempraturen skal falde ca. en grad. Sker det, føder hun inde for et døgn.

• #5   2. jul 2010 jeg har jo netop læst at temp skal falde ca 24 timer før derfor tager jeg temp morgen eftermiddag og aften. men tænkte på om den falder hos alle tæver.
    nej hun sover ikke sammen med mig.
    Jeg vil gerne være obs på hende når hun nu er lidt oppe i alderen, pt ligger hun bare stille og slapper af på gulvet ved sofaen.
    det er en flatcoated retriever.

• #6   2. jul 2010 Er du sikker på hun er med hvalpe?

• #7   2. jul 2010 Det med temp kan gå rigtig stærkt. Vi har lige for små 4 uger siden været det i gennem, og jeg tog temp om aften ganske normal, og så næste morgen og der havde den altså været nede og var på vej op igen, så kig efter hende og være i samme rum som hende så du kan høre hende. Og held og lykke med den forestående fødsel

• #8   2. jul 2010 temp . skal under 37 men det er ikke til at tage fejl af når hun begynder opblokningen, hun bliver urolig og halsende, og ja lad være med at stresse hende ved at blive ved at tage temp. min har født begge gange på 63. dag så der er da lidt tid at løbe på endnu men 5 år er sent for en førstegangsfødende, men held og lykke med det hele.

• #9   2. jul 2010 Nej jeg ved ikke helt sikkert at hun er med hvalpe da hun ikke er scannet. men jeg syntes at jeg mærket liv sidste week. første gang jeg tog temp var hun ikke glad for det men nu finder hun sig i det uden protest.

• #10   2. jul 2010 Hvis ikke der er kommet hvalpe inden dag 65-66 kommer hun selvfølgelig til dyrlæge og bliver tjekket.

• #11   2. jul 2010 jeg har lige mærket efter igen og kan mærke en rumsterende helt oppe ved toppen af lysken.

• #12   2. jul 2010 Det er en flatcoated retriever.

• #13   2. jul 2010 hvis hun ikke har spist siden tirstag, så skal du gøre noget for hende. Måske hvalpene fylder så meget at hun ikke føler at der er plads tim mad eller varmen genere hende. MEN du risikere at hun går kold under fødslen, pga manglene energi. Så du skal have fat i noget A/D vådfoder til hende - det kan købes ved dyrlægen og nogle dyrhandler. Det er et højeniergi foder, så hun ikke skal have så stor en mængde for at få det hun skal bruge. De fleste tæver elsker dette foder, men vil hun ikke selv spise det - husk små portioner, mange gange om dagen, så må du putte det ind i munden på hende og vippe hendes hoved op. Evt bland det om med A-38, så det bliver noget tynd og så put det ind i kinden på hende eller langt tilbage i ganen og op med hovedet - så plejer det at glide ned.
    Det er super vigtig at du får hende tanket op nu i energi - og du har kort tid at løbe på, da hun jo snart skal føde og dermed rigtig går fra foderet.

• #14   2. jul 2010 hun vil gerne spise min killings opblødte mad skal jeg prøve at bløde hendes hvalpepiller op i vand og se om hun vil have det. ligeledes vil hun gerne have pålæg og agurk. må hun godt få det?

• #15   2. jul 2010 det skal være hvalpefoderet eller A/D - ellers får hun ikke næring nok. Agurk er kun vand

• #17   2. jul 2010 det kan være at tigermælk kan få hendes appetit vagt - men som alene næring, vil jeg ikke mene det er nok til en fødende tæve - der skal der rigtig foder til.

• #18   2. jul 2010 samtidigt går hun også og prøver at tømme sig. godt nok har hun ikke meget føde i maven, men hun går hele tiden og laver små tynde klatter på str med en 5 krone.

• #19   2. jul 2010 ja og det kan tyde på at hun nærmer sig tidspunktet for fødslen, så du skal virkelig igang med at få mad i hende.... afsted efter noget højenergifoder, hvis hun ikke snupper det opblødte hvalpefoder - er hun stor og besværet af hvalpene ?

• #20   2. jul 2010 Hun er da ved at være godt stor men hun ligner ik en fodbold, men man kan godt mærke på hende at hun syntes det er lidt hårdt. kaster jeg bolden kan hun da godt lige løbe lidt efter den.

• #21   2. jul 2010 opblødte hvalpepiller ca to håndfulde blandet med fløde kunne godt glide ned. hvor tit skal jeg give hende det?

• #22   2. jul 2010 så ofte at hun kommer op på den ration hun skal have på et døgn ... vi har prøvet at skulle give hver 2. time - ved nogen er det nok med hver 4. time

• #23   2. jul 2010 okay men hvis hun nu selv er ved at tømme sig, har jeg bare læst at man ikke skal lokke mad i hende. holder hun selv med at spise det når hun nærmer sig fødslen?

• #24   2. jul 2010 det er rigtig ,men da tamp ikke er faldet, så kan du godt forsøge, da det er alt for længe hun ikke har spist, når det er siden tirsdag. Du risikere en tæve der får ve-svækkelse og skal have hjælp fra en dyrlæge for at føde og evt ender med et kejsersnit.
    Hvis hun virkelig er gået fra foderet, så vil hun kaste det op igen, når hun tømmer sig. du vil ikke kunne lokke mad i hende, hvis hun er gået fra foderet - så hvis det eneste der skal til er at opbløde maden og hun så spiser det, så er det jo ikke det der er sket endnu og du skal endelig se at få næring og dermed energi i hende

• #25   2. jul 2010 de 2 hunde fødlser jeg har haft der har min tæve selv sagt fra ca 24 timer før hun begyndte at føde.. og det var lige meget hvad jeg lokket med

• #26   4. jul 2010 hvad dato er hun parret?

• #27   4. jul 2010 Nej hun har endnu ikke født, var ellers hjemme hele dagen i går, men da der ingen tegn var valgte jeg at køre over til nogle venner og grille var da jævnligt hjemme og kigge til hende.
    Her kl ca 9.30 i morges var temp 36,9 og hun var ikke vild med at spise det var kun forde katten ikke skulle spise det at hun modvilligt spiste det.
    her kl ca 12 var temp steget til 37,2 så mon ik det sker inden for det næste døgn.

• #28   4. jul 2010 så har jeg lige taget temp og den er nu på 36,6 så nu har vi rundet den berømte 1 grad i forhold til hendes normal temp.
    Kan se at hun også harværet i fødekassen og rode rundt men hun ligger bare flad ude på gulvet nu.

Kommentér på:
Skal temp falde?

Annonce